Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 46

Thread: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

  1. #1
    Join Date
    Sep 2009
    Beans
    6

    Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Perdoneu, però algú ho havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux en general.

    Fa un parell d’anys vaig comprar per Ebay un IBM M-50 de sobretaula, el venedor va incloure un Ubuntu 8.10 ja instal·lat i em va regalar un CD original, vaig estar provant-lo diversos dies i em va agradar.

    Em vaig adonar que possiblement podria arribar a ser una alternativa al monopoli de Windows.

    Al llarg d’aquests dos últims anys vaig anar instal·lant les diferents versions tal com anaven eixint en ordinadors portàtils, sobretaula etc. a amics i familiars, en total uns 8-9 equips.

    A poc a poc i per a desil·lusió, tots han tornat a l´XP, les causes: Majoritàriament les causes eren desconnexions de xarxa del Network Manager, la substitució pel WICD no solucionava tampoc el problema, els meus amics i coneguts no podien reinstal·lar el Network Manager a través de la consola, l’ús de comandos per a ells era complicat al no tenir un programa de tipus Setup, com els programes de Windows, ells són usuaris no programadors ni estan habituats a l’ús de la consola.

    Tampoc acceptaven que per a instal·lar un programa necessàriament havien d’estar connectats a Internet quan precisament el programa que fallava era el de connexió a Internet siga Network manager o Wicd.

    El abaixar-se el programa de la xarxa des d’altre ordinador i després passar-lo amb un PEN i instal·lar-lo des de la Consola es tornava complicat, després estava la lentitud a l'obrir programes comparats amb el XP amb ordinadors similars.

    Em deien el XP és mes fàcil i intuïtiu, simplicitat en la jerarquia de directoris etc. La petició contínua de contrasenya de l’anell de claus i que en els fòrums cadascun indicava una forma de desactivar la petició i sempre per consola, o l’haver de reinstal·lar altra vegada el SO quan alguna cosa no funciona, etc.

    Jo els indicava el consultar fòrums de Ubuntu / Linux quan tingueren problemes com feien també amb Windows i m’indicaven que en els fòrums de Windows quasi sempre trobaven respostes i que els fòrums de Ubuntu / Linux les respostes eren complicades i que aquests fòrums semblaven mes una secta que altra cosa.

    Al final tots han canviat a l´XP, uns demanant-me’l directament i els altres d’amagat

    Conclusions; si el producte no millora (Ubuntu) i s’iguala en prestacions a la competència, per no dir que hauria de ser raonablement millor, continuarà sent solament l’afició d’un grup d’amics del Programari Lliure i res mes.

    Pense que algú ha plantejat malament el llançament de Ubuntu o està fent-ho malament o no pretén ser una alternativa seriosa al Win, si es així no hi ha res a fer.

    Perdoneu, però algú ho havia de dir.
    Last edited by maquines; August 15th, 2010 at 07:09 PM.

  2. #2
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Vallirana
    Beans
    92
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Hola,

    Es curiós però he trobat un post a ubuntu-es sorprenentment "semblant"

    http://www.ubuntu-es.org/node/139639
    Salut

    ffp

  3. #3
    Join Date
    Sep 2009
    Beans
    6

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Si.

    N´hi ha algun problema en exposar les meues opinions en un fórum espanyol i les mateixes en un en català?

    O es que s´ha de ser exclusiu?

  4. #4
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Comparteixo amb tu una part del que exposes...
    jo fa molts anys que estic amb ubuntu i m'agrada, la filosofia del programari lliure la trobo molt 'noble'....
    Però jo em trobo amb problemes alhora de treballar unicament en ubuntu...tot i que darrerament ha millorat moltísim...gairabé al instal·lar-ho et funciona tot...
    finalment sempre he tingut el ordinador en dualitat degut a :
    - la meva dona a la feina te windows i esta acostumada a la seva interficie..
    - hi ha programari que només funciona sota windows...hi ha el wine... però fa temps vaig provar de fer-lo anar i em va semblar 'complicat'... no se si ha millorat.
    - la compatibitat de programes... per exemple.. si a la feina treballo amb 'macros excel' sempre tinc el temor de que l'alternativa openoffice em dongui problemes i per evitar sorpreses a casa faig servir excel.
    - tinc alguna base de dades 'petita' amb access... fa un temps que vaig fer alguna cosa amb l'alternativa openoffice i tot que me la miro amb 'carinyo'... i pot arribar a fer practicament el mateix... la interficie de access el supera ampliament...


    Aquesta es la meva opinio... ara el sistema operatiu/interficie/rapidessa... quan t'acostumes a ubuntu no ho trobo al windows, ni amb la darrera versió.
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  5. #5
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Cambrils (Tarragona)
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Quote Originally Posted by maquines View Post
    si el producte no millora (Ubuntu) i s’iguala en prestacions a la competència
    Té nassos venir a un forum d'Ubuntu a dir o deixar caure que un Windows XP té més prestacions que Ubuntu i, de fet, que qualsevol distribució de linux
    Busques ajuda? Comença pel wiki de l'equip català!

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Beans
    Hidden!

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Quote Originally Posted by maquines View Post

    Al final tots han canviat a l´XP, uns demanant-me’l directament i els altres d’amagat
    Sap greu veure com alguns fracassen i acaben donant les culpes als demés de les seves pròpies mancances. Molts continuem però persistint i obtenint satisfaccions a canvi. Tan sols es tracta de mantenir la voluntat de contribuir a millorar. Les crítiques no constructives no ajuden.

  7. #7
    Join Date
    May 2007
    Location
    Castalla (País Valencià)
    Beans
    600
    Distro
    Ubuntu 18.04 Bionic Beaver

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    El primer que vas fer malament és llevar el Windows de sobte als teus clients. Això ho sap qualsevol administrador de sistemes del planeta. L'arrencada dual és el recomanable, i més al principi.

    Dubte molt que algú ho hagi fet al fòrum.

    I estic segur que qualsevol persona que no haja utilitzat Windows mai de la vida, trobarà els mateixos problemes per a habituar-se tant a l'un com a l'altre.

    Possiblement una mica més a Linux...però amb l'avantatge de la no-fragmentació i la manca de virus al nostre sistema operatiu al ser més segur.

    Jo no utilitze el Windows per a res.
    T’adones amic? Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s’escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s’escriga o es pense
    Ovidi Montllor
    Usuari GNU/Linux #500768

  8. #8
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Ja era hora que algú en parles alt i clar...

    I això sense tenir en compte la mala qualitat de l'aigua dels que vivim a Barcelona i la rebem del Llobregat... vergonyós.

    Els darrers anys als amics i familiars he recomenat d'usar filtres d'aigua, però poc a poc tots han tornat a l'ampolla de fontvella ja que no es solucionava el problema.

    I fins i tot la sopa i el cafè es veuen afectats pel regust d'aquesta matèria primera. I la quantitat de cal també compliquen qualsevol operació de rentat.

    Un veí em comentava que podríem provar el mètode clàssic de baixar a la font, però ostres, els que no tenim ascensor se'ns fa molt pesat, a més hem pogut reproduir la mateixa incidència amb aquesta.

    Conclusions, millor afegir un sobret de “litines” i uns quants glaçons així com a mínim podem fer passar la calor d'aquests dies.

    Perdoneu, però algú també ho havia de dir.
    Carles Oriol i Margarit

  9. #9
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Francament, no sé veure el problema (si és que n'hi ha algun) en tot això que dius.

    Tots els retrets que exposes són purament de caràcter tècnic. Sobre aquest punt podríem estar discutint dies sense arribar a cap conclusió, perquè cadascú veu el tema des de la pròpia òptica, experiència, coneixements, etc. Tu has exposat el teu punt de vista, que és perfectament vàlid. Jo no exposaré el meu per no avorrir els possibles lectors.

    En canvi, sí que voldria esmentar que jo sóc usuari de programari lliure perquè aquest ofereix als seus usuaris una cosa que Windows i similars (Mac, etc.) no podran oferir MAI: la llibertat, entesa des de diversos punts de vista. En escollir un programari privatiu, els teus amics han escollit NO tenir el control total sobre el seu maquinari (només aquell que el fabricant hagi decidit concedir), han escollit NO poder disfrutar del programari que usen en la seva llengua (suposant que sigui la catalana o alguna altra igualment minoritzada), han escollit haver de pagar un dineral (o convertir-se en usuaris il·legals) per fer funcionar l'ordinador amb un mínim de prestacions, han renunciat majoritàriament als estàndards oberts per desar els seus documents, i un llarg etcètera.

    Ara, això sí, ningú no ha dit mai que l'accés a més llibertat hagi de ser més senzill, o que no comporti algun sacrifici. La gent que no està disposada a assumir això no m'interessa especialment d'entrada. Jo dedico les meves hores al programari lliure per tal d'ajudar la gent que SI que està interessada en el vessant ètic d'aquest, i necessita una empenta per iniciar-se.

    Estic convençut que molts pensem igual, i que gràcies al nostre esforç col·lectiu, el programari lliure és avui en dia MOLT més senzill d'usar que quan vaig començar a fer-ho, ara fa més de 10 anys. I la tendència va en aquest sentit.

  10. #10
    Join Date
    May 2007
    Location
    Castalla (País Valencià)
    Beans
    600
    Distro
    Ubuntu 18.04 Bionic Beaver

    Re: Perdoneu, però algú havia de dir. Les meues impressions sobre Ubuntu i Linux

    Per no parlar que em pareix aŀlucinant que no vaja bé el network-manager.....
    però aŀlucinant....
    T’adones amic? Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s’escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s’escriga o es pense
    Ovidi Montllor
    Usuari GNU/Linux #500768

Page 1 of 5 123 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •