Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15

Thread: Clonar H.D. amb Ubuntu

  1. #1
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Clonar H.D. amb Ubuntu

    Bon dia.
    Tinc un H.D. 8 GB reconegut com sdb a Ubuntu.
    Un altre H.D. 16 GB com sdc.

    He fet des de Terminal: sudo dd if=/dev/sdb of=/dev/sdc bs=1MB

    El resultat ha estat que al disc de 16 GB tinc un clon perfecte del de 8 GB però m'ha quedat un espai lliure sense particionar de 8 GB.

    La meva pregunta es: Com es pot fer, si es possible, per que el resultat fos amb tot el disc de 16 GB ja aprofitat. O sigui, particionat completament en una única partició de 16 GB?

    Salutacions cordials, Miquel.

  2. #2
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    gparted et farà la feina.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  3. #3
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    Hola Papapep.
    Ja m'he instaŀlat Qparted. Segons he pogut veure, és un editor de particions. He provat d'eliminar les 2 particions d'uns 7 GB que tinc al disc de 16 GB. Les he esborrat, però no puc crear una única partició de 16 GB, només puc crear 2 de 7 GB.
    Amb l'editor de particions d'Ubuntu GParted tampoc ho he pogut soŀlucionar.
    Si no trobo cap eina per fer un clon d'un disc més petit que un altre, estic pensant d' instaŀlar de nou Ubuntu al de 16 GB dient-li "utilitza l'espai sencer", a veure que tal?
    Salutacions, Miquel.
    Ah! i gracies

  4. #4
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    No entenc massa quin problema hi ha per redimensionar la partició...

    Assumeixo que tens el disc que vols remenar (el de 16GB) desmuntat. A partir d'aquí, el gparted (suposo que Qparted igual) no m'ha tingut mai cap problema per a fer coses així.
    Entenc, pel que dius, que has esborrat les dades que havies copiat amb dd, per tant tens el disc "verge". Torna a provar a fer una sola partició, i a veure quin error et diu el Gparted. Alguna cosa deu dir quan tu li demanes per a fer una sola partició amb tot l'espai, i no et deixa, no??
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  5. #5
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    Quote Originally Posted by papapep View Post
    No entenc massa quin problema hi ha per redimensionar la partició...

    Assumeixo que tens el disc que vols remenar (el de 16GB) desmuntat.
    Sí desmuntat.
    A partir d'aquí, el gparted (suposo que Qparted igual) no m'ha tingut mai cap problema per a fer coses així.
    Entenc, pel que dius, que has esborrat les dades que havies copiat amb dd, per tant tens el disc "verge".
    Si sense dades.
    Torna a provar a fer una sola partició, i a veure quin error et diu el Gparted. Alguna cosa deu dir quan tu li demanes per a fer una sola partició amb tot l'espai, i no et deixa, no??
    Si inetento crear una nova partició no hem deixa fel-la de 16 GB. Simplement no puc posar més de 7.20 Gb.
    Adjunto una captura. A veure que et sembla.
    Attached Images Attached Images

  6. #6
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    Jo el Qtparted no l'he fet servir mai, però no pots carregar-te les 3? (això sembla, no?) particions que hi ha, per començar de 0 a sdf?
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2007
    Beans
    158

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    Has de borrar l'extended.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Cambrils (Tarragona)
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    es normal que no puguis, per alla al mig hi tens una particio de 376 mb. Si no la borres, no podras pas fer una unica particio de 16gb.

    salut!

  9. #9
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    Hola de nou.
    Avui he tornat a fer el mateix que air, o això crec, i si que he pogut eliminar totes les particions. Buff, per fi.

    Ara estic pensant d'utilitzar remastersys en el h.d. petit, per més tard instal·lar la meva iso al h.d. més gran.

    El primer que vaig provar per clonar, no hem va agradar. Perqué hem deixaba uns espait buit sense particionar.

    Gracies a tots. Fins aviat.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Clonar H.D. amb Ubuntu

    Jo coincideixo amb l'indiosincracia i en PatrickVogeli sols cal eliminar la partició swap, després eliminar la extended on està contiguda i canviar la mida de la primera partició. Tot això es pot fer fàcilment amb el gparted.

    Deixar un espai per la swap en aquest disc no sé si és massa bona idea, ja que probablement no serà prou gran per ser útil i si és un disc d'estat sòlid (pendrive, sds o similars) et reduirà considerablement la vida del dispositiu.
    Carles Oriol i Margarit

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •