Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: [SOLVED] posar /home a partició per a dades

Beans
    382
    Distro
    Ubuntu 16.04 Xenial Xerus

[SOLVED] posar /home a partició per a dades

Com es posa /home a la nova partició i com es canvien les definicions a /etc/fstab per a que el nucli sàpiga on hi ha el nou /home a l'hora d'arrencar?

Beans
    41
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Re: posar /home a partició per a dades

Bones! No em queda massa clar tot plegat i per tant et respondré al que em sembla entendre, sinó no anem pel mateix camí dóna més informació.

Mira, una solució ràpida (i no per això dolenta) seria crear-te un softlink. Amb això podries crear una carpeta en el teu home, on el seu contingut es guardés a la partició de dades. La comanda seria semblant això:
    Code:
    ln -s PATH_ORIGEN PATH_DESTÍ
    Exemple per a apache:
    Code:
    ln -s /var/www /home/pitu/www
    Exemple per a partició de dades:
    Code:
    ln -s /media/dades /home/pitu/dades
    En el cas que el que vulguis fer sigui montar per defecte la teva partició de dades en algun punt has de modificar el fitxer fstab.
    Code:
    sudo gedit /etc/fstab
    I busques la línia que carrega la teva partició de dades, en el meu cas és així:
    Code:
    # /dev/sda2
    Code:
    UUID=8131-7FD2  /media/dades    vfat    defaults,umask=007,gid=46 0       1
    Doncs hauries de canviar la ruta /media/dades.

Si no era per aquí ja ho diràs.
    http://openpitu.com

no pensis, actua.

Beans
    382
    Distro

Hola open-pitu, gràcies per respondre.

Això ve del que em va dir papapep al fil http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=992972&page=2
    "Un cop fet això [la partició], hauràs de copiar, per exemple, el /home a la nova partició i canviar les definicions a /etc/fstab per a que el nucli sàpiga on tens el nou /home a l'hora d'arrencar."

Jo vaig moure totes les meves dades a la nova partició i ara el meu /etc/fstab té això:

# /etc/fstab: static file system information.
    #
    # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>

proc /proc proc defaults 0 0
    #Entry for /dev/sda1 :
    UUID=7c97fe75-576a-4e19-a86e-06f45a077fb2 / ext3 relatime,errors=remount-ro 0 1
    #Entry for /dev/sda3 :
    UUID=208e6e73-641d-43f6-af8b-4b4495f62a58 /media/disk ext3 defaults,nosuid,nodev,uhelper=hal 0 2
    #Entry for /dev/sda5 :
    UUID=5de44525-5115-4e83-8af3-9af0102ab58b none swap sw 0 0
    /dev/scd0 /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0 0

Llavors m'interessaria que em diguéssiu què és el més recomanable i/o pràctic en cas, per exemple, de que hagi de formatar la partició on hi ha el sistema operatiu: fer un soft-link o muntar la partició de dades de tal manera que el nucli sàpiga on tinc el nou /home a l'hora d'arrencar, com diu papapep?

Beans
    2,997

Llavors m'interessaria que em diguéssiu què és el més recomanable i/o pràctic en cas, per exemple, de que hagi de formatar la partició on hi ha el sistema operatiu: fer un soft-link o muntar la partició de dades de tal manera que el nucli sàpiga on tinc el nou /home a l'hora d'arrencar, com diu papapep?
    Buuuuuffff....res de fer enllaços simbòlic pel /home....això no té sentit en aquest cas. És embolicar la troca.

Cal que iniciis l'ordinador amb un livecd, per poder remenar el teu disc dur i moure coses sense tenir el sistema de fitxers muntat. Ara, que si ja has copiat les dades, t'ho pots estalviar.

Tampoc cal formatar per a res la partició del sistema operatiu. El que cal és esbrinar la UUID, sinó la saps ja, de la teva nova partició.

Cal que facis:

Code:
    sudo vol_id -u /dev/sdX
    essent X el nombre de la nova partició. Ara que li has passat dades, on la tens montada? vull dir, a quin directori li passes els fitxers?
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    382
    Distro

Gràcies papapep

Quote Originally Posted by papapep View Post
    Buuuuuffff....res de fer enllaços simbòlic pel /home....això no té sentit en aquest cas. És embolicar la troca.
    Em pots explicar -amb la finalitat d'aprendre- per què un enllaç simbòlic és embolicar la troca?

Tampoc cal formatar per a res la partició del sistema operatiu.
    Volia dir que si en algun moment la meva inexperiència provoca la necessitat de reinstal·lar l'Ubuntu, no perdés las dades.

El que cal és esbrinar la UUID, sinó la saps ja, de la teva nova partició.

Cal que facis:

Code:
    sudo vol_id -u /dev/sdX
    essent X el nombre de la nova partició.
    La UUID és:
    joan@joan-laptop:~$ sudo vol_id -u /dev/sda5
    5de44525-5115-4e83-8af3-9af0102ab58b

Ara que li has passat dades, on la tens montada? vull dir, a quin directori li passes els fitxers?
    La tinc muntada a /media/disk on hi vaig traslladar els directoris que tenia a /home/joan

Beans
    2,997

Em pots explicar -amb la finalitat d'aprendre- per què un enllaç simbòlic és embolicar la troca?
    Els enllaços simbòlics són, per a que m'entenguis, com un enllaç a l'escriptori del windows. M'explico? Les particions i els seus punts de muntatge s'han de definir a l'fstab, deixant clar el sistema de fitxers i la seva estructura. Cada cosa per a la seva funció.
    Si no vols moure el /home, i utilitzar el /media/disk com a magatzem de dades en general, sense més, també és una opció. En aquest cas sí que no hi ha problema en emprar un enllaç simbòlic per accedir a /media/disk.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    41
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

La primera resposta, explicava les dos opcions (enllaç simbòlic, modificar punts de muntatge) amb exemples inclosos. No es tractava d'embolicar la troca o no embolicar-la.

Al final s'han acabat donant les dues opcions iniciala, fer un enllaç del home al punt de muntatge o sinó canviar el punt de muntatge a /etc/fstab.

no pensis, actua.

Beans
    382
    Distro

Gràcies a tots dos pels vostres missatges. Llegint-vos a tots dos em sembla que n'aprendré més depressa. La diversitat de maneres d'explicar-se és enriquidora, almenys per a mi. A veure si ho he entés bé.

1) Si vull fer un enllaç simbòlic (soft-link), en el meu cas he de fer:
    Code:
    ln -s /media/disk /home/joan
    ¿però llavors al guardar un fitxer de les aplicacions que et porten directament al /home/joan quedarà de fet gravat al directori /media/disk?

2) Si vull muntar el /home a la partició /dev/sda3 hauria de modificar al /etc/fstab la següent línea

Code:
    #Entry for /dev/sda3 :
    UUID=208e6e73-641d-43f6-af8b-4b4495f62a58 /media/disk ext3 defaults,nosuid,nodev,uhelper=hal 0 2
    canviant /media/disk per /home/joan?
    Last edited by jinglada; December 3rd, 2008 at 12:00 AM.

Beans
    41
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Exacte. Tot i així, per tenir un millor ordre (si més no mental) tant l'enllaç simbòlic com si retoques fstab jo et recomenaria fer-ho a /home/pitu/dades

Així no tindràs cap mena de problema com el que estàs plantejant i et serà igual d'útil perquè des del teu home tindràs un ràpid accés a les dades que tens a la teva partició de dades (que diria que és el que vols).

Ara un pregunta, perquè tens aquesta partició com a ext3? Tens samba muntat? Si no és així t'aniria millor tenir-la FAT o NTFS per tal de que quan entris en Windows (si és que mai pot ser el cas) tenir-hi també accés.

no pensis, actua.

Beans
    382
    Distro

Veus com ja ho deia, de la diversitat d'opinions s'aprenen moltes coses. Quan vaig particionar el disc per primera vegada vaig fer dues particions per a dades, una ext3 i una altra NTFS (Pots veure http://ubuntuforums.org/showpost.php...7&postcount=12) i en el següent post, papapep em pregunta per què ho havia fet i com que m'havia fet un embolic entre windows i mac vaig ajuntar les dues particions en una amb format ext3. Si mai necessito windows puc tornar a particionar, oi? No tinc samba muntat. Quins avantatges té muntar-lo?
    Encara estic pensant si fer l'enllaç o si munto el /home a la partició.
    Gràcies.

Page 1 of 2 12 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks