Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Thread: Nova versió: des d'on actualitzar?

Beans
    26
    Distro
    Ubuntu 11.04 Natty Narwhal

Nova versió: des d'on actualitzar?

Llegint comentaris que la gent deixa per internet sobre l'Ubuntu he vist repetit el tema de les actualitzacions. El que més em va interessar va ser un que deia que és millor actualitzar les versions de l'Ubuntu utilitzant Live CDs i no pas amb el propi gestor d'actualitzacions de l'Ubuntu. No sé massa bé el per què d'aquesta afirmació, i és per això que volia preguntar què en sabeu vosaltres.

Gràcies!

Beans
    114
    Distro
    Ubuntu 9.10 Karmic Koala

Re: Nova versió: des d'on actualitzar?

Jo tinc el /home en una partició separada i quan toca actualitzar formatejo la partició del / i instal·lo la nova versió des de zero. Recentment un amic va actualitzar a hardy i la configuració de la pantalla es va esconyar. Ho vam solucionar amb l'envy, però algú que no tingui ni fava del tema...crec que amb una cosa així ja hagués tirat la tovallola. La meva recomanació és fer una instal·lació fresca, però això va a gustos.

Beans
    352
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

Jo també sóc partidari d'una instal·lació neta. L'únic problema és que abans t'has d'apuntar tots els programes que tenies instal·lats, i tornar-los a instal·lar en el sistema nou, modificar algunes configuracions, etc. Total, que porta el seu temps.

Beans
    485
    Distro
    Ubuntu 18.04 Bionic Beaver

Jo prefereixo actualitzar desde la xarxa.

He actualitzat de les dues maneres. Però em va agradar més la opció del Synaptic. Com diu l'oriolsbdper fer l'altra has d'apuntar les configuracions, els programes... Ho trobo una pèrdua de temps. Vaig decidir que una vegada cada 4 actualitzacions en faria una amb LiveCD (perquè així netejo tot el que pugui haver potinejat), però per internet. Sóc un mandres!

PD:Rubunter, això del /home en una partició apart sembla una molt bona idea!
    Carles Mayol i Ricart
    Twitter: LitusMayol
    Instagram: LitusMayol
    carlesmayolricart.cat

Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Quote Originally Posted by oriolsbd View Post
    L'únic problema és que abans t'has d'apuntar tots els programes que tenies instal·lats...
    Jo faig això:

dpkg --get-selections > llista_instala.txt

i sobre el tema de tenir el home separat està bé però tampoc guanyes gaire. Jo sempre tinc una copia en un disc extern del home i em serveix perfectament pels canvis de versions.
    L'únic cas que tinc la home separada és en el eee ja que la màquina té una capacitat reduida (4 Gb) i així tinc el home muntat sobre una SD de 4 Gb d'espai pel meu usuari. A l'hora que em serveix per que usant el mateix id d'usuari pugui guardar diferents configuracions de la màquina segons la SD que insereixi abans d'iniciar sessió.
    Carles Oriol i Margarit

Beans
    485
    Distro

CarlesOriol! (ara feia dies que no et veiem per aquí!)

Això:
    Code:
    dpkg --get-selections
    Què fa? Et crea una llista amb el nom "llista_instala.txt" i tots els programes instal·lats? (es que si no ho he d'anar apuntant a mà, potser em passo a l'altre bàndol!).

Merci!
    Carles Mayol i Ricart
    carlesmayolricart.cat

Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Quote Originally Posted by LitusMayol View Post
    Què fa? Et crea una llista amb el nom "llista_instala.txt" i tots els programes instal·lats?
    Exacte, després pots recuperar-ho fins i tot amb el synaptic.

Però, cal tenir en compte diverses coses: si l'uses per recuperar una instaŀlació del sistema actual llavors collonut, però si el vols usar per actualitzar hauras de repassar el fitxer a ma per evitar que se t'escriguin versions de programes anteriors (on canvii el nom i no sols el nombre de la versió com els controladors, el kernel, el python o el postgres.)
    Carles Oriol i Margarit

Beans
    485
    Distro

Huaré de fer una samarreta com les de NY, però:
    Code:
    I (COR) CarlesOriol
    hehe!xD

Fantàstic! Doncs ja m'ho miraré, però t'asseguro que és més ràpid i més que còmode que fent-ho a mà, com ho feia quan volia "netejar".

Merci mestre!
    Last edited by LitusMayol; August 14th, 2008 at 08:31 AM.
    Carles Mayol i Ricart
    carlesmayolricart.cat

Beans
    3

Jo q sóc nou en este món de Linux,tinc Ubuntu, el q tinc és una carpeta compartida amb el meu Pc de windows, i si he de formatar, q ja ho he fet perquè al principi em dedicava a mirar, tocar, experimentar..., ho passe a Windows(encara q hi han coses q no guarde perquè tinc la còpia de suport a Win). Una instal·lació fresqueta i passe de nou els fitxers.De reinstal·lar programes, m'és igual, digam q segons els vaig necessitant, els vaig instal·lant i au.
    És la cosa bona de tindre la Vídeoconsola XP. Em val per a jugar a "jocs clàssics" i com a magatzem,hehehe.

Beans
    223
    Distro
    Ubuntu Intrepid Ibex (testing)

Sempre és una bona idea fer una còpia de seguretat abans de fer res, però com ja han dit més amunt, si tens la precaució de posar la teva "home" en una partició separada i no la formates quan fas una instal·lació "nova", no hi ha cap necesitat d'anar copiant els fitxers d'un lloc a l'altre. A més, això no només et conserva els teus fitxers personals, també podràs mantenir les configuracions que hagis fet del teu escriptori i dels diferents programes que tinguis. Cal tenir en compte que si havies triat, posem per cas, un estil d'escriptori que no t'has instal·lat a la nova versió, aleshores no ho veuràs com abans fins que el reinstal·lis (fent servir la llista que tens gràcies a la recomació del CarlesOriol).

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks