Results 1 to 10 of 10

Thread: Ei, Gnomeros, mireu això...

  1. #1
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Ei, Gnomeros, mireu això...

    He trobat aquest missatge que us pot interessar, perquè us afecta directament.

  2. #2
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    Comprenc. L'equip del gnome vol pendre com a referència el kde4 de com s'han de fer malament les coses al actualitzar les llibreries bàsiques (gtk vs qt).

    I com es tracta de programes amb problematica similar és una bona experiència de com s'enfonsa un projecte d'aquest tipus a "bombo" i plateret.

    Volies dir això oi?

    -------------------------------------------------

    Conyes a banda. Ahir vaig provar el nou kde i cada cop és millor. Gran feina.
    Last edited by CarlesOriol; July 11th, 2008 at 09:34 PM.
    Carles Oriol i Margarit

  3. #3
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    Entenc que realment el salt que ha de fer Gnome és tan inevitable com tremendament arriscat i perillós, i que pot fer trontrollar els mateixos fonaments del projecte en funció de com funcioni l'evolució.

    Al llarg del temps s'ha parlat de que una millor opció seria, en vers de tenir dos entorns gràfics molt importants, fet el qual provoca segons els precursors d'aquest plantejament, un malbaratament de recursos molt important, unificar esforços i fer-ne només un encara més potent.
    Personalment, piques de conya a banda, crec que tenir dos escriptoris potents predominants, i una munió d'altres no tan implantats però no per això menys interessants, és un dels grans factors a favor de Gnu/Linux, i el programari lliure en general.

    Jo no sóc desenvolupador, i moltes coses dels detalls del plantejament del canvi i possibles punts a favor o en contra de les diferents opcions se m'escapen. Però tinc clar que a Gnome li cal un replantejament si pretén seguir sent un dels puntals de tot plegat.

    També tinc entès que hi ha certes tensions "polítiques" (en el sentit de que hi ha diferents corrents) dins el projecte de fa temps, però també tinc clar que en qualsevol projecte d'aquesta envergadura és inevitable que hi hagi problemes i divergències, forma part inudible del procés.

    Tot plegat, se'n parlarà molt i molt, es tirarà pedres a tort i a dret, i és bastant probable que KDE com a projecte quedi a una distància considerablement lluny d'usabilitat i estabilitat quan Gnome acabi el que ha de fer. Però, insisteixo, és un procés ineludible, i l'únic que s'ha d'intentar és que sigui el mínim de traumàtic possible, cosa complicada.

    Si el projecte queda enrera respecte KDE, doncs ja recuperarà espai quan pugui, però la qüestió és que tingui un plantejament de futur amb sortida, uns bons fonaments per construir-hi a sobre, no com ara.

    Per cert, tingueu clar que a mi m'agrada més Gnome com a entorn gràfic (opció personal) però que utilitzo algunes aplicacions de KDE per la seva altíssima qualitat, sense les quals em costaria molt treballar.
    Last edited by papapep; July 11th, 2008 at 10:42 PM.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Girona
    Beans
    214
    Distro
    Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    Jo fa un temps havia sentit per algun lloc que KDE volien que fos l'escriptori per defecte d'Ubuntu,en el futur.

    Jo he provat KDE i està bé però de moment m'agrada més Gnome,el trobo més pràctic,encara que no hi treballi,diguéssim,sino que per us d'entreteniment.

    Nu sé..


  5. #5
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Lleida
    Beans
    793
    Distro
    Ubuntu Development Release

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    No sé com acabarà aquest fil perquè cada un diem la nostra, però jo no me'n surto de cap manera amb el KDE, i el faig anar de vegades perquè a la feina l'amic JosepRibes n'ha instal·lat un kubuntu a una màquina. Però em manego molt millor amb Gnome. Tot i això sí que faig anar algunes aplicacions de KDE que trobo d'allò més interessant i amb una qualitat excel·lent, en definitiva molt aconseguides.

    Espero que el nou gnome prengui com a model aquesta vessant del KDE.

  6. #6
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    Sembla que els que es dediquen a predir el futur fins i tot es plantegen altres canvis més radicals (a nivell intern): http://tech.slashdot.org/article.pl?...45204&from=rss
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    Uau... aquest link del patatet de gnome amb qt és la bomba.
    Carles Oriol i Margarit

  8. #8
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    Bones, aquí un gnomero
    Molt interessant la informació que ens aporte Orestes (per cert,un "kdeero", no se si ho escric be?) i també el link d'en papapep. Gracies.

    Personalment sempre he trobat més fàcil gnome. Tot i que l'entorn del kde, a part de funcionar be, també es prou atractiu. De tant en tant el provo una mica.
    Però, algú pot afirmar si un entorn gràfic és més estable que l'altre?
    A veure que en penseu ...
    Salut!

  9. #9
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    Que extrany!
    Ningú opina?
    Tenia curiositat per sentir opinions Gnome & Kde!

  10. #10
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Ei, Gnomeros, mireu això...

    És que, des del meu punt de vista, la decisió principal no és per estabilitat (si parlem de KDE3 vs Gnome 2.2X). El KDE4 està verd, però és normal, és molt nou.
    No podem perdre mai de vista que hi ha sistemes operatius amb milers de milions de dòlars darrera que no arriben a ser estables mai, o sigui que, en aquest sentit, hem de ser raonables.

    L'estabilitat, sempre que agafem les versions, precisament, estables de cadascún dels dos escriptoris, no és el punt primordial de discussió.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •