Results 1 to 8 of 8

Thread: [SOLVED] Eliminar particio windows

  1. #1
    Join Date
    Jun 2007
    Beans
    8

    [SOLVED] Eliminar particio windows

    tinc ubuntu 7.04 fins ara tot perfecte, però voldria eliminar la partició de windows per deixar-la tota per ubuntu.
    He de dir que el windows va quedar corrupte. He probat amb Gparted, pero no puc redimensionar les particions, nomes les deixa fer mes petites no mes grans.
    Gracies

  2. #2
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Barcelona
    Beans
    221
    Distro
    Ubuntu 7.04 Feisty Fawn

    Re: Eliminar particio windows

    Diria que primer cal carregar-se la partició de windows i deixar-la com a no formatejada, buida. Llavors suposo que si et deixarà ampliar-la

  3. #3
    Join Date
    Jun 2007
    Beans
    8

    Re: Eliminar particio windows

    Ja ho he fet, tampoc em deixa. El Qtparted no em deixa instalar-lo al meu tipus d'ordinador.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2008
    Beans
    210
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Eliminar particio windows

    Jo vaig reduir el tamany de la partició windows per cedir espai a la d'Ubuntu amb el LiveCD de Gparted (AQUI es poden descarregar totes les versions). El que has de fer és arrencar l'ordinador des d'aquest CD; en el meu cas, que tinc Gutsy, no em va funcionar la versió més recent i en vaig haver de fer servir una de més antiga (si no recordo malament, la versió 3.3.5).

  5. #5
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Eliminar particio windows

    5froi: un cop l'hagis eliminat amb el gparted, qtparted, cfdisk o el que vulguis, la podràs "afegir" al teu sistema de fitxers muntant-la al directori (punt de muntatge) que et plagui. No cal que juntis les particions per a que "siguin" de l'Ubuntu.

    Hi ha un live cd molt útil que es diu systemrescuecd el qual et permetrà manegar com vulguis les particions (i moltíssimes coses més).
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2008
    Beans
    210
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Eliminar particio windows

    Això és interessant, però no ho he entès... Què vol dir això de que es pot muntar en un directori?

  7. #7
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Eliminar particio windows

    Doncs que a linux, quan s'utilitzen particions es munten a un, valgui la redundància, punt de muntatge. Si vas a un terminal i hi fas:

    Code:
    cat /etc/fstab
    veuràs que se't mostra alguna cosa semblant a això:

    # /etc/fstab: static file system information.

    # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>

    proc /proc proc defaults 0 0
    # Entry for /dev/sda3 :
    UUID=08deb52b-14ec-4c53-98b4-03901b8d8373 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1
    # Entry for /dev/sda6 :
    UUID=420e5c45-a939-4838-988e-f6bf10197785 /home ext3 defaults 0 2
    /dev/sda2 /home/papapep/gravacio_tdt ext3 defaults 0 2
    # Entry for /dev/sda5 :
    UUID=c291f848-20dc-4055-9652-b2dd61ddb4b4 /usr ext3 defaults 0 2
    # Entry for /dev/sda7 :
    UUID=26790e07-6af1-484d-a0fe-2d6d7bb4a985 none swap sw 0 0
    /dev/cdrom /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0
    #/dev/sdb1 /media/disk ntfs-3g defaults,locale=ca_ES.UTF-8@euro 0 0
    Aquí veureu que hi ha quatre particions: sda3, sda6, sda5 i sda7.
    La última, la swap la de intercanvi, és d'un tipus especial i no en parlarem.
    Les tres primeres, es munten als punts del sistema de directoris que he remarcat en vermell.
    sda3 comença (es munta) a l'arrel (/)del sistema de fitxers (per a entendre una mica la estructura dels sistemes de fitxers a linux aconsello una repassadeta a aquest) i aquest articles), sda6 es munta a /home, i sda7 a /usr.

    O sigui, en el moment que clico amb el ratoli sobre un fitxer que és dins /home realment estic accedint a dades que són a la partició sda6 del meu disc dur. Si executu un fitxer que sigui a /usr/bin, per exemple, estic accedint a dades que són a sda7, etc...
    Tot això, evidentment, de manera completament transparent per a l'usuari.

    Espero haver-me explicat. Si no ha estat així, ja preguntareu el que calgui.
    Last edited by papapep; February 1st, 2008 at 11:57 PM.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  8. #8
    Join Date
    Jun 2007
    Beans
    8

    Re: Eliminar particio windows

    MOOOLT BE, he fet servir el system rescue cd i perfecte, ha surtit el gparted versio 0.3.4 i la del livecd era 0.2.5.
    Ha anat perfecte.
    Moltes gracies.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •