Potser us pensàveu que us havíeu lliurat de la meva presentació... doncs no.
Em dic Orestes Mas, en el moment d'escriure això tinc 41 anys i sóc Professor Titular de la Universitat Politècnica de Catalunya, on acostumo a donar classes de Teoria de Circuits a l'Escola de Telecomunicacions.
Vaig començar a tenir contactes amb el programari lliure cap a l'any 1998. Em va encuriosir saber que hi havia altres opcions a banda de windows, i em va "picar" perquè sempre havia volgut conèixer sistemes Unix però no tenia cap màquina Unix al meu abast per aprendre'n. Va ser un inici motivat per la vessant tecnològica, però aviat vaig adonar-me de tots els avantatges que aporta la llibertat del programari, fins al punt que em vaig anar desfent de tots els lligams que tenia amb windows i vaig fer el salt. Des d'aleshores ja no he usat mai més windows per res personal.
Els inicis van ser durs, sobretot perquè després d'algunes temptatives poc satisfactòries amb Mandrake i RedHat vaig acabar adoptant Debian, que no era precisament la distribució més senzilla de fer anar. Però m'agraden els reptes intel·lectuals i val a dir que la llista d'usuaris de Debian en català sempre m'ha ajudat en tots els problemes que he anat tenint. Gràcies a tot plegat puc dir que n'he anat aprenent una mica.
Com el Rafael sóc membre (i actualment tresorer) de Caliu, des d'on hem fet diverses accions en defensa i difusió del programari lliure, i també estic ficat en altres batalles semblents: l'organització de les Jornades de Programari Lliure, xerrades, etc.
Utilitzo l'escriptori KDE, i en faig proselitisme sempre que puc, perquè a banda de les seves bondats tecnològiques la sort em va portar a entrar en contacte amb un grup de gent molt ferma que es dedica a traduir aquest escriptori al Català, i així va ser com jo també n'he esdevingut traductor. Principalment col·laboro en la traducció del projecte KDE-EDU, o sia del conjunt de programari de KDE orientat a l'educació.
Des que va sortir Kubuntu l'he instal·lat en ordinadors d'amics, parents i coneguts que m'han demanat que els posi GNU/Linux (ja porto unes 8 instal·lacions en un any i mig, no està malament), perquè penso que és una bona manera d'usar Debian sense tenir massa maldecaps. També l'he instal·lat en algun ordinador meu, per conèixer-lo i poder donar suport. En conseqüència, vaig pensar que era lògic també que entrés a formar part de la comunitat d'usuaris d'ubuntu en català, i aquí em teniu.
Bookmarks