Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 39

Thread: Re: Instalar UBUNTU 16.04LTS desde 16.10

Beans
    28

Re: Instalar UBUNTU 16.04LTS desde 16.10

Hola de nou altre vegada,
    Vull instal·lar el 16.04LTS, per consell vostre i no m'en surto!! en el llapis USB ja tinc descarregat el ISO de UBUNTU 16.04LTS

Quan engego ordinador prement F12 o F2, entrar BIOS, per arrancar per USB a mi en el meu ordinador no em surt, el llapís USB. per tant sempre engega desde el disc dur es a dir el UBUNTU 16.10.

Jo quan vaig instal·lar UBUNTU desde el XP, ho vaig fer amb la imatge ISO al USB i un programa que no recordo el nom algo així com universal USB installer o linux live creator. de veritat no recordo, aquets els he mirat per internet.

No se que faig malament!! Haig de formatejar tot?? a on he vist em diu que no, que aixo mai

He mirat per internet i uns diuen començar per creador discos arrencada i res, altres m'han fet anar al Gparted. els programas que esmentat abans, el USB installer i el linux live creator no me funcionan.

Teniu alguna guia infalible? el ordinador el puc formatejar sense problemes, no tinc cap dada ni res important.

Gracies

Martí

Per cert,
    el meu ordinador és un Toshiba Satellite L20-101
    Last edited by howefield; 3 Weeks Ago at 11:54 AM. Reason: posts combined.

Beans
    1,933
    Distro
    Ubuntu 16.04 Xenial Xerus

Has creat l'USB d'instal·lació amb el "Creador de discs d'arrencada" (no sé si es diu exactament així) de l'Ubuntu? O has copiat directament la imatge a la memòria USB? Si has fet aquesta segon opció no arrencarà, has de fer-lo amb el programa de creació de discos d'arrencada.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    28

Jo el que he fet he descarregat el ISO de la pagina de UBUNTU i l'he copiat al pendrive.

D'aquí he obert el creador de disc d'arrencada i he fet el que deia. I aquest pendrive per explicarme s'ha convertit en UBUNTU 16.04, OK?? pperò d'aquí ja no fa res més. he engegat de nou ordinador i res.
    Això també ho he probat amb el ISO, pero de la carpeta de baixada i res!

Gracies

Beans
    75
    Distro
    Kubuntu

des de quina versió d'Ubuntu has creat el disc d'arrencada? Sembla ser que la versió del creador de discs d'arrencada d'Ubuntu 14.04 i anteriors no permeten crear imatges de les versions 15.10 i posteriors.

Beans
    1,933
    Distro

Penso que hauries de mirar si l'ordinador està configurat per arrencar primer des de l'USB que des del disc dur. Això es fa entrant a la configuració abans que l'ordinador comenci el sistema operatiu, normalment prement la tecla F2 o F4 (la major part de sistemes et mostren un missatge dient quina tecla és just després de prémer el botó d'arrencada de l'ordinador). Al menú de configuració s'ha de buscar quelcom semblant a "Boot" i aquí mirar algun lloc on puguis reordenar la seqüència (primer disc USB, segon disc dur , etc.).

El problema que diu el jmaspons sí que hi és, però 1) donaria un missatge d'error diferent al que em sembla que li dóna al martibitria, 2) el programa de creació de discos d'arrencada el van arreglar a les últimes versions, si ho ha fet des de la 16.10 que tenia instal·lada penso que hauria de funcionar.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    28

Arrencar primer desde el USB, no em deixa, no hi ha la opció desde BIOS!!!! Per això ho feia desde aquells programes USB installer o algo aixi.

Per CD podria però tampoc em deixa, diu que el CD no es un arxiu local o algo aixi

Beans
    1,933
    Distro

Quins dispositius d'arrencada hi ha a la llista de dispositius disponibles al menú de configuració de la BIOS?

Beans
    28

LAN
    FDD
    CD/DVD
    +HDD

He arrancat amb el USB conectat

Last edited by martibitria; June 12th, 2016 at 08:41 AM.

Beans
    1,933
    Distro

No hi ha cap altre lloc al menú de configuració de la BIOS que sigui per habilitar l'USB? En tot cas, també es podria gravar un DVD (a les últimes versions la imatge d'instal·lació no cap en un CD) i arrencar des del DVD.

Beans
    28

No, la USB no és pot habilitar.
    A la BIOS ja he posat arrencar primer per CD/DVD.
    Per DVD, no puc, em baixo el ISO, I com s'ha de posar o copiar al DVD, ja ho he fet pero em surt fallo, us ensenyo foto de pantalla i mostra del que he fet per si ho faig malament.

Copio i enganxo a CD i clicko escriu al disc

Enregistro com a fitxer. (enregistre el contingut també ho he probat)

Aqui enregistre

Després em surt aquest error

Page 1 of 4 123 ... LastLast

Bookmarks