Results 1 to 4 of 4

Thread: Nou a l'Ubuntu, i ja sense so

Beans
    41

Nou a l'Ubuntu, i ja sense so

Hola.

Fa uns dies que m'he instal·lat l'Ubuntu compartit amb el Windows XP. Començo l'aventura del linux!!

Però ja tinc problemes. El primer dia em funcionava el so de les cançons i películes, però ara ja no.

A l'entorn Windows si em funciona.

Alguna suggerència?

Gràcies.

Beans
    2,997

Re: Nou a l'Ubuntu, i ja sense so

Doncs si: que vagis a Aplicacions > So i vídeo > Mesclador Alsa de Gnome i comprovis que tens tots els volums, com a mínim, a mitja alçada i que no tens res marcat com a "Silencia".
    Si així tampoc et funcionés, pots provar-ho al mesclador en consola, ja que temps enrera hi havia un bug que feia que el mesclador gràfic no acabés de fer el fet:

A un terminal, com a usuari normal, executa "alsamixer", i t'apareixerà un mesclador de text (curiós, oi?) on amb les fletxes esquerra-dreta pots anar canviant de control, i amb amunt-avall podràs pujar o baixar el volum.

A veure què tal.

Beans
    41

Gràcies pel consell.

Però és que a Aplicacions - So i video - no apareix aquest opció de Mesclador Alsa de Gnome. El que apareix és Creador de CDs Serpentine, Extractor de musica de CDs Sound Juicer, Gravador de sons, Reproductor de musica Rhythmbox i Reproductor de películes Totem.

¿?

La veritat és que tampoc sé com s'exectuta Alsamixer.

Beans
    2,997

1.- Doncs obres un terminal: Aplicacions > Accessoris > terminal, i hi poses "alsamixer" (sense les cometes, clar), prems intro i, voilà!! l'alsamixer funcionant.

2.- Si no t'apareix, serà que no el tens instal·lat, cosa no gaire normal. Aleshores, al mateix terminal, teclejes "sudo aptitude update", i quan acabin d'aparèixer coses rares i tornis a tenir el cursor esperant-te teclejes "aptitude install alsamixer" i ja el tindràs instal·lat. Ja pots tornar a fer el pas 1.

Bookmarks