Results 1 to 6 of 6

Thread: Problema amb GNUCAP

  1. #1
    Join Date
    Mar 2007
    Beans
    20

    Problema amb GNUCAP

    Hola a tothom.
    Jo sempre he sigut usuari de Windows, pero aquest quatrimestre a la universitat hem començat a utilitzar GNUCAP (el quatrimestre passat utilitzàvem PSPICE per Windows), i vaig decidir a probar Ubuntu 6.10.

    Bé, m'he baixat la següent versió de GNUCAP: gnucap-2007-02-21
    I he seguit per l'instalació aquests passos:

    tar xzvf gnucap-2006-05-06.tar.gz
    cd gnucap-2006-05-06
    ./configure
    make
    make install

    Doncs bé, el problema que trobo es que a la Universitat podem editar-ho tot amb Kate, però aquí, per utilitzar el programa he de cridar el Terminal, i escriure gnucap, i a partir d'aquí fer-ho tot a través del terminal.

    Com puc tenir-ho com a la Universitat?


    Merci.

  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Països Catalans
    Beans
    366
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Problema amb GNUCAP

    Hola,

    No et calia compilar el GNUCAP, podies haver-lo instal·lat des de Sistema -> Administració -> Gestor de paquets Synaptic i allà haver sel·lecionat gnucap per a instal·lar i apretant a "Aplicar" se't hauria descarregat i instal·lat tot sol. Així també tindries actualitzacions automàtiques. Pots instal·lar Kate de la mateixa manera.
    Siegfried-A. Gevatter Pujals
    Ubuntu Developer. Debian Developer. Zeitgeist Core Developer.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2007
    Beans
    20

    Re: Problema amb GNUCAP

    Gràcies.
    Ara ja ho tinc, pero sorgeixen dos "problemes" nous.
    El primer es que arranqui el Kate com l'arranqui, no em funciona el "terminal" que porta incorporat. Hi click-ho pero no apareix res, no puc escriure.

    I l'altre és el grace.
    Per exemple aquest circuit:

    Prova per xmgrace
    Vvar 1 0 DC 0V
    R1 1 2 10K
    R2 2 0 4.7K
    .print dc V(R2)
    .dc Vvar 0 220 10 > graf.dat
    .end
    Després, al terminal, escric:

    xmgrace -nxy graf.dat
    I no funciona, em diu el següent:

    bash: xmgrace: orden no encontrada
    I això que he instal·lat primer grace6 desde el Sinaptics, i després m'he baixat i he compilat el grace normal.

    Alguna idea?


    Gràcies.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Badalona
    Beans
    512
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Problema amb GNUCAP

    Sobre això del Kate i el terminal, faig una hipòtesi:

    Tu deus tenir Ubuntu a seques, amb l'escriptori Gnome. Kate és una aplicació KDE (i molt flexible), cosa que em fa suposar que el "terminal" que hi ha a la pestanya és el terminal del KDE (que es diu konsole), i tu no el deus tenir instal·lat.

    És necessari que sigui així perquè les aplicacions KDE fan ús intensiu de la tecnologia KPARTS, que et permet incrustar unes aplicacions dins d'unes altres i així no anar reinventant la roda constantment.

    Algunes suggerències, doncs, per tal d'arreglar això:

    1) Si tant te fa un escriptori com l'altre, instal·la't KDE i treballa amb ell (paquet "kubuntu-desktop")

    2) Si prefereixes seguir amb Gnome, instal·la't només el konsole.

    Sobre el GRACE:

    El paquet que t'has d'instal·lar és el "grace", no el "grace6". Vaja, suposo que et pots instal·lar el "grace6", però aleshores el fitxer executable ja no es dirà "xmgrace" sinó potser "xmgrace6".

    Espera... hi ha una manera de saber-ho sense instal·lar-lo, via apt-file. A veure un moment...

    orestes@tintin:~$ apt-file show grace6
    grace6: usr/bin/grace6
    grace6: usr/bin/grace6-thumbnailer
    grace6: usr/bin/gracebat6
    grace6: usr/bin/xmgrace6

    Com veus, porta els executables "xmgrace6" i "grace6" que potser és un enllaç a l'anterior.

    A banda d'això, veig que tens una certa tendència a la compilació compulsiva. No està malament, perquè compilant programes s'aprèn molt, però si debian (o ubuntu) tenen disponibles les fonts d'un programa, el més probable és que ja estigui compilat, cosa que t'estalvia temps i feina.
    Last edited by orestesmas; March 13th, 2007 at 10:58 AM. Reason: Correccions menors

  5. #5
    Join Date
    Mar 2007
    Beans
    20

    Re: Problema amb GNUCAP

    Gracies Orestes.
    Probaré a instal·lar el konsole a veure què tal.
    I amb el Grace teníes raó, posant 'xmgrace6 -nxy arxiu.dat' tot solucionat.

    Gràcies!

  6. #6
    Join Date
    Mar 2007
    Beans
    20

    Re: Problema amb GNUCAP

    Tenies raó Orestes, ja funciona perfectament.

    Gràcies!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •