Results 1 to 7 of 7

Thread: Actualitzar Ubuntu

  1. #1
    Join Date
    Feb 2007
    Beans
    13

    Actualitzar Ubuntu

    Hola a tots,

    Es el meu segon post, demanant ajuda (de principiant), i encaa no he pogut ajudar a ningú, perquè la veritat entre el foro i la llista, hi ha un nivell que a vegades m'espanta i tot, però bé anirem aprenent...

    Vull saber quin es el procés correcte per actualitzar l'Ubuntu a la nova versió. M'explicaré he estat llegint que a l'Abril surt la versió 7 de l'Ubuntu, i com és normal, la voldré probar, ja que segur que és millor que la 6.10 que ara faig servir (i la primera).

    Estic interessat en saber com estalviar-me feina, ja que tinc l'evolution funcionant y el faig servir de programa de correu, contactes, organitzador, notes,... sobre aquest tema ja he trobat unes línies de codi per a generar un arxiu comprimit amb totes les dades impòrtants de l'evolution, per poder-les migrar de pc.

    Pero el que vull saber es si hi ha alguna marera de guardar les aplicacions que tinc instalades, de manera que a l'actualitzar el nou Ubuntu, ho executi d'alguna manera i m'instali els paquets que faig servir habitualment, ja que suposo que copiar tot el que hi ha al meu directori personal no serà una bona opció??

    Gràcies a tots.

  2. #2
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Actualitzar Ubuntu

    Si .... per que no?... migrant el /home/elteunom tindràs més de la mitat de la feina feta.

    Pots fer això per sincronitzar a un disc usb si vols:

    rsync -urvt --delete /home/elteunom /media/usbdisk/copies

    i despres restaures amb un:

    rsync -rtv /media/usbdisk/copies/elteunom /home

    Si vols fer una copia de la llista de paquets instal·lats pots fer-ho amb:

    dpkg --get-selections > elsmeuspaquets.txt

    ... al restaurar-ho pots usar el "simpàtic" (synaptic) però vigila d'eliminar els paquets dependents de versió o de maquinari (si canvies d'ordinador)... linux-image , pograma-vX.XX

    segur que et sorprendràs quan vegis com n'és de fàcil!!

  3. #3
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Actualitzar Ubuntu

    M'oblidava...

    Malgrat que el sistema de fer copies que t'he comentat va força bé. En les proves del Herd5 el procés de migració d'usuaris és gairebé perfecte fins i tot si tens una partició en una versió diferent i la vols conservar ell automàticament et transporta la informació dels usuaris.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Beans
    13

    Re: Actualitzar Ubuntu

    Moltes gràcies per l'ajuda CarlesOriol, ho he preguntat per dues raons:

    -El meu portàtil té 27GB de disc dur i em funciona correctament, tant amb Ubuntu com amb Windows XP, per tant de moment no tinc cap necessitat de canviar-me'l, però el disc dur se'm queda just per tenir els dos sistemes operatius instalats, i l'Ubuntu veig que necessita més de les 10GB que li he assignat, ja que vaig afegint paquets i tot això i l'espai lliure es va reduïnt cada dia. Per tant compraré un altre disc dur i vull migrar el sistema que ara tinc instal·lat.

    -D'altra banda com que a l'abril sortirà l'Ubuntu 7, m'hi vull apuntar que segur que incorpora millores.

    Probaré tot el que m'has explicat i ja us comentaré si me n'he sortit o no.

    Seguim en contacte.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Manresa, BCN
    Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu Intrepid Ibex (testing)

    Re: Actualitzar Ubuntu

    Bones!

    Quan tinguis la migració feta, per actualitzar la versió que tens a feisty el que has de fer és el següent:

    1. Editar el sources.list. Obre un terminal (Aplicacionjs/Accesoris/Terminal):
    Code:
    sudo gedit  /etc/apt/sources.list
    Substituir les entrades edgy per feisty i guardar.

    2. Refrescar els repositoris:

    Code:
    sudo apt-get update
    3: Aplicar les actualitzacions:

    Code:
    sudo apt-get dist-upgrade
    No sé quin tamany tindrà la descàrrega, però seran centenars de megas, és a dir, paciència!

    Et demanarà reiniciar i un cop fet ja tindràs l'ubuntu actualizat.

    Salut!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Països Catalans
    Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Actualitzar Ubuntu

    Si tot va bé sols cal posar el cd nou i quan digui que troba una versió nova i ens pregunta si volem afegir-lo als origens del gestor de paquets li diem que si.

    Em sembla que llavors ell et fa el dist-upgrade.

  7. #7
    Join Date
    Feb 2007
    Beans
    13

    Re: Actualitzar Ubuntu

    CarlesOriol: Tenies tota la raó, amb les instruccions que m'has donat, he fet la restauració del sistema en un nou disc dur sense cap complicació (excepte el temps que he trigat en fer-ho). A partir d'ara faré servir la instrucció de copia de seguretat cada setmana.
    Només hem falta entendre aquest tipus d'instruccions per a poder aprendeles de memoria, ja que si no entenc la lògica poca cosa faré

    Naonak: Gràcies per la teva ajuda, però encara no ho he provat, ja que l'actualització del sistema la faré el proper mes, i crec que hem serà fàcil, ja que ara tinc el sistema en una partició, i el /home en una altra que no hauré de borrar.

    Gràcies a tots, ja comentaré com me'n surto amb l'actualització.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •