Results 1 to 8 of 8

Thread: Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

  1. #1
    Join Date
    Mar 2020
    Beans
    3

    Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

    Hola!
    Sóc relativament novata en aquest mon, us explico que em passa:
    Vull donar una segona vida a un ibook G4, que funciona però el sistema està superdesactualitzat i va molt lent. Total, que he pensat a instal.lar una versió lleugera de linux, com Lubuntu, que te, pel que he vist, suport per processadors antics de apple (ppc).
    Aqui venen els problemes: La distro mes lleugera recomanada ocupa 754mb, i a casa només tinc un parell de cd verges (per casualitat...) que només admeten 700mb. total, que remenant per la internet he trobat una versió mini que només ocupa unes 40mb, i que baixa la resta de la xarxa. Cremo el cd, faig la instalació, i al reiniciar... només em surt la pantalla de comandaments, on em demanen usuari i contrasenya... i aquí m'he quedat encallada... si miro de actualitzar o el que sigui, teclejant comandaments, només fa que donar-me error, com si no trobés el repositori. Algú em pot donar un cop de mà? Es per una nena que està confinada (com tots) i no te accés a cap ordinador per a poder seguir l'escolarització des de casa... es una mica una emergència

    Gràcies i disculpes si he dit gaires animalades, no sóc gaire-gens experta...

    meri.

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

    Ahir vaig veure la teva consulta al canal IRC, però quan la vaig poder respondre ja havies marxat. Pel que he entès la instal·lació l'has pogut fer i no ha donat cap error, però quan reinicies el sistema un cop acabada la instal·lació no comença el sistema correctament i se'n va a una consola que et demana usuari i contrasenya. És correcte?

    Si vols pots tornar a preguntar al canal IRC, si algú et pot contestar en temps real, pot ser més ràpida la interacció que aquí al fòrum.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Vallès - Països Catalans
    Beans
    90
    Distro
    Kubuntu

    Re: Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

    I si copies la imatge iso en un USB en comptes de fer-ho en un cd?

  4. #4
    Join Date
    Mar 2020
    Beans
    3

    Re: Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

    He aconseguit un dvd, l'he planxat amb lubuntu 16.04 versió desktop, i quan teclejo "live" es penja mostrant només mig escriptori... que es irc?

  5. #5
    Join Date
    Mar 2020
    Beans
    3

    Re: Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

    Ara ho he provat de nou, i la pantalla fa pampallugues, es veu, de cop tot negre... un altre cop es veu... i no em deixa fer res

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

    El que em confon és que dius:

    "Cremo el cd, faig la instalació, i al reiniciar... només em surt la pantalla de comandaments"

    D'acord amb això, sí que vas poder fer la instal·lació, però després no arrenca. És correcte?
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  7. #7
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Re: Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

    Bon dia.
    Referent a la versió mini que has comentat d'uns 40 MB opino que no és la millor opció per a un usuari novell donat que, si no em falla la memòria, no inclou escriptori gràfic. Això vol dir que un cop ho tens instaŀlat només veuràs la "pantalla de comandaments" tal com has comentat. Llavors caldria instaŀlar/afegir un escriptori gràfic. Dius que et demana un usuari i contrasenya. És correcte, et podràs logar amb l'usuari que has establert amb el procés d'installació però no veuràs res més que la finestra de comandes (quelcom semblant al antic MSDOS).

    Aquí hi veig dos opcions per prosperar:

    1. afegir un escriptori gràfic on et sentiràs molt més còmoda. Però potser és massa feina per tu. Aquí s'explica com afegir l'escriptori Enlightenment (apropiat per ordinadors antics):
    https://ca.wikibooks.org/wiki/Guia_U...3_redu%C3%AFda

    2. Començar des de zero i utilitzar un llapis USB que no té la limitació d'espai que té un CD. En aquesta Guia d'installació d'Ubuntu explica molt bé com preparar un USB per procedir a instaŀlar:
    https://ca.wikibooks.org/wiki/Guia_U...ndex_18.04_LTS
    Mira't el Capítol Primer. Pots fer servir una imatge del Lubuntu si t'agrada més, el procediment és el mateix tant per Ubuntu, com Lubuntu com qualsevol altra variant.

    Per qualsevol dubte estarem encantats d'ajudar-te. No reparis en fer cap pregunta per bàsica que et sembli. Sort!

  8. #8
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Re: Ajuda per instal.lar Lubuntu a un ibook G4

    La causa més habitual que és pengi un live CD o DVD és que potser no s'hagi enregistrat bé. A mi m'ha passat molts cops temps enrere. Gravant de nou el DVD amb menys velocitat anava millor.
    Actualment la millor opció és utilitzar un llapis USB que dona menys problemes.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •