Results 1 to 7 of 7

Thread: problemes amb el bluetooth i el wifi amb ubuntu 18.04 LTS

  1. #1
    Join Date
    Jan 2011
    Beans
    15

    Post problemes amb el bluetooth i el wifi amb ubuntu 18.04 LTS

    Hola a tots,
    m'he canviat l'ordinador i m'hi he posat l'ubuntu 18.04, el fet és que el bluetooth no m'el detecta per enlloc, ni em deixa desbloquejar-lo ni es fan visibles els aparells... em dona la impressió que ha de ser alguna cosa de drivers de l'ordinador, ja que em sembla motl estrany.
    Si li dono a la consola la ordre


    sudo rfkill list


    No m'apareix el bluetooth, per això crec ha de ser cosa de drivers, l'ordinador en qüestió és un HP 250 I7-8565U

    i l'altte problema, és que percebo que la wifi em va més lenta amb l'ubuntu que amb el windows... és normal això? com es pot solucionar???

    moltes gràcies

  2. #2
    Join Date
    May 2013
    Location
    Galiza
    Beans
    4,009
    Distro
    Ubuntu

    Re: problemes amb el bluetooth i el wifi amb ubuntu 18.04 LTS

    cal identificar el mòdul Wi-Fi:

    Code:
    lspci -knn | grep Net -A3

  3. #3
    Join Date
    Jan 2011
    Beans
    15

    Re: problemes amb el bluetooth i el wifi amb ubuntu 18.04 LTS

    el que m'apareix és això:


    joan@joan-HP-250-G7-Notebook-PC:~$ lspci -knn | grep Net -A3
    02:00.0 Network controller [0280]: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8821CE 802.11ac PCIe Wireless Network Adapter [10ec:c821]
    Subsystem: Hewlett-Packard Company RTL8821CE 802.11ac PCIe Wireless Network Adapter [103c:831a]
    Kernel driver in use: rtl8821ce
    Kernel modules: 8821ce
    03:00.0 Non-Volatile memory controller [0108]: Samsung Electronics Co Ltd Device [144d:a809]

  4. #4
    Join Date
    May 2013
    Location
    Galiza
    Beans
    4,009
    Distro
    Ubuntu

    Re: problemes amb el bluetooth i el wifi amb ubuntu 18.04 LTS

    Intenta reinstal·lar el driver disponible en els repositoris oficials:

    Code:
    sudo apt install --reinstall rftl8821ce-dkms
    Hi ha una versió més actual, però requereix compilació des del source code.

  5. #5
    Join Date
    Jan 2011
    Beans
    15

    Re: problemes amb el bluetooth i el wifi amb ubuntu 18.04 LTS

    doncs no em deixa... m'apareix això:

    Code:
    joan@joan-HP-250-G7-Notebook-PC:~$ sudo apt install --reinstall rftl8821ce-dkms
    [sudo] contraseña para joan:
    Leyendo lista de paquetes... Hecho
    Creando árbol de dependencias
    Leyendo la información de estado... Hecho
    E: No se ha podido localizar el paquete rftl8821ce-dkmsHi

  6. #6
    Join Date
    May 2013
    Location
    Galiza
    Beans
    4,009
    Distro
    Ubuntu

    Re: problemes amb el bluetooth i el wifi amb ubuntu 18.04 LTS

    He provat en Ubuntu 19.10 i és el mateix driver que tinc jo. El mateix paquet està disponible a "bionic-updates" (per al 18.04): https://packages.ubuntu.com/bionic-u...rtl8821ce-dkms
    Cal tenir aquest repositori habilitat.

    Però el teu cas és que el Bluetooth no va i relativament a aquest problema ja hi ha un error (bug) reportat: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+s...e/+bug/1853665

    Sembla ser que el problema té alguna cosa a veure amb un kernel específic Ho has intentat arrencar amb un kernel de versió anterior?

    Jo de moment tinc el 5.3.0-40-generic i em va bé la WiFi i el Bluetooth. Tampoc he tingut problemes amb versions anteriors.

    En el teu cas jo provaria amb un altre nucli per en tot cas.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2011
    Beans
    15

    Re: problemes amb el bluetooth i el wifi amb ubuntu 18.04 LTS

    Moltes gràcies per la resposta (i per la paciència) CelticWarrior

    He provat en Ubuntu 19.10 i és el mateix driver que tinc jo. El mateix paquet està disponible a "bionic-updates" (per al 18.04): https://packages.ubuntu.com/bionic-u...rtl8821ce-dkms
    Cal tenir aquest repositori habilitat.

    He instalat el paquet i he actualitzat la consola... amb això n'hi ha prou?? disculpa però aquests protocols em costen una mica....

    Però el teu cas és que el Bluetooth no va i relativament a aquest problema ja hi ha un error (bug) reportat: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+s...e/+bug/1853665
    Sembla ser que el problema té alguna cosa a veure amb un kernel específic Ho has intentat arrencar amb un kernel de versió anterior?


    El fet és que tinc l'ordinador des de fa 1 setmana i vaig demanar que m'instalessin l'ubuntu a la botiga on el vaig comprar, perquè les darreres vegades que ho havia fet jo havia tingut problemes, he estat mirant-me el la pàgina que m'has passat i la veritar és que em costa una mica entendre els passos a seguir... em va una mica gran, perquè no ho entenc gaire... potser tinc que investigar una mica més, però de moment no em detecta el bluetooth, a veure si ho puc solucionar d'alguna manera

    En el teu cas jo provaria amb un altre nucli per en tot cas. a que et refereixes amb això??

    Disculpa tanta ignorància però em costa una mica el tema ubuntu... fa anys que vaig amb ell i ara feia un parell d'anys que no l'utilitzava i m'en adono que realment és un xic complicat per a mi... però no vull passar per windows ni de conya..

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •