Results 1 to 2 of 2

Thread: fer el format a les memòries flash

  1. #1
    Join Date
    Sep 2007
    Beans
    339

    fer el format a les memòries flash

    Com es fa per donar format a una memòria flash?

    De cop i volta, una memòria flash no em deixa escriure-hi res. Diu que és només de lectura. Però ha anat bé gairebé dos anys. He volgut formatejar-la, però no he trobat cap menú per fer-ho. Tinc l'ubuntu 16.04 xerus, versió mate 1.12.1, linux 4.4.0. No he trobat cap cas semblant a aquest fòrum.

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: fer el format a les memòries flash

    Sí, és empipador això de "sols lectura", no sé perquè passa, però jo ho he vist més d'un cop.

    Als sistemes operatius (Gnome o Unity) que fan servir el navegador de fitxers "Nautilus" a vegades he vist que s'arregla amb les ordre següents:

    Code:
    rm -fr .local/share/nautilus
    killall nautilus
    és a dir eliminant la carpeta de configuració del nautilus (es recrea automàticament quan es reinicia) i reiniciant el nautilus.

    Però el sistema MATE em sembla que no fa servir el nautilus sinó que porta un navegador de fitxers propi que es diu "Caja", per tant crec que això de dalt no arreglarà res.

    Si vols formatejar-la i no et preocupa perdre les dades que hi ha, ho pots fer amb l'aplicació "gparted". Compte quan l'obris perquè et mostrarà tots els discos que hi vegi, fins i tot el disc dur. Has d'identificar el volum de la memòria flash, compte de no formatejar el que no vulguis. Hi ha un menú per formatejar en diversos formats. Si vols intercanviar amb windows s'ha de formatejar en format fat32 o ntfs.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •