Results 1 to 6 of 6

Thread: Què preferiu ara per ara: Ubuntu 16 (Unity) o Ubuntu 18 (Gnome)?

  1. #1
    Join Date
    Feb 2017
    Beans
    13

    Què preferiu ara per ara: Ubuntu 16 (Unity) o Ubuntu 18 (Gnome)?

    Hola,

    sóc un usuari molt principiant de Ubuntu i tinc instal·lat Ubuntu 16 des de fa uns mesos amb molt bons resultats. He vist que des de l'abril hi ha un nou LTS el Ubuntu 18. Buscant informació el que sembla més rellevant és la tornada al escriptori Gnome i "oblidar-se" del Unity, però no trobo ningun lloc que m'expliqui quins grans canvis significa i si algú que hagi provat el Ubuntu 18 durant un temps està satisfet o ha decidit tornar al Ubuntu 16.

    Sé que és un tema molt ampli però m'agradaria saber la vostra opinió en aquests "temps de canvis".

    Per altra banda, he llegit que es pot instal·lar el nou Ubuntu 18 fent conviure els dos escriptoris. Què n'opineu? Millor "actualitzar" a Ubuntu 18 o instal·lar de nou?

    Gràcies!

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Què preferiu ara per ara: Ubuntu 16 (Unity) o Ubuntu 18 (Gnome)?

    Suposo que tant l'ús d'Unity vs. Gnome, com actualitzar al 18.04 o quedar-se al 16.04, és un tema de preferències personals.

    Tant la versió 16.04 com l'Unity que és l'escriptori predeterminat a aquesta versió, tenen ple suport fins el 2021. Si no es vol tenir tot actualitzat a l'última (els nuclis, Firefox i altres programes es van actualitzant també a 16.04, però altres aplicacions no), no hi cap problema de quedar-se al 16.04 amb Unity.

    Com dius a la versió 18.04 l'escriptori predeterminat ha passat a ser el Gnome, però encara es pot instal·lar l'Unity i funciona bé. Ara bé, l'Unity està mantingut per la comunitat a la versió 18.04, així que no està garantit que no aparegui algun mal funcionament (de moment cap, jo encara el continuo fent servir a la 18.04).

    Quan a actualitzar o instal·lar de zero, jo soc un fanàtic d'actualitzar, sempre m'ha funcionat, però hi ha qui prefereix fer una instal·lació neta. Si no tens massa configuracions i personalitzacions, pot ser una bona opció.
    Last edited by wgarcia; July 26th, 2018 at 09:58 AM.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Vallès - Països Catalans
    Beans
    90
    Distro
    Kubuntu

    Re: Què preferiu ara per ara: Ubuntu 16 (Unity) o Ubuntu 18 (Gnome)?

    Si actualitzes a 18.04 seguiràs amb unity. Si instal·les, gnome. Suposo que també es pot instal·lar els 2 escriptoris i escollir en arrencar la sessió

    https://www.muylinux.com/2018/05/07/...-04-lts-unity/

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Vallès - Països Catalans
    Beans
    90
    Distro
    Kubuntu

    Re: Què preferiu ara per ara: Ubuntu 16 (Unity) o Ubuntu 18 (Gnome)?

    Per gustos, jo kubuntu

  5. #5
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Vallirana
    Beans
    92
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: Què preferiu ara per ara: Ubuntu 16 (Unity) o Ubuntu 18 (Gnome)?

    Jo he anat actualitzant cada 6 mesos, o sigui que he provat les dues opcions, ara estic amb gnome, tot i que algun programa fa el tonto (gràficament parlant), i amb unity no ho feia. Tinc altres equips operatius amb el 16.04 amb unity. Unity probablement serà discontinuat.
    Salut

    ffp

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Què preferiu ara per ara: Ubuntu 16 (Unity) o Ubuntu 18 (Gnome)?

    Unity ha estat discontinuat per Canonical, excepte que el manté i corregeix errors a la versió 16.04 perquè és de llarg termini, i l'ha de mantenir fins al 2021. Però hi ha una comunitat que continua el seu manteniment a 18.10 i 18.04, i que previsiblement continuarà en el futur.

    Penso però que és més interessant el desenvolupament d'Unity 8 (el que va amb el 16.04 és l'Unity 7), ja que continua la idea de tenir un escriptori convergent entre sobretaula, mòbil i tauleta. L'Unity 8 continua desenvolupant-se a Ubports, i ja està funcionant a Ubuntu, Debian i Arch Linux. Es pot trobar més informació a:

    https://unity8.io/
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •