Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Beans
    15

    No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    Avui he actualitzat de la 16.10 a la 17.04
    Ho he fet des de consola de la següent manera.
    sudo apt-get update&&upgrade
    sudo do-release-upgrade

    Ha estat una estona actualitzant i al final m'ha demanat reiniciar

    Quan reinicia es queda amb la nova pantalla de inici però el teclat ( conectat per PS2) no fa res malgrat que sembla estar tot bé (puc activar/desactivar Bloq num. per exemple)
    He provat diferents combinacins de tecles però sota cap respon. Ni tan sols si li faig Alt puc anar a les icones superiors.
    El ratolí (conectat per USB) està mort.

    PEr tant no puc iniciar sessió

    En consola de recuperació he comprobat paquets i revisat instal·lacio

    Consola en root no em permet fer res sobre el SO ja que tots els paquets estan en lectura.

    L'arrancada en versions anteriors des de la GRUB dona error i es para

    QUe puc fer? Gràcies anticipades per la vostra col·laboracio

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    Entenc que arrenca, arribes a la pantalla d'inici per entrar la contrasenya, inicia l'escriptori (quin escriptori fas servir?) i aquí queda congelat?
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Oct 2010
    Beans
    15

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    No puc entrar la contrasenya ja que el teclat i el ratolí estan congelats.
    Per tant no arribo mai a l'escriptori. No puc passar de la pantalla de inici que veig que ha canviat de la que tenia en el 16.10
    L'actualització la vaig fer des de la versió 16.10 LTS que funcionava sense problemes i on treballava amb l'escriptori per defecte i Unity.
    LA versió antiga tampoc arriba a arrencar. Al mig de l'arrencada el teclat comença a parpadejar.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    Crec que el que veus és degut al canvi que es va fer de la versió 16.10 que tenia l'escriptori Unity a la versió 17.04 que porta l'escriptori GNOME. A més la pantalla d'inici va canviar del sistema LightDM al sistema GDM. Ja he vist que segons quines targes gràfiques. el sistema GDM queda congelat com ho descrius. Per arreglar-ho, es pot tornar a habilitat el sistema LightDM. Primer es pot provar si es pot fer entrant en mode recuperació, obrint una consola "root", i entrant l'ordre següent:

    Code:
    dpkg-reconfigure lightdm
    Et preguntará quin sistema d'inici vols usar, i has d'escollir "lightdm". Un cop que puguis reiniciar es pot investigar una mica més perquè el GDM no funciona i intentar solucionar-ho.

    Si no es pot reconfigurar des de la consola root de recuperació, hi ha una altra manera der fer-ho amb un USB d'instal·lació, però com és més complicad (tot i que no excessivament), primer es pot provar la solució de dalt a veure si funciona.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Beans
    15

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    Amb aquesta solució torno a veure la pantalla d'entrada antiga però continuen sense funcionar teclat ni ratolí.

    Per si és d'ajuda la tarja gràfica que tinc és una Nvidia GTX1050

    Vaig investigant i he llegit un article sobre un que tenia un teclat Logitech com el meu amb problemes amb el paquet fwupd però no sembla ser el meu cas ja que aquest si que pot logejar.

    Per si serveix he canviat el teclat que tinc Logitech SR34 que tinc en PS2 per un teclat Genius amb connexió per PS2.

    Tampoc em deixa logejar i a més el Genius queda tan mort que ni tan sol engeja llums quan li activo/desactivo tecles numèriques

    Podria haver una incompatibilitat de drivers teclat/ratoli?

    El ratoli que utilitzo es el logitech bàsix RX250
    Last edited by Contaboy; June 3rd, 2018 at 04:13 PM.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    Doncs sí, pot ser un problema de controladors de la targeta. El primer que es pot provar es veure si des de la sessió de recuperació es poden actualitzar els controladors. Et caldrà tenir activada la xarxa, hi ha una opció per activar-la. Un cop a la consola es pot mirar si les ordres següents actualitzen els controladors:

    Code:
    sudo apt purge nvidia*
    sudo apt update
    sudo ubuntu-drivers autoinstall
    sudo apt full-upgrade
    Si no funciona es pot provar l'altre procediment de fer-ho des d'un USB d'instal·lació com comentava abans.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Beans
    15

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    No ha funcionat.
    Estic per fer el que feia temps que tenia planejat.
    Ara tinc un SSD amb el windows per jugar i un disc de 3TB on tinc la particio de linux i una per arxius de jocs.
    Estic per muntar un nou disc petit on possar sola la partició de linux ja que és le que m'agrada per navegar i fer les meves coses i així faria neteja ja que crec que hi ha alguna incompatibilitat entre els nous drivers i programari antic.

  8. #8
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    Quin error dóna? Acaba d'instal·lar-se, però continua congelant-se la pantalla?
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Beans
    15

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    Errors detectats.
    QUan activa xarxa dona error ja que no troba el iftxer /etc/ resolv.conf.

    Eliminar al final diu que troba problemes en releases, Tranlation i DEP-11 a etc/aptsources

    No actualitza bé ja que no pot resoldre la baixada d'arxius de http://es,arxiu.ubuntu.com

    També he provat de tornar a ggnome sense èxit

  10. #10
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: No puc iniciar sessió despres de actualitzar a 17.04

    D'acord, llavors és que no tens xarxa a la sessió de recuperació.

    Et passo les instruccions per intentar fer-ho des d'un USB autònom. És a dir, et cal un USB d'instal·lació, arrencar l'ordinador des de l'USB, i entrar a la sessió de prova. Un cop que estàs a la sessió de prova, i amb connexió a la xarxa per cable o per wifi, cal obrir una terminal i entrar les ordres següents:

    Code:
    sudo mount /dev/sda1 /mnt
    sudo mount -o bind /dev /mnt/dev
    sudo mount -o bind /dev/pts /mnt/dev/pts
    sudo mount -o bind /proc /mnt/proc
    sudo mount -o bind /sys /mnt/sys
    sudo cp /etc/resolv.conf /mnt/etc/resolv.conf
    sudo chroot /mnt
    sudo apt purge nvidia*
    sudo apt update
    sudo ubuntu-drivers autoinstall
    sudo apt full-upgrade
    Quan acabes, pots tancar la terminal i reiniciar el sistema a veure si hi ha hagut sort (si no ha donat errors).

    Això el que farà és que iniciarà la sessió que tens instal·lada en un contenidor root, i actualitzarà el sistema amb els controladors si tot va bé.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •