Results 1 to 6 of 6

Thread: Dubte, m'ha petat el portątil... disc dur ?

  1. #1
    Join Date
    Dec 2011
    Beans
    19

    Dubte, m'ha petat el portątil... disc dur ?

    Bones.

    M'ha petat el portątil, suposo que és el disc dur....

    He pogut entrar al grub, perņ no passo d'allą, dirķa que haig de canviar el disc dur,..

    Quč en penseu ?

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Dubte, m'ha petat el portątil... disc dur ?

    Si és sols un sector danyat, encara es pot fer servir l'ordinador. Pel missatge que tens sembla com si hi hagi hagut la mala sort que el sector danyat estigui justament en el lloc on estan instal·lats els fitxers d'arrencada. Si fos en un altre lloc, el sistema arrencaria i es podria executar una netejada de disc.

    En tot cas, pots provar el següent:

    1) Arrenca el sistema amb un USB autņnom ("life").

    2) Inicia l'Ubuntu en mode de prova ("Try Ubuntu")

    3) Instal·la i inicia l'aplicació "testdisk":

    Code:
    sudo apt-get update
    
    sudo apt-get install -y testdisk && sudo testdisk
    4) Fes servir el testdisk:

    Navega al menś "[No log", tria el disc amb la partició danyada, tria "[Proceed]", tria el tipus de partició (en general "[Intel]"), després "[Advanced]", i després selecciona la partició trencada amb "[Boot]"

    Code:
     [  List  ]  [Backup BS]  [Rebuild BS]  [  Dump  ]
    Mira que hi hagi "Status ok" a sota de "Backup boot sector" i tria "[Backup BS]".


    Font: https://help.ubuntu.com/community/BootSectorFix
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un tķtol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina mąquina; i quč heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Dec 2011
    Beans
    19

    Re: Dubte, m'ha petat el portątil... disc dur ?

    He probat amb un USB amb Ubuntu i tampoc arranca, em surt la mateixa pantalla...

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Dubte, m'ha petat el portątil... disc dur ?

    Estąs segur que estą arrencant des de l'USB? Té tota la pinta de continuar arrencant des del disc dur.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un tķtol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina mąquina; i quč heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  5. #5
    Join Date
    Dec 2011
    Beans
    19

    Re: Dubte, m'ha petat el portątil... disc dur ?

    Hola, al final a arrencat amb el USB, perņ no troba el testdisk...



    En l'aplicació que porta ja hem diu que el disc estą cascat :


    Miraré si trobo una altra aplicació per reparar el disc, si no serą el moment de canviar-lo per un ssd...

    Gracies per tot company !!

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Dubte, m'ha petat el portątil... disc dur ?

    Perdona, m'he oblidat que a la sessió autņnoma (life) no estą habilitat el dipņsit "universe" on hi és el "testdisk". Per habilitar aquest dipņsit, simplement entra l'ordre següent:

    Code:
    sudo add-apt-repository universe
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un tķtol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina mąquina; i quč heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •