Results 1 to 4 of 4

Thread: Ubuntu + OS X: recomanable?

  1. #1
    Join Date
    May 2010
    Beans
    72
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Ubuntu + OS X: recomanable?

    Bon dia,

    fa molts anys que no sóc usuari d'Ubuntu i vull tornar a fer el salt. Us escric perquè després de consultar en diferents fòrums continuo tenint el mateix dubte:

    És segur instal·lar ubuntu 16.04.4 LTS en un Macbook Pro (Late 2011) i mantenir el OS X amb un arrancament dual?

    He provat l'Ubuntu 16.04.4 LTS des d'un LiveCD i em funciona a la perfecció en la meva màquina, però no veig clar mantenir els dos sistemes operatius i que pugui escollir quin executar a l'encendre l'ordinador.

    Espero que algú pugui resoldre aquest dubte.

    Moltíssimes gràcies!!!

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ubuntu + OS X: recomanable?

    En principi no hi ha problema d'instal·lar l'Ubuntu en un MaC. L'opció de mantenir els dos sistemes operatius i tenir doble arrencada s'ofereix durant el procés d'instal·lació. Per això has de crear una partició separada on instal·laràs l'Ubuntu, i l'instal·lador t'oferirà instal·lar l'Ubuntu al costat del sistema operatiu existent. Si tot va bé no hi hauria d'haver problemes per tenir doble arrencada.

    És possible que el programa d'arrencada (GRUB) no quedi del tot configurat i s'hagi de canviar alguna configuració per poder arrencar el MacOS. Per això jo recomanaria que la instal·lació la fessis amb possibilitat de rebre suport en cas que hi hagi problema al Grub. Per exemple a alguna de les sessions d'instal·lació que fa l'equip de l'Ubuntu. Mira a http://www.ubuntu.cat a veure si hi ha alguna que et vagi bé.
    Last edited by wgarcia; April 9th, 2018 at 02:17 PM.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    May 2010
    Beans
    72
    Distro
    Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

    Re: Ubuntu + OS X: recomanable?

    Moltes gràcies per la resposta wgarcia

    Ho intentaré fer com em comentes amb la doble opció d'arrencada i si no me'n surto miraré una de les sessions d'instal·lació de l'equip de l'Ubuntu que em vagi bé

    Salutacions!
    "Si tu tens una poma i jo tinc una poma, i intercanviem les pomes, llavors tant tu com jo continuarem tenint una poma. Però si tu tens una idea i jo tinc una idea i intercanviem idees, llavors els dos tindrem dues idees." George Bernard Shaw

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Ubuntu + OS X: recomanable?

    Ja ens explicarà com t'ha anat, no tenim gaires casos de gent que vulgui instal·lar a Macs.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •