Results 1 to 4 of 4

Thread: Tipografies Helvètica surten incorrectes als navegadors

  1. #1
    Join Date
    Feb 2017
    Beans
    13

    Tipografies Helvètica surten incorrectes als navegadors

    Hola,

    fa un temps vaig possar moltes tipografies Helvètica a un lloc que em semblava que era l'equivalent al Fonts de Windows (la meva primera pregunta és: a ón estan ubicades les fonts de Ubuntu??). La questió es que des de aleshores, a Chrome i a Firefox em surten les lletres amb accents com a simbols raros (i moltes webs utilitzen Helvètica!). La meva segona pregunta és si ho puc arreglar sabent a ón estan les "Fonts dels navegadors" o millor reinstalar-los o què fer? Al libre office em surten correctes.

    Moltes gràcies!

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Tipografies Helvètica surten incorrectes als navegadors

    Els tipus de lletra a l'Ubuntu, quan es tracta de tipografies personals d'un usuari, s'han d'instal·lar al directory ".font" de la teva carpeta d'inici (és a dir /home/usuari). Un cop posades aquí s'ha d'executar l'ordre següent des d'una terminal:

    Code:
    fc-cache -f -v
    Si el sistema et diu que no troba "fc-cache", prèviament s'ha d'instal·lar:

    Code:
    sudo apt-get install fontconfig
    Si es vol instal·lar el tipus de lletra per a tot el sistema, es poden instal·lar a "/usr/local/share/fonts" o subdirectoris d'aquest directori. També s'ha d'executar l'ordre indicada a dalt.

    Per veure quins tipus de lletra estan instal·lats i on, una ordre útil és "fc-list", i com pot donar molta informació, potser convé paginar la sortida d'aquesta ordre amb "fc-list | less".
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Feb 2017
    Beans
    13

    Re: Tipografies Helvètica surten incorrectes als navegadors

    Gràcies wgarcia. He trobat les fonts incorrectes a "/usr/local/share/fonts" i no em deixa borrar/moure (perquè no sóc el root), però des de el Font Manager les he pogut desactivar.

    Per altra banda, a "/home/usuari" no existeix la carpeta ".font" , no sé per quina raó. Tinc Ubunto 16.04.

    Una abraçada
    Last edited by adriarv; July 19th, 2017 at 09:58 PM.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,267
    Distro
    Ubuntu

    Re: Tipografies Helvètica surten incorrectes als navegadors

    Pots eliminar els tipus de lletra que no vulguis usant el "sudo" (amb compte).

    Potser en comptes de ".fonts" tens ".local/share/fonts".
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •