Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 34

Thread: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

  1. #1
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    Bona nit,
    m'agrada molt i prefereixo treballar amb Ubuntu,
    però darrerament em trobo amb 'problemes'...
    acostumo a entrar a pàgines com Amazon, el correu de la feina que és un outlook on abans hi podia entrar sense problemes...
    però des de fa uns mesos NO... he provat tots els navegadors: Chromium, Firefox, Opera i altres... i tots em fa el mateix... és queda 'pensant' i no m'entra...

    algú més s'hi ha trobat?....HI HA ALGUNA SOLUCIÓ?

    Merci
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    Segurament és un problema de DNS, és a dir de resolució de noms per traduir per exemple mail.google.com a un número IP i que el navegador trobi la pàgina. Tant a Debian com a Ubuntu hi ha hagut algunes actualitzacions que han fet que hi hagi diversos programes competint per resoldre els noms, i a vegades deixa de funcionar.

    En un sistema normal el programa network-manager s'hauria de fer càrrec de gestionar tot el que té a veure amb la xarxa. Per veure si el network-manager està gestionant la resolució de noms, el primer que pots fer és mirar un fitxer:

    Code:
     cat /etc/resolv.conf
    T'hauria de sortir:

    Code:
    # Generated by NetworkManager
    a la primera línia.

    NOTA: arreglar aquest tipus de problemes és del més ingrat, perquè si en algun moment ens quedem sense xarxa, quedem amb les mans lligades perquè no es poden baixar coses d'Internet, etc.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    Hola wgarcia,
    hi tinc al arxiu esmentat:
    # Dynamic resolv.conf(5) file for glibc resolver(3) generated by resolvconf(8)
    # DO NOT EDIT THIS FILE BY HAND -- YOUR CHANGES WILL BE OVERWRITTEN
    nameserver 127.0.1.1


    hi he afegit la linia que m'has dit... he obert els navegadors i fa el mateix..
    he reiniciat sistema i se m'ha borrat.. la linia..
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    Sí, aquest fitxer es genera automàticament, per això qualsevol canvi que facis manualment s'esborra. La línia que et comentava no fa res, és un comentari (perquè comença amb "#").

    Com es pot veure al teu missatge, el network-manager no està gestionant la resolució de noms, sinó que ho està fent el programa "resolvconf".

    Per confirmar això entra el següent a una terminal:

    Code:
    sudo service resolvconf status
    Això permetrà veure si aquest servei està gestionant la resolució de noms.

    Mira també el que hi ha a la configuració del network-manager per si un cas:

    Code:
    cat /etc/NetworkManager/NetworkManager.conf
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  5. #5
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    A continuació hi ha el resultat de les comandes:

    pere@pere-HP-Notebook:~$ sudo service resolvconf status
    [sudo] contrasenya per a pere:
    ● resolvconf.service - Nameserver information manager
    Loaded: loaded (/lib/systemd/system/resolvconf.service; enabled; vendor prese
    Active: active (exited) since dc 2017-04-26 19:43:23 CEST; 5min ago
    Docs: man:resolvconf(8)
    Process: 783 ExecStart=/sbin/resolvconf --enable-updates (code=exited, status=
    Process: 776 ExecStartPre=/bin/touch /run/resolvconf/postponed-update (code=ex
    Process: 771 ExecStartPre=/bin/mkdir -p /run/resolvconf/interface (code=exited
    Main PID: 783 (code=exited, status=0/SUCCESS)
    CGroup: /system.slice/resolvconf.service

    abr 26 19:43:23 pere-HP-Notebook systemd[1]: Starting Nameserver information man
    abr 26 19:43:23 pere-HP-Notebook systemd[1]: Started Nameserver information mana
    lines 1-12/12 (END)


    pere@pere-HP-Notebook:~$ cat /etc/NetworkManager/NetworkManager.conf
    [main]
    plugins=ifupdown,keyfile,ofono
    dns=dnsmasq

    [ifupdown]
    managed=false
    pere@pere-HP-Notebook:~$

    no sé interpretar-ho...
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    Bé, el que t'estan indicant els missatges de dalt és que el network-manager no s'està fent càrrec (ell sol) de la resolución de noms, si no que està competint amb el servei resolvconf. S'hauria de desinstal·lar i deixar sols network-manager. Com et deia en el primer missatge, remoure coses de la xarxa sempre em fa una mica de por perquè quan em quedo sense xarxa es complica arreglar coses en no tenir accés a Internet i no poder-me baixar coses. En principis no hi hauria d'haver problemes, però queda sota la teva responsabilitat. El procediment s'explica a aquest article (en anglès):

    https://ctrl.blog/entry/how-to-debian-dns-resolv

    Bàsicament el que diuen és que per deixar sols a network-manager gestionant els noms, hauries de desinstal·lar "resolvconf":

    Code:
    sudo apt-get purge resolvconf
    si veus que ofereix desinstal·lar alguna cosa més que resolvconf, no acceptis i indica quina altra cosa vol desinstal·lar.

    A més hauries d'esborrar una línia del fitxer de configuració del network-manager:

    Code:
    sudo nano /etc/NetworkManager/NetworkManager.conf
    per editar-lo, i esborrar la línia que posa "dns=dnsmasq".

    Per últim s'ha de reiniciar el servei de xarxa:

    Code:
    sudo service NetworkManager restart
    i esperar uns minuts o reiniciar el sistema, creuar els dits (no hi hauria d'haver problemes, però un altre cop, sota la teva responsabilitat) i veure si funciona la xarxa i es resolen els problemes de navegació que esmentaves.

    En cas que et quedessis sense xarxa, la solució passa per aconseguir algun ordinador amb Internet, baixar-se els paquets que s'hagin desinstal·lat (en principi "resolvconf" sols), copiar-los al sistema, i tornar-los a instal·lar, però esperem que no calgui.
    Last edited by wgarcia; April 29th, 2017 at 06:37 PM. Reason: Corregeixo "resolconf" -> "resolvconf"
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  7. #7
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    Hola Wgarcia,
    mira que em vas avisar que anés amb cura..
    ho he provat... i no m'ha funcionat.. he perdut la connexió des de ubuntu...
    estic provant a estones de recuperar el resolvconf...
    però trobo paquets acabats en .tar.xz o .gz i no me'n surto...
    anirem inentant... a estones..
    a veure si a la propera us escric des de ubuntu...

    Merci per l'ajut..
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  8. #8
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    En aquesta pàgina:

    http://packages.ubuntu.com/precise/resolvconf

    tens els "deb", depenent de la teva versió d'Ubuntu has de canviar "precise" pel que sigui (tens uns enllaços a dalt per buscar la teva versió).

    Per baixar-te el "deb", a sota del tot on posa "Download resolvconf", si cliquen a "All" et donarà accés a la descàrrega.

    L'hauràs de baixar a algun ordinador que tingui Internet, i després copiar-lo al sistema que s'ha quedat sense xarxa, Un cop el tinguis aquí, s'instal·la amb l'ordre següent des d'una terminal (canvia el nom del fitxer pel nom del fitxer que t'has baixat):

    Code:
    sudo dpkg -i resolvconf_1.78ubuntu2_all.deb
    i reinicia l'ordinador a veure si s'ha recuperat la connexió a xarxa.
    Last edited by wgarcia; May 5th, 2017 at 07:09 AM.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  9. #9
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    Merci una altre vegada wgarcia..
    ja torno a estar en ubuntu i navegant en gairabé totes les pàgines, pero se'm resisteixen les que vaig comentar al inici fil
    Last edited by pserra; May 7th, 2017 at 09:27 PM.
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  10. #10
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Problemes Navegadors amb determinades pagines..

    Ara que ja pots restablir la xarxa si es torna a tallar, potser pots provar de fer alguna prova més.

    Jo tornaria a desinstal·lar el resolvconf (ara ja tens el "deb" per resinstal·lar-lo si cal), reiniciaria l'ordinador, i miraria qué tens al fitxer "resolv.conf" , si s'ha ha tornat a regenerar i què conté:

    Code:
    ls -l /etc/resolv.conf
    cat /etc/resolv.conf
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Page 1 of 4 123 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •