Results 1 to 7 of 7

Thread: Configuracions de l'escriptori per defecte

  1. #1
    Join Date
    Apr 2013
    Beans
    13

    Configuracions de l'escriptori per defecte

    Bon dia a tothom.

    Estic interesat en modificar les configuracions per defecte del gnome, perque cada vegada que es crei un usuari, aquest tingui un wallpaper predefinit, el render de finestres sigui un establert, modificació de la posició dels botons (minimitzar, maximitzar, tancar) etc etc.

    Per ara he modificat amb els esquemas ubicats a /usr/share/glib-2.0/schemas i /usr/share/gconf/defaults.

    El cas es que funciona per m'agradaria modificar només el gconf i no acabo de trobar a cap lloc quines claus he de tocar. Seguint alguna manuals trobats per internet modificant /desktop/gnome/backgorund/picture_filename "URL_IMATGE" tindria que funcionar pero no es aixi.

    Algú s'ho ha barallat amb això?

    Gràcies per avançat.

    TSL

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Configuracions de l'escriptori per defecte

    Quin escriptori estàs fas servint?

  3. #3
    Join Date
    Apr 2013
    Beans
    13

    Re: Configuracions de l'escriptori per defecte

    Estic configurant que per defecte agafi el gnome-classic.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Configuracions de l'escriptori per defecte

    Han canviat tantes coses amb gnome que no sé si això seguirà funcionant, però ja el que vaig fer fa uns anys va ser crear un usuari, configurar-lo com vull que es creessin els nous usuaris, i copiar els directoris del home d'aquest usuari anomenats .gconf i .config a /etc/skel . Em sembla que tot el que poses a /etc/skel s'utilitza per als nous usuaris, per exemple si crees un directori Desktop i li poses fitxers ".desktop" tindràs els accessos que vulguis a l'escriptori, o si copies el fitxer Desktop a del teu usuari model. Buscant /etc/skel a Internet també surten altres opcions, entre les quals les que menciones. Clar que això em sembla sols soluciona els elements estètics com el fons de pantalla o els accessos a l'escriptori, no la resta que dius com posició de botons, etc.
    Last edited by wgarcia; April 20th, 2013 at 05:17 AM.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2013
    Beans
    13

    Smile Re: Configuracions de l'escriptori per defecte

    Hola a tothom!

    Per "requisits del guió" (o mes ben dit per requisits del projecte) no era convenient tocar /etc/skel així que la solució al final passa per modificar els fitxers de configuració de gconf i glib. Ja ho tenim solucionat i si algú l'interessa podriem comentar com modificar-ho.


    slts

    tsanchez

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Configuracions de l'escriptori per defecte

    Si no porta massa temps, sí que seria útil deixar aquí quatre línies de com ho heu fet, i marcar el fil com "solved".

  7. #7
    Join Date
    Apr 2013
    Beans
    13

    Re: Configuracions de l'escriptori per defecte

    Hola a tots!

    Per tal de modificar l'aspecte per defecte del nostre entorn d'escriptori podem modificar els schemas de glib (o crear-ne algun de nou personalitat) o crear un fixter que modifiqui les claus del gconf.

    Si triem modificar el glib, el fitxer l'hem de crear al directori /usr/share/glib-2.0/schemas

    Noteu que ja existeixen fitxers del tipus nom_schema.override, així que si nosaltres creem algún de nou tindrem que posar-li un prefix númeric perque sigui l'últim en executar.

    Despres nomes recompilem el glib utilitzant la sentencia de shell:

    glib-update-schemas /usr/share/glib-2.0/schemas

    Si modifiquem el gconf, el fitxer l'hem d'ubicar a /usr/share/gconf/defaults i perque es agafi aquesta configuració hem de fer desde la shell:

    update-gconf-defaults

    Espero que li serveixi a algú

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •