Results 1 to 7 of 7

Thread: Les CUP porten l'Ubuntu al parlament

  1. #1
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Vallès - Països Catalans
    Beans
    90
    Distro
    Kubuntu

    Les CUP porten l'Ubuntu al parlament

    David Fernàndez, diputat de la CUP-AE, cita l'Ubuntu en el discurs del ple d'investidura (14:10):

    http://www.vilaweb.cat/noticia/40677...etallades.html

    Aquests si que em representen!

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Les CUP porten l'Ubuntu al parlament

    La transcripció exacta és:

    "Una molt senzilla, perquè ja sabeu que som de la quadrilla dels Anonymous, i per tant de la xarxa lliure i del 2.0, i per tant ja està bé de pagar en llicències a Microsoft Word, 23 milions d'euros anuals, quan tenim software lliure, tenim Ubuntu, tenim Debian i tenim altres propostes."

    font:
    http://www.parlament.cat/activitat/d..._bloc_mixt.pdf

    Uns comentaris:
    1) Penso que l'avantatge del programari lliure no és que és més barat que el privatiu, cosa que pot ser veritat però sols a llarg termini un cop descomptat el cost de canvi i tenint en compte la remuneració dels professionals que l'han de distribuir i mantenir, sinó justament ser lliure, i per tant per permetre un control molt més gran per part de la societat.

    2) Tot i ser el primer cop possiblement que es menciona Ubuntu (i Debian) al Parlament, he sentit molts cops a diversos polítics de tots colors lloar els avantatges del programari lliure, però a l'hora de la veritat, res.

    3) El David Fernández mateix a una entrevista va dir que porta un Macbook a la motxilla:

    https://twitter.com/HiginiaRoig/stat...26866652381185

  3. #3
    Join Date
    Feb 2009
    Beans
    280

    Re: Les CUP porten l'Ubuntu al parlament

    Em sembla un discurs coherent i honest, únic en aquest biotop de fauna encorbatada i teatral, el que em resulta extrany és que coses tan obvies no s'hagin dit abans.

    @Wgarcia, no estic d'acord amb tú, el programari lliure es 100% mes barat que el privatiu. Si la migració es fà amb seny no té perquè ser traumàtica ni costosa, passar de microsotf office, per exemple, a libre office em sembla absolutament sencill i amb cost 0. Altra cosa es que hi hagi algún tipus d'interè$ afegit per no fer-ho.

    Salut.

  4. #4
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Figueres, Alt Empordà
    Beans
    65
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Les CUP porten l'Ubuntu al parlament

    Ja va bé però que se'n parli al Parlament. Content de la notícia. Tant de bo en parlessin CiU i ERC.
    Gnome Classic isn't so bad..

  5. #5
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Les CUP porten l'Ubuntu al parlament

    @kimet: tot i estar 100% a favor de fer migracions a programari lliure, i d'haver-lo intentat en més d'una entitat i context, penso que ignorar el cost associat és un error, i no fer una anàlisi dels costos i beneficis de la migració és un error més gran encara, i que pot fer fracassar els intents.

    Penso també, i és la meva opinió personal, que l'existència del programari privatiu és deguda en part al poder de monopoli, però també a què és un model de negoci vàlid. Mentre que el programari lliure no sigui també un model de negoci vàlid, i per model de negoci no entenc el lucre per sí mateix o els abusos de posició dominant sinó una empresa econòmica amb l'organització que sigui de la qual puguin viure desenvolupadors, distribuïdors, formadors, etc., costarà molt que hi hagi una difusió definitiva.

    En la meva opinió no tot és una gran conspiració de poders ocults perquè el programari lliure (i la llibertat) no s'estengui, sinó simplement la competència entre diferents models que han de demostrar la seva validesa tant del punt de vista tecnològic com també econòmic.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2009
    Beans
    280

    Re: Les CUP porten l'Ubuntu al parlament

    Òbviament es necesita una planificació, ningú parla de no fer analisi de costos, pero em temo que els resultats d'aquests analisi varien molt depenent de qui els faci. Per a mí els avantages superen en molt als inconvenients.
    Particularment no m'entra al cap es que la administració pública de qualsevol país usi programari sobre el que no té cap control ni sap el que fà realment.
    Es segur que hi haurà despeses en la migració de dades, pero la adopció d'estandarts oberts s'haurà de fer un dia o un altre.

    En quan al que anomenes "model de negoci vàlid", es veritat que la fórmula que s'utilitza normalment pel consumidor es la de comprar el producte amb el suport asociat, cosa que en el cas del programari lliure no existeix, ja que el producte es gratuit en la majoria de casos, pero això seria qüestió d'adecuar els mecanismes de contractació de la administració no a la inversa.
    A mes tenint en compte que el suport i desenvolupament de programes poden fer-los empreses locals en comptes de multinacionals hi tenim aquí un valor afegit. I no tinc dupte de que gent perfectament formada i en disposició de treballar en tenim.

    Per a mí el frè que esta tenint el programari lliure en la adminitració es la falta de voluntat política i el propi sistema, que ès poc propici a la adopció de mesures a llarg termini.

    Salut i bon any.

  7. #7
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,262
    Distro
    Ubuntu

    Re: Les CUP porten l'Ubuntu al parlament

    Particularment no m'entra al cap es que la administració pública de qualsevol país usi programari sobre el que no té cap control ni sap el que fà realment.
    Crec que aquí està la clau, penso que no s'ha d'intentar convèncer d'usar programari lliure perquè és "barat", perquè a més penso que no ho és si la migració es vol fer bé, sinó per la llibertat i el control que implica el seu ús.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •