Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19

Thread: no es veu el menú d'instal·lació

  1. #11
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Quote Originally Posted by albandy View Post
    Es per actualitzar la configuració del grub i tornar-lo a instal.lar. No perds res per provar.
    Gràcies albandy!

    Ho he fet i segueix igual:

    joan@ubuntu:~$ sudo update-grub
    [sudo] password for joan:
    Generating grub.cfg ...
    Found linux image: /boot/vmlinuz-3.2.0-32-generic
    Found initrd image: /boot/initrd.img-3.2.0-32-generic
    Found linux image: /boot/vmlinuz-3.2.0-29-generic
    Found initrd image: /boot/initrd.img-3.2.0-29-generic
    Found memtest86+ image: /boot/memtest86+.bin
    Found Windows Recovery Environment (loader) on /dev/sda1
    Found Windows 7 (loader) on /dev/sda2
    done
    joan@ubuntu:~$

    joan@ubuntu:~$ sudo grub-install /dev/sda
    Installation finished. No error reported.
    joan@ubuntu:~$
    He parat i he reiniciat amb el "Windows 7 (loader) (on /dev/sda2)" i m'ha donat el mateix missatge que anteriroment. He sortit i he executat el "Windows Recovery Environment (loader) (on /dev/sda1)" i el mateix resultat

    Windows is loading files
    starting windows
    "Packard Bell Recovery Management"
    "Please wait a moment"
    i un petit cercle que roda
    I si instal·lés una versió anterior de l'Ubuntu? Perquè ara el que he de fer és aconseguir el CD de Windows i instal·lar-lo, però si torno a instal·lar el mateix 12.04 "alternate" em tornaré a trobar amb el mateix problema, no?

    A més, una cosa que no habia dit encara, quan clico "reiniciar" tampoc no es veu el menú de reinici (realment apareix en un fons obscur il·legible) i he de parar amb l'interruptor i arrancar de nou.

  2. #12
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Lleida, Spain
    Beans
    1,157
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Si vols podem intentar fer funcionat el cd normal.

    El problema exactament quin és: que no veus ni el menu d'arrencada on et deixa seleccionar l'idioma o que un cop seleccionat l'idioma i comença la carrega ja no es veu res?

  3. #13
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Quote Originally Posted by albandy View Post
    Si vols podem intentar fer funcionat el cd normal.

    El problema exactament quin és: que no veus ni el menu d'arrencada on et deixa seleccionar l'idioma o que un cop seleccionat l'idioma i comença la carrega ja no es veu res?
    Gràcies pel teu ajut, albandy!

    1) Amb el CD del 12.04 LTS no es veu "ni el menu d'arrencada on et deixa seleccionar l'idioma" (el menú dels idiomes es veu en un fons obscur il·legible)

    -----> Llavors vaig provar de fer la instal.lació amb el WUBI <-----

    2) Amb el Wubi, quan vaig reiniciar -perquè la instal·lació ho demanava-, el menú es veia en un fons obscur il·legible.

    ----> Llavors va ser quan em vas dir que fes servir l'alternate <----

    Vaig desinstal·lar l'Ubuntu des del "Panel de control" del Windows i ...

    3) Amb el CD de l'ALTERNATE vaig aconseguir instal·lar l'Ubuntu 12.04 LTS pero quan he de reiniciar per una actualització de programari torna aquedar tot en un fons obscur il·legible. Llavors he d'apagar amb l'interruptor i arrancar de nou.

  4. #14
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Lleida, Spain
    Beans
    1,157
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Quote Originally Posted by jinglada View Post
    Gràcies pel teu ajut, albandy!

    1) Amb el CD del 12.04 LTS no es veu "ni el menu d'arrencada on et deixa seleccionar l'idioma" (el menú dels idiomes es veu en un fons obscur il·legible)

    -----> Llavors vaig provar de fer la instal.lació amb el WUBI <-----

    2) Amb el Wubi, quan vaig reiniciar -perquè la instal·lació ho demanava-, el menú es veia en un fons obscur il·legible.

    ----> Llavors va ser quan em vas dir que fes servir l'alternate <----

    Vaig desinstal·lar l'Ubuntu des del "Panel de control" del Windows i ...

    3) Amb el CD de l'ALTERNATE vaig aconseguir instal·lar l'Ubuntu 12.04 LTS pero quan he de reiniciar per una actualització de programari torna aquedar tot en un fons obscur il·legible. Llavors he d'apagar amb l'interruptor i arrancar de nou.
    Tinc un portatil HP que te un problema similar. Prova això:

    Posa el cd normal de l'ubuntu.
    Deixa'l arrencar automàticament, tardarà una estona (per anar sobre segur calcula 5 minuts).
    A les hores, pulsa el botó per apujar la brillantor de la pantalla (normalment tecla fn+ el símbol d'una bombeta que brilla)

    Si et funciona, solucionar que es vegi bé és bastant fàcil, un cop instal·lat s'han d'afegir un paràmetre al grub.

  5. #15
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Quote Originally Posted by albandy View Post
    Tinc un portatil HP que te un problema similar. Prova això:

    Posa el cd normal de l'ubuntu.
    Deixa'l arrencar automàticament, tardarà una estona (per anar sobre segur calcula 5 minuts).
    A les hores, pulsa el botó per apujar la brillantor de la pantalla (normalment tecla fn+ el símbol d'una bombeta que brilla)

    Si et funciona, solucionar que es vegi bé és bastant fàcil, un cop instal·lat s'han d'afegir un paràmetre al grub.
    De fet en un dels intents d'instal·lació del "normal" vaig haver de deixar un moment l'ordinador mentre es carregava el CD i quan vaig tornar es veia el menu per a escollir de provar l'Ubuntu sense instal·lar-lo o instal·lar-lo directament. Vaig provar-lo sense instal·lar i vaig parar.

    Ara l'he engegat amb el CD del "normal" i porto 10 minuts veient el menú en el fons obscur il·legible. Premo Fn + F12 (augmentar la brillantor) i no canvia res.

    De tota manera si em vols donar el paràmetre per al grub, ho provaré per veure si soluciono el punt 3) de quan reinicio l'alternate que hi tinc instal·lat.

    ============================================

    Una pregunta a part: El tema del Windows i del recovery del Windows, no podria ser que no funcionés pel fet de que quan s'instal·la l'Ubuntu reconverteix les particions del Windows de FAT a NTFS? O és que estic mal fixat amb això de les particions HPFS/NTFS/exFAT?
    Last edited by jinglada; October 15th, 2012 at 08:17 PM. Reason: Potser estic mal fixat amb això de les particions HPFS/NTFS/exFAT?

  6. #16
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Lleida, Spain
    Beans
    1,157
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Quote Originally Posted by jinglada View Post
    De fet en un dels intents d'instal·lació del "normal" vaig haver de deixar un moment l'ordinador mentre es carregava el CD i quan vaig tornar es veia el menu per a escollir de provar l'Ubuntu sense instal·lar-lo o instal·lar-lo directament. Vaig provar-lo sense instal·lar i vaig parar.

    Ara l'he engegat amb el CD del "normal" i porto 10 minuts veient el menú en el fons obscur il·legible. Premo Fn + F12 (augmentar la brillantor) i no canvia res.

    De tota manera si em vols donar el paràmetre per al grub, ho provaré per veure si soluciono el punt 3) de quan reinicio l'alternate que hi tinc instal·lat.

    ============================================

    Una pregunta a part: El tema del Windows i del recovery del Windows, no podria ser que no funcionés pel fet de que quan s'instal·la l'Ubuntu reconverteix les particions del Windows de FAT a NTFS? O és que estic mal fixat amb això de les particions HPFS/NTFS/exFAT?

    backlight=vendor acpi_osi=linux

  7. #17
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Quote Originally Posted by albandy View Post
    backlight=vendor acpi_osi=linux
    L'he posat al final del fitxer grub.cfg i ha funcionat en el "REINICIA" però no en l'"Atura temporalment"

  8. #18
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Lleida, Spain
    Beans
    1,157
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Quote Originally Posted by jinglada View Post
    L'he posat al final del fitxer grub.cfg i ha funcionat en el "REINICIA" però no en l'"Atura temporalment"
    un cop instal·lat posa'l al /etc/default/grub a la mateixa linia del splash, després has de fer:

    sudo update-grub
    sudo grub-install /dev/sda

    Ja que si el fiques al grub.cfg quan hi hagi una actualització del grub o inclús del kernel desapareixerà.

    Que no es vegi després de realitzar la suspensió es un tema que s'hauria de tractar en un nou fil.

  9. #19
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Vilanova i la Geltrú
    Beans
    385
    Distro
    Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish

    Re: no es veu el menú d'instal·lació

    Quote Originally Posted by albandy View Post
    un cop instal·lat posa'l al /etc/default/grub a la mateixa linia del splash, després has de fer:

    sudo update-grub
    sudo grub-install /dev/sda

    Ja que si el fiques al grub.cfg quan hi hagi una actualització del grub o inclús del kernel desapareixerà.

    Que no es vegi després de realitzar la suspensió es un tema que s'hauria de tractar en un nou fil.
    Gràcies albandy. Obro un nou fil i poso SOLVED en aquest.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •