Results 1 to 4 of 4

Thread: Compressió Nautilus dona errors en caracters noms fitxer

  1. #1
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    La Segarra (Catalonia)
    Beans
    15
    Distro
    Ubuntu 11.04 Natty Narwhal

    Compressió Nautilus dona errors en caracters noms fitxer

    Des del Nautilus quan vull comprimir una sèrie d'arxius que contenen accents amb l'opció "Comprimeix" del menú contextual, si elegeixo format zip o rar, aquests caràcters amb accents apareixen mal codificats quan ho descomprimeixo des de windows. Des de linux sempre funciona bé.

    En la 9.04 només em passava amb els zip, ara amb lucid em passa també amb els rar. En canvi he provat 7z i desde windows ho descomprimeix bé.

    Alguna solució?

    Gràcies.
    Somhi

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Compressió Nautilus dona errors en caracters noms fitxer

    Jo diria que el que passa és que el nautilus codifica els títols amb el sistema UTF-8 i el Windows amb algun altre sistema. Per tant la solució seria codificar els títols amb els sistema que utilitza Windows, però en aquest cas es veuria malament a l'Ubuntu.

    Potser la millor solució és no utilitzar accents i altres caràcters especials als títols dels fitxers, per no complicar-se amb aquest tema.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    La Segarra (Catalonia)
    Beans
    15
    Distro
    Ubuntu 11.04 Natty Narwhal

    Re: Compressió Nautilus dona errors en caracters noms fitxer

    Gràcies per la resposta, però això s'ha de poder sol·lucionar d'alguna forma, no ens podem aconformar a no poder posar accents...

    Somhi

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: Compressió Nautilus dona errors en caracters noms fitxer

    Si fas servir dos sistemes operatius que fan servir sistemes de caràcters diferents, doncs sembla difícil que mostrin els caràcters d'una altra manera, però és clar que es pot solucionar, i els sistema que utilitza l'Ubuntu (UTF-8) suposo que es pot imposar en altres sistemes operatius.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •