Results 1 to 4 of 4

Thread: Les coses del 1X1

Beans
    57
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

Les coses del 1X1

Benvolguts tots, estic molt empipat amb el departament d'educació.

L'anterior govern de la Generalitat anomenat tripartit va crear el sistema 1x1 a les escoles, va voler donar una tirada digital a tot plegat. La seva manca de planificació va provocar que moltes escoles, instituts no tinguessin els ordinadors durant el primer dia de classes, en el meu cas fins el novembre no els van entregar fet que va comportar un descontrol de fotocòpies de llibres, etc la sorpresa va ser que aquest sistema comportava dos particions en el ordinador una per a Windows i l'altre per a Linux. He de dir que els mestres no fan servir Linux, que he tingut que refer l'ordinador cinc vegades. Aquest any amb les retallades pensava que els nous ordinadors ja no tindrien Windows, però res continuem amb llicències amb el cost que actualment tenen. Aquest any la mala sort m'ha fet una mala passada, l'ordinador va petar! la meva filla és un crack de les xarxes socials i com que no hi ha cap mena de protecció al centre la senyoreta ha fet que el seu equip deixes de funcionar, potser per desgast ( canvi de disc dur i memòria) la cosa ha estat del tot al·lucinant doncs va estar cinc dies sense ordinador a l'espera de la recollida de Toshiba, un cop amb el paper de recollida de l'equip, la direcció de l'institut previ diposit de 50€ va facilitar un ordinador a la senyoreta per continuar els seus estudis i connectades a Facebook i altres.
    Això és una autèntica merda!
    No et prenguis la vida molt de debò, mai sortiràs viu d'ella

Jordi.

Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

Re: Les coses del 1X1

Jo vaig anar la setmana pasada a l'escola de la meva filla a arreclar dos ordinadors i avui aniré a arreclar dos mes, evidentment amb Windows, en aquest cas XP, ah, i per cert no tenen partició de linux.

Crec que per tenir linux haurien de ser directament configurats amb linux i els professors haurien de rebre els coneixements necessaris per poder-lo fer funcionar, sino com és normal, les persones ens acostumem a utilitzar el que estem acostumats.

D'altra banda crec que hauriem d'intentar treure els ordinadors com tal de l'escola, i fer granges de servidors virtuals ubicats en el mateix centre de control de la generalitat, i tenir a les escoles terminals que es conectesin en sessió als servidors. Amb això acabariem amb llicencies, amb que cadascú poses el seu sistema operatiu preferit, i en tècnics que anessin i vinguessin a les escoles per deixar la meitat dels ordinadors sense arreclar per falta de temps.

Bé, només és una idea.

Adeu

Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

Com a comentari que tampoc ens va bé, Windows fa pagar només 5€ per les llicencies educatives.

Al final el que ha de ser es que volguem tenir software lliure o no.

Adeu

Beans
    57
    Distro
    Kubuntu 10.04 Lucid Lynx

La veritat, estic del tot empipat amb aquest sistema i amb el poc control que hi ha a les aules. De totes maneres crec que tot plegat mereix la seva revisió.
    No et prenguis la vida molt de debò, mai sortiràs viu d'ella

Jordi.

Bookmarks