Results 1 to 5 of 5

Thread: Links a l'XP trencats

  1. #1
    Join Date
    Sep 2009
    Beans
    36

    Links a l'XP trencats

    Hola
    Tinc instal.lat el Jolicloud en un netbook, com que pràcticament és un Ubuntú possiblement em podreu ajudar.
    En l'escriptori, hi ha les tipiques carpetes: video,documents,fotografies,... on hi he posat un link a la homònima carpeta de la partició XP, i així tenir-ho tot ordenat.
    Després de crear els links i durant la mateixa sessió funciona perfectament, però en properes sessions, la cosa pot o no pot funcionar, la majoria de vegades em diu que el link està trencat per ex: "No es pot utilitzar l'enllaç perquè la seva destinació, «/media/disk/Documents and Settings/JUSTERINI/Mis documentos», no existeix." d'altres vegades no hi ha problema.
    No ho entenc, algú em podria donar algun tipus de solució?

    Gràcies.
    Justerini

  2. #2
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Links a l'XP trencats

    És possible que la partició no estigui muntada quan et dona el fallo?

  3. #3
    Join Date
    Sep 2009
    Beans
    36

    Re: Links a l'XP trencats

    Hola Akyra,
    Tens raó, el problema és aquest, el link funciona si abans he accedit directament a la partició.
    He estat buscant per la webi, però segueixo sense tenir idea de com fer que es munti a l'inici, si em podeu donar una pista intentaré arreglar-ho.
    Gràcies

  4. #4
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Links a l'XP trencats

    Hola Justerini,

    Mirat aquest enllaç, és molt senzill, http://www.guia-ubuntu.org/index.php...ar_particiones

    Basicàment és fer:
    1.- Editar l'arxiu /etc/fstab
    $ sudo gedit /etc/fstab
    2.- Afegim aquesta linia, si no existeix, l'afegim al final, i si existeix s'haurà de modificar:
    /dev/<particion> /media/<carpeta_montaje> <sistema_archivos> defaults 0 0
    Crec que et quedaria així (hauràs de mirar quin nom de partició tens sda?? o hda?? normalment, depen dels discs durs que tinguis, i el tipus de sistema de fitxers NTFS o fat32 normalment):
    /dev/sda??? /media/disk/Documents and Settings/JUSTERINI/Mis documentos ntfs defaults 0 0
    Ja ens diràs si t'anat bé.
    Adeu

  5. #5
    Join Date
    Sep 2009
    Beans
    36

    Smile Re: Links a l'XP trencats

    Hola
    Disculpeu el retràs en la resposta.
    Al final me n'he sortit, vaig començar com em recomanà l'Akyra, però alguna cosa no acabava d'anar bé, la instrucció que vaig posar i totes les seves variants tenien algun tipus d'error.
    Buscant documentació a la web finalment he optat per instal·lar el "ntfs-config" i li he demant muntar la partició al punt "media/disk", et voilà!
    al etc/fstab la iinstrucció ha quedat com:

    /dev/sda1 /media/disk ntfs-3g defaults,locale=ca_AD.UTF-8 0 0

    A partir d'aquí cada vegada que inicio, començo amb la partició de l'XP muntada i tots els links que hi apunten preparats per funcionar.

    Gràcies novament.
    Justerini.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •