Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13

Thread: Enquesta de Canonical sobre incorporació programari privatiu a Ubuntu (?!)

  1. #11
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Enquesta de Canonical sobre incorporació programari privatiu a Ubuntu (?!)

    Perdoneu la meva desconeixense, però, quin problema hi ha en contribuir econòmicament en un projecte determinat. Jo ho he fet, ja que hi ha aplicacions que m'agradaria que fossin millors i jo no sóc programador per poder ajudar amb els meus coneixements, llavors dóno uns diners "x" per tal d'ajudar.

    Entenc que software lliure, vol dir això, lliure amb un codi lliure i obert, però no té perquè ser sempre gratuït, d'alguna manera les empreses deuen voler treure beneficis per seguir treballant.

    Explique-ho-m'ho si us plau.

  2. #12
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Enquesta de Canonical sobre incorporació programari privatiu a Ubuntu (?!)

    El problema, parlo per mi, no és si pagar o no pagar. Ubuntu mai podrà ser de pagament, segons la mateixa web de Ubuntu esmenta. El problema està en, pel que sembla i sense més informacio fefaent a mà, introduïr programari privatiu, de font tancada i emulant un altre sistema operatiu de font tancada i privatiu! a una distribució de programari lliure. Si els programes que volen "promocionar" fossin de font oberta i lliures (lliure no equival a gratuït), no hi ha cap problema en demanar-ne diners a canvi. La gratuïtat MAI ha estat un dels requeriments d'un programa per a ser considerat programari lliure.

    Per cert, aprofito l'avinentesa per a convidar-nos a tots plegats, jo el primer, a fer alguna aportació econòmica a algun dels projectes de programari lliure dels que disfrutem dia darrera dia i als que hi ha una munió de gent al darrera fent una feina brutal i, molts cops, no compensada econòmicament. És una de les millors maneres de que sentin el nostre recolzament de manera efectiva
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  3. #13
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Girona
    Beans
    413
    Distro
    Ubuntu 12.04 Precise Pangolin

    Re: Enquesta de Canonical sobre incorporació programari privatiu a Ubuntu (?!)

    Gracies per l'aclaració, però quan instal·les els repositoris de Medibuntu, també hi ha part de software que és privatiu. Oi que és així? A les hores un mateix elegeix quin software vol instal·lar.

    No sé si Canonical vol anar per aquí, de donar la possibilitat d'instal·lar un software privatiu que vingui en els repositoris per defecte, i que cadascú decideixi si el vol instal·lar o no. Potser de vegades si necessitem un programari concret fem servir el wine, o una màquina virtual, o alguna altre possibilitat que no s'ha m'acudeix. Però de vegades pel tipus de feina que tens necessites algun programa privatiu (Autocad per exemple, que no tinc oferta de software lliure) i si tingués la possibilitat de poder-lo fer servir a Ubuntu potser si que me l'instal·laria.

    Seria un cas concret, però suposo que hi ha gent que li deu pasar alguna cosa semblant.

    Defenso el software lliure, però de vegades el confonem en gratuït, i no sempre és així.

    El que crec que seria un gran pas seria que és treballes amb formats oberts, això ajudaria molt a poder treballar amb software lliure.

    Salutacions.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •