Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 22

Thread: No puc instal·lar càmera 1.3 MP webcam C300

Beans
    20

Re: No puc instal·lar càmera 1.3 MP webcam C300

marta@nanosdesants:~$ lspci | grep -i audio
    00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) AC'97 Audio Controller (rev 02)
    marta@nanosdesants:~$
    L'enllaç que m'envies em sona a xino i provar coses a veure si és el que em sembla entendre ho trobo una mica perillós, que volent-ho arreglar sense estar segur del que toco, puc arreglar-ho però em penso que tinc molts més números per acabar pitjor.

Molt agraït.

Beans
    20

Un altre que no em sortia res i ara em diu això:

marta@nanosdesants:~$ dmesg | grep -i uvc
    [ 27.184885] uvcvideo: Found UVC 1.00 device <unnamed> (046d:0805)
    [ 28.212109] uvcvideo: Failed to set UVC probe control : -110 (exp. 26).
    [ 28.216077] input: UVC Camera (046d:0805) as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.7/usb1/1-2/1-2:1.0/input/input5
    [ 28.216178] usbcore: registered new interface driver uvcvideo
    marta@nanosdesants:~$

I si ara ho hem arreglat temporalment, quan engegui l'ordinador tornaré a estar com al principi? quan parles d'incompatibilitats entre la càmera i la placa de vídeo vol dir que pot ser que hagi de canviar la placa de vídeo o vol dir que esborrant/actualitzant/descarregant algun arxiu possiblement s'acabi arreglant algun dia?

Beans
    1,994
    Distro
    Ubuntu Development Release

L'enllaç de l'error te'l posava perquè sembla que és el mateix que et passa a tu. Una cosa útil és que vagis a aquest enllaç, i a dalt de tot veuràs que pots escollir "També em passa a mi", perquè és útil per als desenvolupadors saber que li passa a més d'un.

En aquest fil de l'error diu que a més del que t'havia dit de remoure el mòdul de so d'usb:
    sudo rmmod snd_usb_audio
    també s'ha de remoure un altre mòdul
    sudo rmmod snd_usb_lib

L'error està reconegut i segurament sortirà alguna actualització aviat que ho arreglarà.

Això és purament temporal, quan tornis a engegar l'ordinador els mòduls s'hauran carregat un altre cop i si vols fer servir la càmera hauràs de tornar-ho a fer. Si no fas servir la càmera, és a dir si engegues l'ordinador amb la càmera desendollada, funciona el so?

Quant a la icona de l'altaveu amb les ratlletes, fes clic amb el botó dret i en "Preferències de so" mira a Hardware (no sé si surt així a la traducció que fas servir, pot ser "maquinari") quines opcions et surten i posa-les aquí a veure si poden ser d'utilitat.

Beans
    20

Ahir vaig esborrar els arxius que deies. Avui he desendollat el USB de la càmera i he reiniciat l'ordinador. Tot funciona de meravella. Em penso, vaja. Em surt la icona de l'altaveu i puc accedir a les preferències de so.

Quan conecto la càmera és quan comença tot a funcionar aleatòriament.

Adjunto les preferències de so que demanes.

Gràcies.

Beans
    1,994
    Distro

Sembla confirmat doncs qué és un problema de conflicte entre el sistema de so i la webcam.

Després de les proves que has fet, no em queda clar. Repassem:

1) Si engegues l'ordinador sense la webcam endollada funciona el sistema de so.

2) Si endolles la webcam el sistema de so deixa de funcionar.

3) Després de fer:

sudo rmmod snd_usb_audio
    sudo rmmod snd_usb_lib

Si ara endolles la webcam funciona tant la webcam com el sistema de so.

És així?

Beans
    20

Quina paciència, Wgarcia. Agraït per l'esforç.

1. Punt de partida. La càmera està conectada i el so no funciona. La icona de l'altaveu amb les ratlletes no m'ha aparegut quan he iniciat l'ordinador (a vegades surt i a vegades no). Si que m'apareix la icona de l'altaveu amb la nota musical (aquesta no m'apareix i desapareix aleatòriament com l'altra). Si clico sobre la icona de l'altaveu amb la nota, em surt un missatge que diu "esperant que el sistema de so respongui". Els vídeos d'internet no fan soroll. Allò de SISTEMA--> Administració --> comprovació del sistema --> so no em funciona. Teòricament hauria de poder gravar un missatge i el tornaria a sentir. Res de res. Fi de les comprovacions. Desconecto el usb de la càmera.
    Curiosament, quan tinc la càmera conectada, l'ordinador em va més lent. Molt més lent. S'ho ha de pensar tot molt més, els vídeos tarden a carregar-se, el correu també, els links tarden alguns segons a obrir la pàgina on em dirigeixen, el cursor és una mica lent a mesura que escric. ETc...
    Si escric les ordres que em dius: sudo etc, etc, etc em surt el missatge que adjunto com a captura de pantalla. Val a dir que ja ho havia escrit el dia que m'ho vas dir per primer cop i sembla que es van eliminar els dos arxius. Però avui em dóna aquest altre missatge que ajdunto.
    2. No he reiniciat l'ordinador. He desconectat la càmera a saco. El so funciona. Els vídeos d'internet tenen so que puc canviar de nivell. Si clico sobre la icona de l'altaveu amb la nota musical, m'apareixen les opcions de so (no m'apareix allò de "esperant que el sistema de so respongui"). No puc comprovar allò de "comprovació del sistema" --> so perquè em demana que parli per un micròfon que està integrat en una càmera que tinc desconectada. Tampoc puc comprovar-ho amb els vídeos del cheese perquè em diu que no troba una càmera que no tinc conectada, lògic. Torno a conectar la càmera, també a saco.
    3. Retorn a les condicions inicials del punt 1. Internet lent, missatge de'esperant que el sistema de so respongui, etc... veure punt 1. Adjunto captura de pantalla amb el missatge que em dóna.

Beans
    2,997

martima: si us plau, per adjuntar imatges tan grans feu-ho com a adjunt o, si no podeu o sabeu, pengeu-la a imageshack.us i enganxeu al fòrum la url que aquest dóna per visualitzar-la. Sinó ho fem així ens carreguem la visualització dels fils.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    1,994
    Distro

És possible que necessitis alguns elements del sistema de so més nous que el que proveeix la versió actual d'Ubuntu. Per això es pot fer servir el dipòsit "backports", que són versions que van desenvolupant, ja prou provades i estables per instal·lar però no part de la versió actual. Per instal·lar mòduls de so d'aquest dipòsit, entra el següent a un terminal de comandes:

sudo apt-get install linux-backports-modules-alsa-karmic-generic

i mira a veure si això arregla els teus problemes de so.

La pàgina:
    https://wiki.ubuntu.com/DebuggingSou.../KarmicCaveats

proposa una sèrie de comprovacions i possibles solucions addicionals (en anglès) que potser et puguin ser d'utilitat.

Beans
    20

EEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiii!!!!!!!!! !!!!!! que em penso que s'ha resolt!!!! anava a dir que és un miracle, però o en WGarcia és Déu o això té mé de terranal que de diví.

Després de seguir les teves últimes indicacions, he començat a fer les comprovacions i a les opcions de so--> "entrada" m'ha aparegut un altre opció daltaveu que mai no havia aparegut fins avui, un tal 0805 Analog mono. Sempre m'apareixia només un tal "audio intern analog stereo" i ara m'apareixien els dos. He anat a buscar l'entrada dels dos i he apujat el so d'entrada (és possible que algunes vegades que no m'hagués funcionat el so, no sabés que en realitat sí que funcionava perquè tenia el so d'entrada al mínim). Total, que em penso que hasta fins i tot em funciona l'skype i el cheese i les proves de so del sistema... que fooooort!!

Molt agraïts.

Beans
    1,994
    Distro

Me n'alegro, a veure si és veritat que s'ha solucionat.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks