Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Thread: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

  1. #1
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Hola,
    fa un parell de setmanes vaig passar-me a la 13.10, sembla més estable que la 12.10.
    Però tinc un problema generat per mí:
    l'altre dia afegint programes vaig voler actualitzar controladors nvidia.
    I des de llavors em fa un acosa enstranya... quan em carrega la pàgina principal on entro la contrasenya es veu bé... però un cop entro al meu perfil em queda la pantalla negre...
    He provat d'actualitzar controladors amb el programa: intel-linux grafics-instaler
    Però la pantalla un cop entro com asuari no em va.. QUE POT SER?
    GRÀCIES
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Convindria saber quina targeta NVIDIA tens exactament, cosa que es pot saber fent:

    Code:
    lspci | grep -i vga
    des d'una terminal, i quin controlador estàs fent servint, si és controlador propietari et sortirà a Paràmetres de sistema -> Programari i actualitzacions -> Controladors addicionals
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Hola wgarcia
    el que em mostra és:
    pere@pere-PC:~$ lspci | grep -i vga
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller (rev 07)
    el controlador que faig servir no te'l puc mostrar, ja que no tinc access a paràmetres de sistema... ja que només puc obrir terminal amb les tecles: Ctrl+alt+t i si vull obrir navegador el tinc que obrir des de el terminal....
    el meu portàtil és in Compaq Presario CQ71 de 5 anys..

    però si entro:
    pere@pere-PC:~$ lspci -vmmnn
    Slot: 00:00.0
    Class: Host bridge [0600]
    Vendor: Intel Corporation [8086]
    Device: Mobile 4 Series Chipset Memory Controller Hub [2a40]
    SVendor: Hewlett-Packard Company [103c]
    SDevice: Device [306b]
    Rev: 07

    Slot: 00:02.0
    Class: VGA compatible controller [0300]
    Vendor: Intel Corporation [8086]
    Device: Mobile 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller [2a42]
    SVendor: Hewlett-Packard Company [103c]
    SDevice: Device [306b]
    Rev: 07
    ... no sé si aquesta informació pot ser d'ajuda...
    Last edited by pserra; March 9th, 2014 at 01:05 PM.
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Bé, aquest tipus de targeta gràfica no té controlador propietari, els d'Intel han deixat el codi obert i per tant les seves targetes estan plenament suportades. Per tant no entenc el que dius que actualitzant els controladores NVIDIA s'ha espatllat el sistema gràfic, perquè no veig per enlloc que s'hagin de fer servir en aquest sistema (segons el que mostres no tens targeta gràfica NVIDIA).

    Abans de continuar, una cosa fàcil a provar és el següent: Si tens l'usuari "Invitat", prova d'entrar a aquest usuari a veure si aquí també té problemes el sistema.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  5. #5
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Hola wgarcia....
    si va ser error meu... creia que tenia nvidia i vaig cometre l'error d'actualitzar el que no tenia...
    he provat d'entrar com a usuari convidad (guest) i se'm queda negre igualment..
    però el que m'estranya que si a través del terminal obro navegador puc connectar-me... sense veure l'entorn ubuntu(botons, barres, menús..)
    Hi ha alguna manera 'simple' de solucionar el problema?
    Gràcies.
    Last edited by pserra; March 9th, 2014 at 09:25 PM.
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Mira a veure si no s'ha desinstal·lat el programari de l'escriptori. Prova de fer

    Code:
    sudo apt-get install ubuntu-desktop
    a veure què et diu.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  7. #7
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Hola wgarcia....
    aqui tens:
    pere@pere-PC:~$ sudo apt-get install ubuntu-desktop
    [sudo] password for pere:
    S'està llegint la llista de paquets… Fet
    S'està construint l'arbre de dependències
    S'està llegint la informació de l'estat… Fet
    ubuntu-desktop ja es troba en la versió més recent.
    0 actualitzats, 0 nous a instaŀlar, 0 a suprimir i 0 no actualitzats.
    pere@pere-PC:~$
    la pantalla s'ha quedat igual...
    Last edited by pserra; March 9th, 2014 at 11:52 PM.
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  8. #8
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Quin escriptori estaves usant, l'escriptori estàndard de l'Ubuntu (Unity)?
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  9. #9
    Join Date
    May 2007
    Beans
    289

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Hola,
    és el standar Unity...
    he estat fent proves i ara quan em carrega la pagina negra em surt una finestra que em diu: System program problem detected..
    do you want to report the problem now?
    __________________________________________________ ___________________________________
    pserra
    registered linux user #450807

  10. #10
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,270
    Distro
    Ubuntu

    Re: pantalla ubuntu s'ha quedat negre

    Prova a veure si reinstal·lant l'escriptori es vol arreglar:

    Code:
    sudo apt-get install --reinstall ubuntu-desktop
    Si et torna a sortir el missatge d'error intenta acceptar la demanda d'informar de l'error, a veure si es pot esbrinar quin error és i si està relacionat amb el problema de la gràfica.

    Mira també la sortida de l'ordre:

    Code:
    ls /var/crash
    Aquí hi ha els informes de fallada per pujar al sistema d'errors i potser algun també està relacionat amb aquest problema.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

Page 1 of 3 123 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •