Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

  1. #1
    Join Date
    Feb 2009
    Beans
    2

    Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    Hola,

    Tinc un parell d'ordinadors que estan públics pq la gent els pugui usar. Voldria trobar una manera d'instal·lar ubuntu o derivat de manera que cada vegada que s'inici el PC estigui exactament igual que quan es va instal·lar. Ningu pugui guardar coses al disc dur, ni instal·lar programes ni moure les barres de eines ni les icones de l'escriptori.
    Alguna idea de com fer-ho d'una forma senzilla i neta???

  2. #2
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    Hola Camprodon, benvingut/da.

    Pel que comentes, sembla que símplement deixant l'usuari sense permisos ja tinguis la feina feta, no??

    Potser seria interessant saber què sí poden fer, per tenir més clar on vols arribar.

    Et convido, si no ho has fet ja, a passar pels diferents fils de capçalera i saber una mica més de nosaltres, i nosaltres de tu

    Afegitó: igual l'usuari "Convidat" és el que busques. Jo faria proves amb ell.

    Afegitó 2: potser el que busques és el paquet (no la distribució) Sabayon, que permet definir uns perfils per aplicar-los als usuaris.
    Last edited by papapep; February 10th, 2009 at 07:25 PM. Reason: Un altre afegitó
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2009
    Beans
    2

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    Hola,

    des d'on es poden tocar els permisos d'un usuari de forma senzilla? Puc fer de manera que no puguin moure els elements de l'escriptori com barres d'eines i icones de l'escriptori?

  4. #4
    Join Date
    May 2007
    Location
    L'Espluga de Francolí
    Beans
    419
    Distro
    Kubuntu

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    Bones.
    Pel tema usuaris i permisos, ho trobaràs a "Sistema - Administració - Usuaris i Grups".

    Si vols, també trobaràs més informació a la meva guia ubuntu en pdf que pots baixar-te des de el meu bloc http://miquel66.caliu.cat
    al enllaç "guia ubuntu 8.10 pdf"

    Molta sort i benvingut.
    Last edited by Miquel Ubuntero; February 11th, 2009 at 01:20 PM.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    En aquesta vida, senzill senzill, poquetes coses....

    T'has mirat alguna cosa del que t'he comentat abans? et cal algun aclariment sobre el meu apunt d'abans??

    I no, Miquel, el que ell demana va més enllà que l'edició de permisos d'on indiques. Li cal o treballar via intèrpret d'ordres, o fer servir una eina estil Sabayon.
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

  6. #6
    Join Date
    Apr 2008
    Beans
    80

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    Bones,

    si això no et sarveix pots mirar alguna forma de conjelar l'ordinador de tal manera que facin el que facin en tancar l'ordinador queda exactament igual a com l'havies conjelat. Amb el finestres ho havia vist, ara no se si es pot fer amb linux.

    Salut!

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Països Catalans
    Beans
    366
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    Quote Originally Posted by auska1714 View Post
    si això no et sarveix pots mirar alguna forma de conjelar l'ordinador de tal manera que facin el que facin en tancar l'ordinador queda exactament igual a com l'havies conjelat. Amb el finestres ho havia vist, ara no se si es pot fer amb linux.
    I tant que ho és. Bàsicament consisteix en, cada cop que s'engega l'ordinador, esborrar el directori personal de l'usuari i substituir-lo per una còpia de com el tenies abans. Tenia un script per a fer-ho però no sé on el dec haver posat, però de totes maneres buscant una mica no ha de ser gaire difícil trobar informació al respecte...
    Siegfried-A. Gevatter Pujals
    Ubuntu Developer. Debian Developer. Zeitgeist Core Developer.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2007
    Beans
    167

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    Fa temps vaig llegir aquest fil que parla del tema. Es per a SUSE, però igual us dona alguna idea:

    http://linkat.xtec.cat/portal/index....opic&topic=112

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Països Catalans
    Beans
    366
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    Per cert, acabo de veure que el Deep Freeze (de pagament) ara també té versió per a SuSe.

    La opció que diu en torracastanyes és més o menys com el que deia que tenia jo... T'hauria de funcionar sense problemes amb l'Ubuntu.
    Siegfried-A. Gevatter Pujals
    Ubuntu Developer. Debian Developer. Zeitgeist Core Developer.

  10. #10
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Alt Maresme
    Beans
    2,997

    Re: Ubuntu net cada vegada que inicio PC

    A mi em fa l'efecte que fins que el que ha obert el fil no expliqui una mica més què li cal (si és un cafè internet, si és un pc on només fa un passi de fotos, o de propaganda del que sigui, si és un centre educatiu, etc...) estem fent castells a l'aire.

    Ah, per cert!! i el tema de pagar pel DeepFreeze (o qualsevol altre programa, i no ho dic per tu, RainCT) poguent-ho fer de franc i millor, doncs què voleu que us digui....ho trobo bastant innecessari (poseu el vostre adjectiu qualificatiu preferit en lloc de "innecessari", sempre que sigui pejoratiu i lleugerament insultant...)
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Page 1 of 2 12 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •