Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Netbook de TV3

Beans
    6

Netbook de TV3

Fa uns dies vaig escriure a TV3 queixant-me que no tenien les característiques complertes del portàtil a la web i que no apareixia en cap lloc la durada en hores de la bateria, així com perqué no hi havia l´opció de Linux, varen respondre amb un enllaç a la pàgina web del distribuïdor (deu ser algun “Millet” o família que fa negocis amb TV3, perquè si no, no s’entén).

A la pàgina del distribuïdor tampoc posava les hores de durada de la bateria ni cap opció de SO Linux..

Una estafa més amb diners públics.

Algú té quelcom a dir al respecte?

Maquines

Beans
    Hidden!
    Distro
    Ubuntu Development Release

Re: Netbook de TV3

ostia! o jo soc molt bo, o tu no has buscat gens, o ells ho han arreglat molt rapid, pero...

http://www.tv3.cat/netbook/caract_tecniques/

salut
    Busques ajuda? Comença pel wiki de l'equip català!

Beans
    2,997

Algú té quelcom a dir al respecte?
    Sí, Màquines, que és un tema molt greu i que donaria molt per parlar-ne, però que aquest és un fòrum de resolució de problemes i no acaba de ser el lloc adient per debats massa "extra-tècnics".
    Tingueu presents les normes d'or dels fòrums d'Ubuntu: poseu un títol entenedor i apropiat als vostres fils; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut.

Beans
    6

Disculpeu si he posat el comentari al lloc equivocat, es que no sabia on posar-lo. es veu que els a donat vergonya i han posat la durada de la bateria ràpidament degut a que a la meua queixa els vaig dir, que amb Netbooks semblants, les bateries ja duraven 10 hores (Asus 1005 amb 6 cel·les), però del Linux no diuen res.

Com no es el lloc adient per a aquestos comentaris done per tancat el tema

Gràcies

maquines

Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Per que no és el lloc adient?
    Carles Oriol i Margarit

Beans
    6

Quote Originally Posted by CarlesOriol View Post
    Per que no és el lloc adient?
    Ho a dit amb un comentari anterior el Papapep, jo com sóc nou al fòrum, faig cas de les persones que tenen més experiència.

Si un membre més antic suggereix que aquest es un lloc per a temes més tecnics, pues jo a fer cas a la gent amb més experiència.

maquines

Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Em sembla un espai perfecte per parlar d'ubuntu, de linux i de temes tècnics o no tècnics. A més som una comunitat, no una oficina d'experts.

Vaja... que em sembla collonut de parlar-ne.

i TV3 estan fent amb els ordinadors el mateix que fa temps que han fet amb la seva programació: destruir-la, ignorar a qui van dirigida i pixar fora de test. (Evidentment com comentaves a l'inici: amb diners públics)

I sobre la resposta oficial al portàtil linux val a dir que usar flash no vol dir usar formats lliures.
    Carles Oriol i Margarit

Beans
    6

Tot a vingut degut a que una neboda que tinc utilitzava un portàtil de tipus IBM / Lenovo de 12 polsades per anar a l´Institut, amb l´Ubuntu 9.04 instal·lat com únic SO.

Abans la xiqueta utilitzava l´Xp però degut a que era pirata i que cada dos per tres es quedava penjat, tenia que anar sempre amb l´antivirus posat i encara gràcies que darrerament amb l´Avast gratuït t’estalviaves d’actualitzar la llicència anual de l´antivirus Bitdefender (45 euros). Al instal·lar l´Ubuntu salvant les primeres reticències i vegent que també podia utilitzar un equivalent al Messenger (Amsn o Pigdin) escoltar musica i veure fotos i vídeos, la xiqueta va acceptar sense problemes el canviar a Ubuntu.

L’únic problema es que el portàtil tenia la bateria morint-se i aguantava poc més d’una hora.

Per al seu aniversari i amb l’expectativa de l´Universitat al davant, pensarem en renovar el parc informàtic i cercar un tipus de màquina que fos més lleugera que un portàtil, amb la màxima durada possible de bateria, possibilitat de vindre amb un Linux genèric o Ubuntu per qüestions de garantia, ja que reinstal·lar un nou SO a sobra d’un Xp es perd la garantia o tens d’entrada que canviar l´HD original per un altre amb Linux i esperar a que finalitze la garantia per si passa alguna cosa.

Al veure l’espot del Netbook de TV3 vaig mirar la web i no vaig trobar enlloc la durada de la bateria, es una dada que tenien camuflada segurament degut a que es faria vergonya que qualsevol Netbook del mercat la bateria ja té una durada de 4-5 hores i el que anuncien a TV3 amb 2 hores de bateria ja fa temps que està obsolet a banda que jo mai havia escoltat la marca Visa ????? , una cagada d’algun “Millet”

Els vaig enviar un mail i van respondre enviant-me a una pàgina de característiques on si que estava la bateria de 3 cel·les però no la durada, cosa que han afegit dies desprès i del Linux no deien res.

Vaig optar per comprar un Asus 1005HA de 6 cel·les amb una durada màxima de 10,5 hores per uns 371 euros, ara substituiré l´HD per un altre i així poder carregar l´Ubuntu sense perdre la garantia.

Aquesta es l’historia del producte obsolet que ven TV3 com a gran regal, per si no ho sabíeu.

maquines

Beans
    1,531
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Jo tinc un 1005 i la veritat és que va força bé (sempre que no vulguis fer anàlisi estadístic de costos (C) - http://www.kumbaworld.com/blogs/?p=64 )

Abans tenia un aspire joan i recordo que fer canvis a l'interior no és cosa senzilla. Ja ens explicaràs com t'ha anat amb aquest.

La marca visa l'he vist diversos cops a les botigues del centre de barsalona però no tinc cap experiència. Algú que en tingui un pot fer cinc cèntims?

Respecte a la durada de les bateries, penso que és millor indicar el nombre de ceŀles que el nombre d'hores, ja que aquestes son com el nombre de pàgines per minut a les impressores, és maco de veure el nombre però no les fan ni de conya.

3 ceŀles = dura poc i pesa poc
    6 ceŀles = dura molt i pesa molt

I l'xp que ve amb el portàtil deu ser molt maco però jo no el vaig arribar ni a engegar, no m'interessa. Sobre la relació garantia/sistema... jo no n'estaria tant convençut, però tampoc no he tingut mai cap experiència desagradable d'aquest tema.

El que és fantàstic és que TV3 no hagi donat ni la opció de comprar-lo amb la linkat. Vaja... que per un costat ens gastem els quartos en fer una distribució "oficial" de linux, i per l'altre se'l passen pel forro de la collonada.
    Last edited by CarlesOriol; December 6th, 2009 at 11:24 PM.
    Carles Oriol i Margarit

Beans
    80
    Distro
    Ubuntu 10.04 Lucid Lynx

Quote Originally Posted by maquines View Post
    Per al seu aniversari i amb l’expectativa de l´Universitat al davant, pensarem en renovar el parc informàtic i cercar un tipus de màquina que fos més lleugera que un portàtil, amb la màxima durada possible de bateria, possibilitat de vindre amb un Linux genèric o Ubuntu per qüestions de garantia, ja que reinstal·lar un nou SO a sobra d’un Xp es perd la garantia o tens d’entrada que canviar l´HD original per un altre amb Linux i esperar a que finalitze la garantia per si passa alguna cosa.
    Jo he canviat el Windows XP per Windows 7, després hi havia només Ubuntu i ara només hi tinc Ubuntu. I, en el meu pobre Asus 1000H (dic pobre, perquè aguantar-me amb el meu ús té el seu mèrit), em va petar. No s'engegava. El vaig enviar a reparar (havent trucat a Asus anetriorment), i al cap de dos setmanes el tenia ben arreglat. Quan el vaig enviar hi tenia Ubuntu i a més, 2 Gb enlloc de 1Gb que em duu.

Quote Originally Posted by CarlesOriol View Post
    (sempre que no vulguis fer anàlisi estadístic de costos (C) - http://www.kumbaworld.com/blogs/?p=64 )
    Ja veus, a la que intentes fer un anàlisi estadistic de costs t'hi mors! Ara he entès perquè em va trigar tant! Casum...
    Last edited by jdk9; December 7th, 2009 at 12:14 AM.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks