PDA

View Full Version : Wine i PC Futbol



PequeMayol
May 24th, 2008, 07:14 PM
Bones,

és el meu primer post, si alguna cosa no ha quedat clara digueu-m'ho.

Voldria poder utilitzar el PC Futbol (2000 o 2001 és igual quin).
M'han dit que amb el Wine puc utilitzar programes de Windows.
El problema és que no tinc instal·lat Wine i tampoc el sé fer funcionar.

Algú em pot dir com instal·lar el Wine i posteriorment el PC Futbol?



Gràcies!

menut
May 24th, 2008, 07:23 PM
Amb el Wine, que jo sàpiga, els jocs no funcionen.

Si vols jugar a jocs de windows dins de l'Ubuntu, i tens un ordinador potent, pots instal·lar el Virtualbox, i instal·lar-hi dins el Windows i el joc.

PequeMayol
May 24th, 2008, 07:26 PM
Vist que amb el Wine no funciona....

Algú podria dir-me de quina manera podria utilitzar PC Futbol?


De totes maneres gràcies Menut!

papapep
May 24th, 2008, 08:03 PM
Amb el Wine, que jo sàpiga, els jocs no funcionen.

Jo no acostumo a jugar (i menys jocs de hasefroch (http://es.wikipedia.org/wiki/Hasefroch)), però aquesta afirmació és, com a mínim, no exacta. Si mires al lloc web de Wine
(http://appdb.winehq.org/) dels 10 programes que remarquen a la pàgina principal 6 són jocs. Imagina si comencem a mirar a la base de dades d'aplicacions que pot executar el wine, quants jocs deu haver.
Probablement sigui més correcte dir que depèn de cada cas en concret i que quant més modern sigui i més "directx" d'aquests faci servir, més complicat serà.


Si vols jugar a jocs de windows dins de l'Ubuntu, i tens un ordinador potent, pots instal·lar el Virtualbox, i instal·lar-hi dins el Windows i el joc.

Això tampoc és exactament correcte ja que, a banda de concretar què és potent i què no, depen directament d'altres paràmetres com, per exemple, què intentes executar amb la màquina virtual. Sé de casos en que va més lleuger el programa (i molt) a la màquina virtual sota Ubuntu que en mode natiu en Hasefroch, i t'asseguro que no és cap programa poc pesat ni senzillet (un totxo fet en java i molt mal programat).

Joan Marc
May 24th, 2008, 09:20 PM
Amb el Wine, que jo sàpiga, els jocs no funcionen.
Com ha dit en papapep, si que es pot jugar a jocs de hasefroch, i despen dels jocs van o no van. Et posaré 2 exemples: Imperivm III si que va, en canvi el CounterStrike CZ no...

Salut!

pespin
May 24th, 2008, 10:30 PM
Algú em pot dir com instal·lar el Wine i posteriorment el PC Futbol?



1- Instal·lar wine:

Tens 2 opcions, fer-ho des de la terminal o des del Synpatic. Des de la terminal has d'escriure:


sudo aptitude install wine

I Per instal·lar-lo des del Synpatic has de buscar i instal·lar el paquet "wine".


2- Jugar/Instal·lar el PC Futbol:

Diria que tens 2 opcions, des de la terminal o des de l'entorn gràfic (aquesta última no n'estic segur):

Des de la terminal --> situat al directori on està l'executable que inicia/instal·la el joc (depent del que vulguis fer) i fes:


wine nom_del_executable.exe

Des del entorn gràfic --> Situat al directori on està l'executable amb el nautilus i fes clic dret a sobre l'executable. Allà hi hauria d'haver-hi alguna opció del tipus "Córrer amb Wine".

Et recomano la primera opció, ja que si dóna algun error el programa des de la terminal es pot veure i en alguns casos es pot solucionar :)

RainCT
May 24th, 2008, 10:40 PM
Et posaré 2 exemples: Imperivm III si que va, en canvi el CounterStrike CZ no...

Doncs a mi el Condition Zero em va perfectament (bé, potser vaig haver de buscar alguna .dll addicional, no ho recordo, però el cas és que funciona)...

xoldy
May 24th, 2008, 11:03 PM
Jo us puc parlar de la meva experiència amb el virtualbox, i la veritat es que el hasefroch va bastant més ràpid tractant-lo com una finestra que com a sistema operatiu. Respecte al tema jox penso que el millor es tenir una consola de videojox, poses cd, engegues consola, i a jugar.

Se que no aporta res aquesta resposta, però feia dies que no intervenia.

De tota manera penso que puc aportar, vista l'experiència, que tinc tan en hasefroch com en linux, que qualsevol prova que vulgui fer, la penso fer sobre sistema virtualitzat que no representi cap impacte sobre el meu sistema "mare" que és la Hardy.

Bona nit i salut per tothom

Xoldy

indiosincracia
May 25th, 2008, 08:52 AM
Les configuracions amb Wine son bastant complicades, aquí tens una aplicació que facilita instal·lar jocs i alguns programes del ghindows al Wine d'una manera gràfica, aquí hi ha el llistat de jocs que permet sense problemes http://www.playonlinux.com/scripts_v2/show_repository.php
no veig el teu però pots provar, aquí tens com s'instal·la http://www.playonlinux.com/en/download.html
Vaig a esmorzar, deuu!

Joan Marc
May 25th, 2008, 10:30 AM
Doncs a mi el Condition Zero em va perfectament (bé, potser vaig haver de buscar alguna .dll addicional, no ho recordo, però el cas és que funciona)...

Jo ho vaig provar amb la Gutsy Gibbon i no anava, potser amb la Hardy va... ja ho provaré :)

LitusMayol
May 28th, 2008, 12:36 AM
Bones!
Com ha dit el meu germà estem probant d'instal·lar el PC Futbol. Animalot de mi, he instal·lat el Wine i amb el Wine elPC Futbol.

El problema és que tot sembla haver funcionat de meravella. En canvi, quan obro el joc la pantalla queda negra (quan hauria de sortir una introducció de video). No passa re, la única manera fins ara ha sigut "Alt+Crtl+Supr" que apareix el menú de sortida i prémer "Surt".



Probablement sigui més correcte dir que depèn de cada cas en concret i que quant més modern sigui i més "directx" d'aquests faci servir, més complicat serà.

Pel que fa a això... què vols dir? Que será més difícil, ja, hehe; però vull dir que si hi ha alguna altra manera de fer-ho?

Hi ha algun altre "Wine" però que funcioni millor am el "DirectX"?



Merci!

La famila Mayol us n'estarà moooolt agraïda! ;)

pespin
May 28th, 2008, 11:40 AM
Hi ha algun altre "Wine" però que funcioni millor am el "DirectX"?
Existeix Cedega, una implementació de Wine especialitzada en jocs.Això sí, és de pago :)

Et recomano córrer el PC Futbol des de la terminal amb el wine i mirar els errors que deixi anar per saber si es pot arreglar fàcilment.

Referint-me un altre cop a la cita, el Wine en principi és compatible amb DirectX. Pots instal·lar els DirectX utilitzant Wine de la mateixa manera que ho fas a Windows :)

LitusMayol
May 28th, 2008, 04:15 PM
Bones...

A veure això és el que em diu el Terminal:

litus@mayolets-desktop:~$ cd /home/litus/.wine/drive_c/Program\ Files/DINAMIC\ MULTIMEDIA/PC\ FÚTBOL\ 2000/
litus@mayolets-desktop:~/.wine/drive_c/Program Files/DINAMIC MULTIMEDIA/PC FÚTBOL 2000$ wine pcf2000.exe
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x7f22dac0,0x00000000), stub!
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
litus@mayolets-desktop:~/.wine/drive_c/Program Files/DINAMIC MULTIMEDIA/PC FÚTBOL 2000$

Jo no n'entenc re... :S A més a la finestreta on s'obra apareix una mini-finestra que de títol té "No hay memoria" i a l'interior hi ha escrit: "MemAllocFun".


Alguna idea?


Merci! ;)

LitusMayol
May 28th, 2008, 04:44 PM
Ep!

Acabo de llegir això aquí (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=497332):

Don't install DirectX - Wine has its own DirectX libraries, installing Microsoft's DX will screw up those libraries and Wine in general. Just don't do it.

Aleshores... Jo he instal·lat el DirectX del PC Futbol. Ara probaré de desintal·lar el joc i tornar-lo a insatal·lar sense instal·lar el DirectX.

LitusMayol
May 28th, 2008, 04:53 PM
litus@mayolets-desktop:~$ cd /home/litus/.wine/drive_c/Program\ Files/DINAMIC\ MULTIMEDIA/PC\ FÚTBOL\ 2000/
litus@mayolets-desktop:~/.wine/drive_c/Program Files/DINAMIC MULTIMEDIA/PC FÚTBOL 2000$ wine pcf2000.exe
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x7f22dac0,0x00000000), stub!
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
litus@mayolets-desktop:~/.wine/drive_c/Program Files/DINAMIC MULTIMEDIA/PC FÚTBOL 2000$


Tan amb elDirectX del Wine com amb el DirectX del PC Futbol; dóna el mateix error...

S'havia de probar, no? hehe

shimoda
July 25th, 2009, 08:16 PM
I algú ha intentat instal.lar una versió més antiga del PC Futbol com la 5, 6 o 7.0?

Jo de fet és que crec que no tinc ni el wine instal.lat... Si aconsegueixo alguna cosa ja ho comentaré per aquí... :P