PDA

View Full Version : [SOLVED] Com s'engega un programa .bin?

lpargemi
January 27th, 2008, 09:20 PM
Ja suposo que és una pregunta lamentable, però no ho he sabut veure enlloc...

M'he descarregat d'internet (www.aeat.es) el programa d'ajuda per fer la declaració d'Iva. Hi ha versió per linux. És un programa dit siva7100.bin, que ara tinc al meu ordinador, però no sé arrencar-lo.

Si hi faig doble click, em diu que no el pot obrir perquè pretén fer-ho amb el gedit, i es clar això no és un texte. Puc triar un altre programa per obrir-lo, però cap dels proposats té res a veure amb això. [Suposo que en algun moment vaig voler veure què hi havia a un fitxer .bin i la vaig cagar, però tampoc calia que fos per sempre més....]

Si el vull executar des de la cònsola, doncs tampoc fa res, passa això:

lluis@lluis:~/Desktop/Nyaps$ siva7100.bin
bash: siva7100.bin: command not found

Ja veieu quin nivellacu!

Agrairé suggeriments...

papapep
January 27th, 2008, 09:49 PM
Tranquil Lluís, només és un problema de concepte.

A Linux, si un programa és executable, o no, no depèn estrictament del seu contingut ni format, sinó dels permisos que té.
Aleshores, si tu cliques amb el botó de la dreta damunt el fitxer aquest, i vas a la pestanya "Permisos", veuràs que hi ha una casella on marcar "Permet executar aquest fitxer com a un programa".
La marques, acceptes, i ja podràs fer doble clic sobre la icona i executar l'instal·lador.

lpargemi
January 27th, 2008, 10:19 PM
Gràcies.

Ha funcionat bé. Bé, ha funcionat vol dir que l'he pogut executar.
El programa no va, però ja deu ser una altra història...

papapep
January 27th, 2008, 10:25 PM
Què vols dir que no funciona? Obre un altre fil i mirem si ho podem arreglar, d'acord? ;-)

trinkus
January 30th, 2008, 03:36 PM
Gracies Lluis pels teus fils... i als altres per les respostes... em van de conya per fer el mateix... perque jo tampoc en se de la missa la meitat...