PDA

View Full Version : [SOLVED] diversos

venusfenix
September 9th, 2007, 11:52 AM
Hola a la comunitat Ubuntu;

desde sempre he tingut ordinador i sempre windows, ara fara mes d'un any que el meu portatil no l'utilitzo, doncs es un P3 a 1Ghz i windows no tira. Degut a aixo, he decidit pasar-me a linux i en concret a Ubuntu.
No conec el OS, i tinc algun problema que altre, per exemple, la versió que tinc de Ubuntu, nomes estaba en angles i castella, ara vuldria instalar-me en catala, i igualment el firefox, thunderbird i tot el possible, pero encara no se per on començar!
Agrairia uns breus conexements de Ubuntu i com trovar la manera de traduir-lo tot.

Moltes merces,

pespin
September 9th, 2007, 01:10 PM
Tens Ubuntu instal·lat ja?

Llavors has d'instal·lar els paquets de traducció al català:

sudo aptitude install language-pack-ca language-pack-ca-base language-pack-gnome-ca language-pack-gnome-ca-base mozilla-firefox-locale-ca

També pots configurar-ho a la secció d'idiomes del menú de l'escriptori (no el tinc localitzat ara al gnome, però porta unes banderes al costat).

CarlesOriol
September 9th, 2007, 07:04 PM
Des de el web d'ubuntu descarregat la darrera versió: Feisty Fawn (7.04)
Pots fer la instaŀlació en català i un cop feta anar a Sistema-> Administració -> Suport Idioma per actualitzar el llenguatge als darrers canvis.

No hi ha cap versió d'ubuntu que el castellà predomini per sobre el català. Deus haver-lo instaŀlat en castellà. Fent el mateix que t'he dit abans pots posar-lo totalment en català o en qualsevol altre idioma del mon.

muleta
September 10th, 2007, 03:53 PM
Hola a la comunitat Ubuntu;

desde sempre he tingut ordinador i sempre windows (...)
Agrairia uns breus conexements de Ubuntu

Tot i que aquesta gent del forum és molt maca i sempre està disposada a ajudar, els que encara pensem dins d'els esquemes Windows, necessitem instruccions molt bàsiques per començar a caminar per Linux amb una mínima autonomia.

A part de les guíes, tutorials i documentació que tenim en el Catalan Team i en l'espanyol, si demanes al Google que et busqui "Linux básico", et proporcionarà manuals per aprendre donar els primers passos indicant-te les ordres més elementals per dialogar amb el terminal.

Jo estava molt apurada i m'estan ajudant, no sé si el teu cas és tan greu.

venusfenix
September 11th, 2007, 09:56 AM
moltes merces a tothom, per fi tinc un OS en catala, i que no dona problemes, com he dit, encara estic fent els primers pasos amb l'ubuntu.
aprofitaré tots els manuals, i recomanacions.

gracies,