PDA

View Full Version : DD-WRT: un altre tipus de linux

patrickfromspain
September 8th, 2007, 10:41 AM
Hola gent!

La majoria d'aqui ja sabeu que una de les grans ventatges de linux es la seva capacitat d'adaptar-se a diferents màquines: petits aparells, microcomputadors, pc's, supercomputadors, etc.

Doncs bé, resulta que linksys va fer uns ruters inalàmbrics basats en el kernel de linux, i algú s'en va donar compte: volem el codi font! Linksys el va donar, i fruit d'això va sortir, entre altres, dd-wrt (http://www.dd-wrt.com): un firmware gratuit i de codi obert per a molts models de ruter (entre ells, els wrt54g, wrt54gs i wrt54gl de linksys). Aquest firmware afegeix moltes opcions que el firmware original no té.

Jo en tinc un d'aquests (un wrt54gs v4), i amb l'ultima versió (v24 RC2) he sigut capaç de configurar un repetidor inalàmbric: tinc un ruter inalàmbric zyxel prestige hw660 (configurat en wpa) i el linksys en repeteix la senyal, creant una 2a xarxa inalàmbrica, també configurada en wpa. Així, la senyal al 2on pis de casa meva millora molt (passa de ser inexistent amb el zyxel, a arribar amb un 50% amb el linksys).

En fin.. si teniu un ruter compatible (http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices) igual hi voleu fer un cop d'ull i probar-ho.

salut!

patrickfromspain
September 9th, 2007, 09:50 PM
be, encara que el tema no ha tingut massa exit.. tinc noticies: el repetidor sembla que encara esta una mica verd, aixi que l'he tornat a deixar de punt d'acces.

salut!

PellRoja
September 10th, 2007, 09:44 PM
jo tinc un linksys, interessant. Dius que millora moltes opcions?

patrickfromspain
September 11th, 2007, 02:29 PM
home, deu ni do.. la veritat es que, per a mi, el mes interesant es poder augmentar la potencia de l'antena. Dels 28mW originals, el tinc posat a 84, i va perfecte i es nota. També pots fer overclock al micro, i en comptes de 200MHz el tinc a 216 i sense problemes.

Despres, et dona control sobre tot, amb una interficie molt currada, en castella i tot (no, catala encara no :(). No se si el ruter originalment soporta WPA2, amb aquest firmware si que ho fa. Ademes, una cosa que m'agrada es la finestra d'estat, on diu el % de memoria que fa servir i la carga de treball, ademes de les maquines que hi estan conectades i la qualitat de senyal si van per wifi.

Si tens un linksys compatible, jo que tu ho probaria ^^

salut!