PDA

View Full Version : ParÓmetres de xarxa no es desen

guillemsola
August 26th, 2007, 01:24 AM
Hola

Tinc un problema amb la xarxa i el portÓtil. Vaig a sistema-administraciˇ-xarxa pestanya general i poso el meu nom del domini pq sinˇ no hem troba els altres pcs de la xarxa.

Doncs resulta que la configuraciˇ no es desa quant reinicio. He provat creant una ubicaciˇ i aquesta es crea per˛ no la carrega per defecte.

AixÝ doncs cada vegada he d'accedir a la configuraciˇ de la xarxa per configurar el domini.

He de dir que en el pc fixe aix˛ no hem passa.

QuŔ pot estar malament?

GrÓcies!

lluisanunez
August 26th, 2007, 01:03 PM
Com et connectes amb el portÓtil? Amb el Network Manager i wifi? Tens activat "Enable roaming" potser?

guillemsola
August 26th, 2007, 04:02 PM
SÝ, em conecto amb el portÓtil i amb el NetworkManger 0.6.4.

Suposo que enable roaming es referix a habilita el mode itinerant, i si Ús aixÝ, si que el tinc activat. Per˛ si desactiva aix˛ serÓ capaš de conectar-se a totes les wifi que faig servir habitualment sense problemes?

I ja que hi som cada vegada em pregunta la clau del gestor d'anells de clau. Vaig llegir que havia de baixar l'˙ltima versiˇ del PAM keyring i la vaig compilar. DesprÚs havia d'editar /etc/pam.d i afegir unes linies. Per˛ sempre em pregunta la clau. No hi ha una manera mÚs senzilla?

Salut!

lluisanunez
August 26th, 2007, 09:56 PM
A mi m'havia passat el Network Manager m'esborrava les configuracions de xarxa quan el posava en "mode itinerant". Ara, per˛, no em passa.
Mira a Sistema >> Administraciˇ >> Xarxa >> Hosts, si tens associat el nom del teu ordinador a l'adreša 127.0.0.1

guillemsola
August 27th, 2007, 01:36 PM
No t'he acabat d'entendre. A veure, a la meva llista de host hi ha

127.0.0.1 localhost
127.0.1.1 nom_de_la_maquna.DOMINI

He provat a canviar 127.0.0.1 per nom_de_la_maquina.DOMINI en comptes del localhost, per˛ segueix igual.

Per exemple jo vull posar un nom de domini a parÓmetres de xarxa per˛ aquest nom no es desa i l'he de posar cada vegada que arrenco el portÓtil.

Hi ha algun arxiu de configuraciˇ que pugui modificar i em salti el men˙ del gnome?.

grÓcies

lluisanunez
August 27th, 2007, 05:08 PM
Uf, a mi em sembla correcte com ho tens (127.0.0.1 i 127.0.1.1 sˇn alies). L'arxiu on es guarda el nom de host Ús /etc/hostname, mira si el pots editar i si networkmanager el reescriu desprÚs de connectar-te --sÚ que reescriu el fitxer /etc/resolv.conf
Ho sento per˛ no en sÚ mÚs...