PDA

View Full Version : comprovacions de micròfon

xoldy
August 22nd, 2007, 05:36 PM
Hola a tots, no se per quina rao fa uns dies em funcionava el micròfon i avui he intentat fer una videoconferència amb l'amsn i no em funcionava.

Hi ha alguna comprovació que pugui fer per veure que està fallant?
He anat a l'enregistrador de so i no m'ha funcionat.
Tinc un portàtil HP nc8430, i el so no em falla. Sembla que només afecta el micròfon.

Em podeu encendre la bombeta?
Moltes gràcies

papapep
August 22nd, 2007, 05:49 PM
Per començar podries anar a mirar al mesclador de Gnome que no tinguis el microfon "mutejat" ni el volum de captura baix. Ja sé que abans et funcionava, però a vegades a passat això sense cap raó aparent.

Si no hi veus res extrany, també seria bó fer un cop d'ull al mesclador d'alsa en consola, que té més controls i fer la mateixa verificació. A mi em va passar un cop ;-)

xoldy
August 22nd, 2007, 06:01 PM
Aparentment tot està correcte, tots els volums a tope. i sense el mute posat en el micròfon. No se com he de fer entrar i configurar per consola. Em pots orientar si us plau?
Moltes gràcies

papapep
August 22nd, 2007, 06:08 PM
Ostres, ara no tinc el portàtil a mà...crec que es deia "alsamixer" tal qual...

O sigui, que executis el programa "alsamixer" en un terminal.

xoldy
August 22nd, 2007, 06:19 PM
Moltes gràcies papapep, era aquesta la comanda. t'envio una captura de pantalla del que surt. aparentment tot a dalt, però el mic em fa sospitar que alguna cosa no funciona.
Que més puc mirar?

papapep
August 22nd, 2007, 06:31 PM
La tercera posició "mic capture" la tens avall de tot i en vermell. Fica-t'hi a sobre amb les fletxes esquerra i dreta i un cop a sobre no recordo si era amb la barra espaiadora o amb l'intro que s'activava. Per cert, si fas fletxa a la dreta veuràs que tens més controls que els que veus amb la captura que m'has enviat (si no ho has vist ja).

papapep
August 22nd, 2007, 06:53 PM
Per si no et funciona el que t'he dit, aquí tens uns quants enllaços que parlen del tema (n'hi ha molts més):

http://www.ubuntu-es.org/index.php?q=node/57431
http://www.ubuntu-es.org/index.php?q=node/41560
http://www.ubuntu-es.org/index.php?q=node/14759

xoldy
August 22nd, 2007, 07:40 PM
Hola papapep, en teoria per activar i desactivar el control és amb la m, M. De tota manera no em funciona. Podria tenir a veure amb algun problema de hardware? Puc "reinstal·lar" el so?

Moltes gràcies

papapep
August 22nd, 2007, 08:01 PM
Podria tenir a veure amb algun problema de hardware?

Home, si et refereixes a si pots tenir una avaria, doncs sempre és possible. Respecte incompatibilitats, no hauria de ser donat que has esmentat que t'havia funcionat abans. També podria ser que hagis instal·lat o desinstal·lat algun paquet que t'hagi malmés la configuració del só.

Puc "reinstal·lar" el so?

Amb Linux, tot és possible ;-) (o gairebé...)

Però abans potser seria bó que fessis un cop d'ull als enllaços que t'he passat abans.

Si segueixes sense sol·lució:

sudo dpkg-reconfigure alsa-base alsa-utils gnome-alsamixer

(i així no els reinstal·laràs, sinó que provarem a veure si tornant a configurar-los s'arregla)

xoldy
August 22nd, 2007, 10:26 PM
hola papapep, he mirat els tres enllaços i a tots ells he pogut veure una mica el que he anat provant. de tota manera a la pestanya s'està enregistrant del alsamixer només em surten les barres de volum de "capture", malgrat que per edita+preferències tinc marcada l'opció microphone. adjunto imatges.

He provat la comanda pel terminal que m'has enviat i no ha fet res de nou.

Moltes gràcies

papapep
August 22nd, 2007, 11:00 PM
Doncs provem a reinstal·lar:

sudo apt-get install --reinstall alsa-base alsa-utils gnome-alsamixer

Si no et va hauràs de verificar que el maquinari et funciona bé, i, fins i tot, tornar a repassar l'alsamixer.

xoldy
August 22nd, 2007, 11:07 PM
Ara m'hi poso. Moltes gràcies

xoldy
August 22nd, 2007, 11:20 PM
No hi ha manera.
Soc en via morta. Em fa por provar més coses, perquè ara encara puc escoltar so.

No se penso que ho consultaré amb el coixí.

Bona nit

pespin
August 22nd, 2007, 11:58 PM
Has provat en un altre ordinador el micro, no sigui que s'hagi escarxofat el maquinari? mai se sap :)

Pot ser que tinguis a la pestanya de commutadors el LineIn o un d'aquests enves del micro i per això no vagi?
A falta de saviesa bones són les idees espero jeje

xoldy
August 27th, 2007, 03:29 PM
Hola pespin, segueixo sense que em funcioni. Ja he provat en una altra màquina i no és problema del micròfon.

Estic per reinstal·lar tot l'Ubuntu.

Podria ser que s'arregli amb el canvi a Gutsi? Serà recomanable el canvi?

Moltes gràcies
Segueixo buscant jo també

pespin
August 27th, 2007, 04:37 PM
Pel que sé el Gutsy encara està en versió beta, o sigui k tu veuràs el que fas si te'l poses8-[

Per altra banda si tens instal·lat algun altre SO en el mateix ordinador podries provar, així també traiem la possibilitat de ser problema de la tarja de so.
Has provat de posar-li el micro boost aquest que tenen? jo he tingut problemes alguns cops per això.

xoldy
August 27th, 2007, 04:52 PM
Hola bona tarda, encara no vull posar la Gutsy fins que no sigui oficial.

El tema Mic Boost l'he provat i no hi ha manera. Penso que farè paciència, i ho deixo per més endavant. a veure si actualitzant torna a funcionar.

Moltes gràcies a tots pel vostre temps