PDA

View Full Version : Rar i xarxes [ERA:tar i xarxes]

bratac
August 13th, 2007, 09:24 PM
Bones,

tinc dos problemes:

1) Ubuntu no em descomprimeix fitxers .tar amb el gestor d'arxius d'ubuntu. Em falta alguna cosa?

2) No em puc connectar a ordinadors amb el sistema operatiu Mac OS X (10.4), em puc connectar als de windows però no als macs.

Em podeu ajudar?

Gràcies,

RainCT
August 13th, 2007, 11:03 PM
Hola,

Tema descomprimir els .tar has comprova si tens instaŀlat el paquet «tar» (des del Synaptic, per exemple).

papapep
August 13th, 2007, 11:10 PM
1) Ubuntu no em descomprimeix fitxers .tar amb el gestor d'arxius d'ubuntu. Em falta alguna cosa?

Al Nautilus quan veus un fitxer .tar, si li fas doble clic, no t'obre el contingut del mateix?? La icona que representa el fitxer, no és un cub blau amb el text "tar" en petit??

2) No em puc connectar a ordinadors amb el sistema operatiu Mac OS X (10.4), em puc connectar als de windows però no als macs.

Explican's com pretens connectar-te a un Mac. Tot és qüestió de protocols. Suposo que els Mac deuen tenir alguna mena de Samba per a poder compartir directoris amb el protocol SMB (Micro$oft). Si és que és això el que vols.

En tot cas, considerant que el MacOS és un *BSD treballat, segur que dóna múltiples possibilitats de connexió, l'únic que has de fer és que els dos ordinadors parlin el mateix idioma (protocol).

guillemsola
August 14th, 2007, 05:18 AM
No sóc usuari de mac però crec que el que necessites per posar-te en xarxa amb un mac és netatalk

http://netatalk.sourceforge.net/

salut!

CarlesOriol
August 14th, 2007, 10:31 AM
Un arxiu tar que no es pot expandir (el tar no és un compressor és un empaquetador de diversos arxius en un de sol) sense fer res especial és per que NO ÉS un arxiu tar.

CarlesOriol
August 14th, 2007, 10:32 AM
Algú sap si els macs disposen de SSH?

bratac
August 16th, 2007, 01:05 PM
Bones,

m'he equivocat els fitxers que no puc obrir són els rar, em diu que l'extensió no està implementada (o una cosa així) tinc el programa gestor d'arxius i tot però no m'ho fa.

Em podeu ajudar?

gràcies.

CarlesOriol
August 16th, 2007, 05:27 PM
Eps.... abans de preguntar cerca!!

Hi ha un post sobre el tema de fa sols 4 dies!

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=520831&highlight=rar