PDA

View Full Version : Off-Topic [astronomia]

prostata
July 13th, 2007, 09:02 AM
Algú del fòrum es amant de l'astronomia????

orestesmas
July 13th, 2007, 11:12 AM
Jo mateix. Per què?

De fet, he traduït al català el KStars i part del Stellarium. Tanmateix, ara no tinc temps per dedicar-me a mirar pel telescopi...

prostata
July 13th, 2007, 11:48 AM
Jo mateix. Per què?

De fet, he traduït al català el KStars i part del Stellarium. Tanmateix, ara no tinc temps per dedicar-me a mirar pel telescopi...

Home, que bé!! doncs perque jo soc amant de mirar el cel, tinc un reflector Vixen de 7" i en windows hi han molts programes, de tota mena, però els que incorpora Ubuntu, son molt limitats, per comparació, es clar, i pel que he vist a san google, veig que hi ha poqueta cosa, penso en satrry night, per exemple i en d'altres, que en windows son meravellosos i en canvi a les distro. linux ;-(
He vist el que tu dius KStars i està bé però.... ¿tens coneixement d'algun soft que s'acosti a Satrry o Skymap, per exemple.....?
També tinc stellarium, però......
Gràcies

prostata
July 13th, 2007, 11:55 AM
Jo mateix. Per què?

M'hoblidat de per exemple el programa que jo faig servir en windows; The Sky 6, a banda dels altres, ¿hi ha quelcom semblant a The Sky 6, per al nostre entorn? Haver de pasar de Ubuntu a windows per poder fer-los servir, es una mica pesat???

orestesmas
July 13th, 2007, 12:14 PM
Bé, de tots aquests programes de windows que anomenes només conec SkyMap. Un molt bon programa del qual vaig arribar a adquirir les seves corresponents llicències de les versions 3, 4 i 5, si mal no recordo.

Quant a programes per Linux... tot depèn del que vulguis fer, suposo. Normalment ho pots fer tot, encara que potser a base de connectar programes dispersos (que dit de passada acostumen a ser més bons a nivell científic), seguint la filosofia UNIX.

T'has mirat http://tldp.org/HOWTO/Astronomy-HOWTO/software.html ?

Es poden fer moltes coses: per exemple Stellarium té un mode de vista que pots enviar directament cap a un projector esfèric i muntar-te un planetari personal. KStars et permet controlar telescopis... no sé, jo no estic realment molt ficat en el tema i em costa saber què ofereixen els programes de windows que no tinguin els de linux.

I si hi ha algun programa del qual no pots prescindir, has provat d'executar-lo sota wine, o amb algun emulador tipus Qemu?

prostata
July 13th, 2007, 01:03 PM
he instal-lat, wine amb aquestes paquest:
libwine/libwine-dev/wine/wine-dev

Son tots els paquest que es necessiten per fer anar wine?? quan clico sobre WineFile, veig a windows Archivos de programa, però no hi ha res de tot el que si que i és; ¿faig res malament oi?, pots fer-me cinc centims?? gràcies

lluisanunez
July 14th, 2007, 01:01 PM
Em sembla que els programes de Windows els has d'instaŀlar de nou a Wine, per això et surt Archivos de Programa en blanc