PDA

View Full Version : ACDSee [quelcom semblant per a Ubuntu?]

prostata
July 10th, 2007, 01:03 PM
Sabeu si hi ha algun programa com ACDSee, (windows), però per a Ubuntu. Ja he vist els programes gràfics d'Ubuntu, però no he vist cap amb les mateixes característiques. Per a determinades accions és el que em va millor.
gràcies

papapep
July 10th, 2007, 01:17 PM
Jo havia fet servir el Picasa per a Linux i estava bé, però des que he provat l'f-spot (el qual és als dipòsits de programari d'Ubuntu), no en faig servir cap més. (sona a anunci de detergent, oi?? :))
I si el que vols és editar les fotografies, el Gimp farà molt més del que et cal, segur.

raimonesteve
July 10th, 2007, 08:49 PM
Hola.
fa anys que no toco Windows.. però a una projecció que vaig assitir, no em va sorpendre aquest ACDSee...

Jo faig servir el Digikam, i quan necessito obrir una foto, des del mateix digikam puc accedir al Gimp i altres programes.

Raimon

orestesmas
July 11th, 2007, 08:41 AM
Jo també fa *anys* que no uso windows, i no trobo res a faltar. Abans havia vist l'ACDSee aquest, però segur que actualment ha canviat bastant, per la qual cosa el millor és que ens diguis quines característiques meravelloses d'aquest programa trobes a faltar en GNU/Linux i aleshores potser et podrem indicar quins programes les implementen.

lluisanunez
July 11th, 2007, 08:48 AM
El g-thumb, instal·lat per defecte amb Ubuntu, s'assembla molt a l'ACDSee: organitzar, veure, retallar, girar... totes les operacions bàsiques amb imatges, molt ràpidament
El Gimp em va molt bé, però ja per coses més grosses.
El Picasa el vaig provar, però amaga els subdirectoris a l'estil Windows :-( i a més s'instal·la amb un Wine camuflat. No em va agradar gens.

prostata
July 11th, 2007, 12:16 PM
El g-thumb, instal·lat per defecte amb Ubuntu, s'assembla molt a l'ACDSee: organitzar, veure, retallar, girar... totes les operacions bàsiques amb imatges, molt ràpidament
El Gimp em va molt bé, però ja per coses més grosses.
El Picasa el vaig provar, però amaga els subdirectoris a l'estil Windows :-( i a més s'instal·la amb un Wine camuflat. No em va agradar gens.

Gràcies per la teva opinió, trobo que pel que vull es molt semblant al ACDSee....

prostata
July 11th, 2007, 04:40 PM
Doncs desprès de "toniquejar" gThumb amb certes ganes, lamentablement no és ni de llarg comparable a ACDSee. si que fa certes funcions però no totes les mateixes, ni amb l'amplitud que les fa ACDSee. Així doncs seguiré cercant. El gimp es molt interessant però de vegades per certes feines es un pel ferragos....de totes formes, moltes gràcies

eselma
July 11th, 2007, 10:22 PM
Doncs desprès de "toniquejar" gThumb amb certes ganes, lamentablement no és ni de llarg comparable a ACDSee. si que fa certes funcions però no totes les mateixes, ni amb l'amplitud que les fa ACDSee. Així doncs seguiré cercant. El gimp es molt interessant però de vegades per certes feines es un pel ferragos....de totes formes, moltes gràcies

No conec el ACDSee ni el gThumb, però si el que vols és un aplicatiu que et permeti:

Visionar gràfics de mapa de bits (JPG, etc)
Fer un carrussel, veure a pantalla sencera, etc.
Organitzar les fotos, veure i editar les metadades
Classificar-les per tema i "àlbum"
Descarregar-les directament de la càmera
canviar la orientació, retallar-les, etc...
Corregir el color, la lluminositat
Aplicar filtres gràfics
Eliminar els ulls vermells
Imprimir-les
... i moltes més coses

Un programari adequat és el digikam (previst per a KDE, però que també funciona en Gnome si tens les biblioteques adequades). Usa gphoto i altres utilitats del sistema. Actualment està en la versió 0.9.1, jo l'he usat des de la 0.7 i cada vegada el trobo millor.

Naturalment, per a retocs més sofisticats tens el GIMP i el Krita, però si el que vols és precisament treballar amb les fotos particulars, crec que és el programa adequat.

Ja ens diràs que en penses.

prostata
July 12th, 2007, 10:07 AM
No conec el ACDSee ni el gThumb, però si el que vols és un aplicatiu que et permeti:

Visionar gràfics de mapa de bits (JPG, etc)
Fer un carrussel, veure a pantalla sencera, etc.
Organitzar les fotos, veure i editar les metadades
Classificar-les per tema i "àlbum"
Descarregar-les directament de la càmera
canviar la orientació, retallar-les, etc...
Corregir el color, la lluminositat
Aplicar filtres gràfics
Eliminar els ulls vermells
Imprimir-les
... i moltes més coses

Un programari adequat és el digikam (previst per a KDE, però que també funciona en Gnome si tens les biblioteques adequades). Usa gphoto i altres utilitats del sistema. Actualment està en la versió 0.9.1, jo l'he usat des de la 0.7 i cada vegada el trobo millor.

Naturalment, per a retocs més sofisticats tens el GIMP i el Krita, però si el que vols és precisament treballar amb les fotos particulars, crec que és el programa adequat.

Ja ens diràs que en penses.

doncs penso, que si, que s'acosta molt més a les meves espectatives que no pas altre dels que s'han dit aquí. De moment puc fer amb ell quasi tot el que feia amb ACDSee...Gràcies

orestesmas
July 12th, 2007, 11:03 AM
I jo afegiria que ho pots fer de franc i amb programari lliure, mentre que ACDSee és de pagament, i privatiu.