PDA

View Full Version : Com a usuari de Kubuntu, ¿puc participar del fòrum

prostata
June 27th, 2007, 04:47 PM
Doncs això, ara que soc un usuari "accidental" de Kubuntu, puc continuar participant en aquest fòrum??, espero que sí ??? ;)

papapep
June 27th, 2007, 05:03 PM
Tot i la teva fugida al "costat fosc" (Horrestes, manifesta't !!! :-D) aquest fòrum és per als usuaris d'Ubuntu en qualsevol dels seus escriptoris: Gnome, KDE o XFCE, i més que ni haguès. Així doncs, pots seguir inquirint sense més preocupació (no li diguis a ningú, però de KDE-eros n'hi ha menys, i no son tan trempats, que de Gnomaires :-P)

prostata
June 27th, 2007, 05:21 PM
Tot i la teva fugida al "costat fosc" (Horrestes, manifesta't !!! :-D) aquest fòrum és per als usuaris d'Ubuntu en qualsevol dels seus escriptoris: Gnome, KDE o XFCE, i més que ni haguès. Així doncs, pots seguir inquirint sense més preocupació (no li diguis a ningú, però de KDE-eros n'hi ha menys, i no son tan trempats, que de Gnomaires :-P)

doncs moltes gràcies, com ja saps el canvi ha estat per un error, en lloc de posar el Cd d'Ubuntu he ficat el de Kbuntu, amb les presses no m'he fixat i ja vesu el resultat....de totes totes i encara que ara ho vegi des de el costat fosc, la meva fidelitat al fòrum és manté verge...altre cosa és el producte. Dir-te que no havia probat KDE i no está mal ¿oi? ;-) i ara per aprofitar, en kubuntu on és "alló" que permet afegir programes, sesions, crec que es diu a Ubuntu??, vull dir, aplicacions/internet/ [per exemple] o gràfics/xx/xx si vull afegir una nova aplicació, com ho fa kubuntu.....

Moltes gràcies,

papapep
June 27th, 2007, 05:40 PM
Dir-te que no havia probat KDE i no está mal ¿oi?

Per gustos els colors. Jo no canvio el meu Gnome...

i ara per aprofitar, en kubuntu on és "alló" que permet afegir programes, sesions, crec que es diu a Ubuntu??, vull dir, aplicacions/internet/ [per exemple] o gràfics/xx/xx si vull afegir una nova aplicació, com ho fa kubuntu.....

Hauràs d'esperar que algun KDE-ero d'ànima neta i dadivosa (poquets n'hi ha :-P) llegeixi el teu post i et respongui.

prostata
June 27th, 2007, 06:38 PM
Per gustos els colors. Jo no canvio el meu Gnome...

Hauràs d'esperar que algun KDE-ero d'ànima neta i dadivosa (poquets n'hi ha :-P) llegeixi el teu post i et respongui.

doncs això: ¡¡¡¡¡¡Una crida KDE-ero's feu-me un cop de má!!!!! que la interficie és força diferent!!!!

eselma
June 27th, 2007, 07:44 PM
Si et refereixes a la utilitat per afegir programes ( a l'estil del Synaptic d'ubuntu) l'equivalent a can Kubuntu és l'Adept, que pots trobar al menú KDE | Sistema , també amb el nom de Gestor de paquets. Com a mínim jo ho tinc així: ja saps que tant KDE com Gnome són molt personalitzables. L'aplicació que hi ha al darrere de la interfície és apt, igual que en Synaptic o Aptitude.

Si t'estàs un temps més pels vorals de KDE (pots tenir les dues interfícies en un mateix sistema, si vols) veuràs que l'entorn és gairebé tan voluminós com Gnome, però amb un gran ventall d'aplicacions. Per exemple, ara m'he adonat que les utilitats que uso per a sincronitzar la meva veterana PDA, KPsion, com el seu nom indica, és una altra aplicació KDE. Però, al capdavall, tot és al que t'acostumis. Gairebé totes les utilitats que uso són KDE, però per inèrcia, uso també Gimp en lloc de Krita, o bé Audacity per àudio. A vegades he provat Gnome, Fluxbox o Xfce, però per ara sempre he tornat a KDE.

Com t'han dit abans, la norma del programari lliure: "Prova, compara, i si trobes que et fa el pes, queda-t'hi". Ubuntu és una distribució amb mooolts usuaris -i això està bé- però quan n'he usat una altra amb molt poquets també m'hi he trobat bé, he après i he vist les seves aportacions a la comunitat. Ubuntu no fóra el que és sense Debian, i molt del programari que usem prové de desenvolupadors d'altres distros "petites" com Gentoo i similars.

Com deien abans: "Entre tots ho farem tot"...

.... Ah! i els kubuntaires tampoc no som tan pocs com volen i diuen...

prostata
June 27th, 2007, 07:51 PM
Si et refereixes a la utilitat per afegir programes ( a l'estil del Synaptic d'ubuntu) l'equivalent a can Kubuntu és l'Adept, que pots trobar al menú KDE | Sistema , també amb el nom de Gestor de paquets. Com a mínim jo ho tinc així: ja saps que tant KDE com Gnome són molt personalitzables. L'aplicació que hi ha al darrere de la interfície és apt, igual que en Synaptic o Aptitude.

Si t'estàs un temps més pels vorals de KDE (pots tenir les dues interfícies en un mateix sistema, si vols) veuràs que l'entorn és gairebé tan voluminós com Gnome, però amb un gran ventall d'aplicacions. Per exemple, ara m'he adonat que les utilitats que uso per a sincronitzar la meva veterana PDA, KPsion, com el seu nom indica, és una altra aplicació KDE. Però, al capdavall, tot és al que t'acostumis. Gairebé totes les utilitats que uso són KDE, però per inèrcia, uso també Gimp en lloc de Krita, o bé Audacity per àudio. A vegades he provat Gnome, Fluxbox o Xfce, però per ara sempre he tornat a KDE.

Com t'han dit abans, la norma del programari lliure: "Prova, compara, i si trobes que et fa el pes, queda-t'hi". Ubuntu és una distribució amb mooolts usuaris -i això està bé- però quan n'he usat una altra amb molt poquets també m'hi he trobat bé, he après i he vist les seves aportacions a la comunitat. Ubuntu no fóra el que és sense Debian, i molt del programari que usem prové de desenvolupadors d'altres distros "petites" com Gentoo i similars.

Com deien abans: "Entre tots ho farem tot"...

.... Ah! i els kubuntaires tampoc no som tan pocs com volen i diuen...

Gràcies però el que vull dir és com és fa a Kubuntu, per afegir programes o treure'n del menú d'inici o dit aplicacions, tasques etc,per exemple si vull treu-re d'aquest menu Gràfic/Gimp o pel contrari afegir-lo... si creus que no m'explicat bé m'ho dius

gràcies

eselma
June 27th, 2007, 08:18 PM
Perfectament. Com tantes coses a can GNU, és ben senzill: només cal que piquis amb el botó secundari del ratolí (el dret, si tens un ratolí destre)sobre l'entrada del menú que vols editar; et sortirà una petita finestra amb tres o quatre opcions, una de les quals és Edita el menú. Tria aquesta, i s'obrirà una altra finestra que et permet editar el menú KDE al teu gust: esborrar una entrada, canviar-la de lloc, canviar l'aplicació o la icona, etc. També veuràs que és molt fàcil afegir-ne d'altres, triades de /usr/bin o d"artesania". No t'oblidis de desar el menú modificat abans de sortir; altrament els canvis efectuats no servirien de res.

Espero haver-te ajudat.