PDA

View Full Version : Problemes amb la resoluciˇ.

xtort
June 6th, 2007, 10:17 PM
He instalĚlat el Ubuntu 7.04 al portÓtil i tinc problemes amb la resoluciˇ de la pantalla.
M'explico, Al engegar l'ordinador quan el Ubuntu demana el nom d'usuari i la contrasenya abans d'escriure res tinc que fer un ctrl+alt+backspace i llavors arrenca amb la resoluciˇ correcte, per˛ si el que faig es introduir el usuari + contrasenya el que fa es engegar a 1024x768, porto molts dies buscant la soluciˇ per˛ no me'n surto.
Estic convenšut que te que ser una tonteria, per˛ no ho ser trobar.
Salutacions

CarlesOriol
June 7th, 2007, 07:12 AM
Has provat

Sistema > PreferŔncies > Resoluciˇ de pantalla

xtort
June 7th, 2007, 09:05 AM
Si que he provat Sistema > PreferŔncies > Resoluciˇ de pantalla, si engego sense ctrl+alt+backspace la resoluciˇ mÓxima que em surt es 1024x768.
Estic convenšut que Ús una tonteria, per˛ no soc capaš de trobar la soluciˇ.

Frealof
November 16th, 2007, 09:12 AM
Bon dia

He estat buscant a la xarxa i enlloc trobo com solucionar un petit problema amb la resoluciˇ de la pantall.

Sˇc nou amb aix˛ dels posts i com que aquest post tracta d'aix˛, espero que sigui el lloc correcte per demanar ajuda. Per˛ passem al quŔ toca :)

La qŘestiˇ es que quan s'engega el Gnome, ho fa a la resoluciˇ de 640X480... desprÚs vaig a "Sistema>Administraciˇ>Pantalles i grÓfics" i no hi ha problema per canviar la resoluciˇ a 1280X1024... Em demana per conservar la configuraciˇ actual, accepto, per˛ quan torno a obrir el Pc em trobo que torna a estar a 648x480...abans d'instalĚlar el Gibbon (amb el Feisty Fawn) aix˛ no m'havia passat mai... alg˙ em podria donar un cop de mÓ?

GrÓcies per endavant

papapep
November 16th, 2007, 01:00 PM
Una de les solucions que crec que et podria funcionar Ús editar el fitxer /etc/X11/xorg.conf i treu les resolucions que no vulguis de la configuraciˇ.

Frealof
November 16th, 2007, 03:21 PM
GrÓcies per la informaciˇ.

Com a prova he eliminat totes les lÝnies on hi apareixia el 640X480 del fitxer xorg.conf fent servir gedit. He desat. He reiniciat la mÓquina per˛... a la que s'ha engegat l'escriptori del Gnome ho ha fet en 640X480... Alguna altra idea?

GrÓcies de nou.

jodufi
November 16th, 2007, 04:29 PM
Jo sempre he tingut problemes amb la resoluciˇ en els dos ordinadors on tinc Ubuntu, en un havia de modificar el xorg.conf i en l'altre havia d'instalĚlar un paquet extra.

Per sort, amb la versiˇ 7.10 han millora molt aquest tema i ara em funciona bÚ en els dos ordinadors sense tocar res.

Per tant, et recomana canviar a la versiˇ 7.10

Salut