PDA

View Full Version : Beryl i problemes amb videos



ernestux
May 27th, 2007, 04:20 PM
Hola,

Seguint les instruccions perfectes de l'Orestesmas en aquest forum he aconseguit fer córrer el BERYL , i amb la targeta de so Intel 945 del portàtil. Ara m'he trobat el problema que he intentat veure videos (vlc, reproductor videos.....) en format .mov , ogg-theora , .avi i no es veu la imatge -o amb salts- tot i que el so correr bé. Aleshores si des de beryl selecciono el gestor de finestres METACITY en comptes de BERYL sí que veig videos correctament.

Com s'hauria de fer per tenir l'entorn BERYL i poder veure videos ?

Gràcies
Ernest

CarlesOriol
May 27th, 2007, 10:10 PM
Canvia a /home/usuari/.gnome2/totem_config

video.driver:auto

prova xv o x11 o opengl... (pots instal·lar el xine i veure les opcions)

ernestux
May 27th, 2007, 11:07 PM
Hola Carles,

En el /home/usuari/.gnome2/totem_config ho tinc tot comentat (#és normal?), i també:

# video driver to use
# string, default: auto
#video.driver:auto

Com que soc bastant ignorant què hauria de fer? , canviar auto per xv, x11 ... i descomentar

Jo uso sobretot vlc, i en l'arxiu /home/usuari/.vlc/vlcr també està tot comentat .
xine no el tinc instal·lat i mplayer no el control·lo.

Gràcies i Bona nit

CarlesOriol
May 27th, 2007, 11:19 PM
Més fàcil encara:

executa gstreamer-properties i la penstanya de video canvia els diferents modes a connector

(el # vol dir que la opció està predeterminada i # serveix comentar la linia. Si fas canvis cal que treguis el #.)

ernestux
May 28th, 2007, 06:41 PM
Hola,

He provat de canviar el gstreamer-propietats i marcant x11 o xv no m'ha funcionat.
Després hebuscat pel google i he trobat una solució que m'ha funcionat.

en vlc : paràmetres/preferències/videos/mòduls de sortida/
clico: opcions avançades i "Sortida de vídeo X11"

Això només és pel reproductor vlc, és clar; que crec que no usa gstreamer especificament (no?).
Amb cada reproductor s'hauria de fer quelcom semblant, però en el reproductor de pelis per defecte de l'ubuntu , no trobo el mateix i em diu:
Us cal el connector video/x-gst-fourcc-dmb1 decoder per reproduir aquesta pel·lícula, però actualment no el teniu instal·lat.

Ernest

josep314
May 28th, 2007, 07:51 PM
Hola !

Val la pena actualitzar a ubuntu 7.04, desde la verssió 6.

ernestux
May 28th, 2007, 08:22 PM
Hola josep314,

Jo tinc el 7.14 feisty , ja ! . No sé quines configuracions tinc, perquè tampoc és plan limitar-te treballar amb vlc,o haver de canviar cada cop el Gestor de finestres.
Acabo de comprobar que amb MPLAYER , posant sortida x11 o xv , també funciona bé. Menys mal !

Ernest

crazyserver
May 29th, 2007, 01:29 PM
Hola Ernestux!

Veig que tens els maiteixos problemes que jo, jo només faig servir Totem, i tot és problema del xv, si uses video sense xv funciona bé i si no no funciona (encara que de vegades si), la meva solució és canviar de gestor ja que prefereixo tenir el xv activat (sempre es veu millor). L'xv s'ha de configurar per cada tipus de codec d'audio-video.

Pots provar també canviant entre drivers privatius i lliures, jo tinc una ati i amb els lliures amb passa i amb els privatius no em funciona el beyl directament... però tinc entés que per les nvidia ja esta solucionat el problema pels privatius i pels lliures no se com funciona la cosa... Tot és anar provant (drivers, gestor i xv)