PDA

View Full Version : (debat) els bons programes de Linux han de crear-se també per a Windows?

bikerbaixcamp
May 19th, 2007, 09:45 PM
Plantejo un debat. Els bons programes de Linux (Firefox, Amarok, Gimp,etc...) han de crear-se també per a Windows o bé només per a Linux?

Em refereixo a que si s'ha de fer arribar el programari lliure a totes les plataformes, fins i tot a les privatives; o en cas contrari el fet que bons programes només estesin per Linux més gent es passaria a Linux?

A veure que penseu!

:)

patrickfromspain
May 19th, 2007, 10:01 PM
No crec que s'hagi ni d'estimular ni de "prohibir": cada programador es lliure de fer el que vol. Si els desarrolladors d'amarok volen "perdre el temps" fent que funcioni perfectament a windows, alla ells. Si fulanito-menganito vol agafar el codi font de k3b i recompilar-ho per windows, que ho facin. Personalment, no perdria el temps en aixo, la mentalitat a windows es diferent: ja tinc itunes (o windows media player), per a que vull una altra cosa? Ja m'enteneu.

salut!

PellRoja
May 20th, 2007, 12:18 AM
a lo curt fa que els programes exlusius ja no siguin exclusius i desde windows tambe es puguin fer servir, cosa que fa que el usuari si el pot tindre a windows sense complicacions, no es passi a gnulinux.

pero a la llarga, aquest usuari tindrà una dependencia d' aquest programa que pot fer més facil la migració a gnulinux amb els seus programes preferits.

no ho veig ni negatiu ni positiu:p

CarlesOriol
May 20th, 2007, 07:08 AM
Em sembla fantàstic... de fet el l'evolució de l'usuari dels sistemes privatius cap al gnu/linux passa per firefox (gairebé imprescindible) ... fins a tenir tot l'ordinador en linux.

crazyserver
May 20th, 2007, 04:03 PM
Jo opino que pq el programari prvatiu no programi gaire per linux, no cal que nosaltres siguem iguals, i que la gent pugui ser lliure de triar entre S.O. i programes independentment... això si... qui vulgui Win**** que s'atengui a les consequències!

bikerbaixcamp
May 20th, 2007, 04:26 PM
Bé, bé.. m'agrada que opineu..

Bé, no sóc massa expert, i tampoc tinc una idea massa clara sobre el tema; però penso que si hi ha gent amb ganes està bé que es facin programes lliures per Windows. Està bé que es facin els programes bàsics. Així la gent pot veure des de Windows que el programari lliure funciona, és bo, i segurament està en la seva llengua; cosa que altres programes no ho fan. D'altra banda això fa que potser hi hagi gent que s'ho repensi dos cop a passar-se a Linux, perquè si aparentment ja pot fer el mateix amb Windows...
Però, si el programari lliure fos restringit per Linux, possiblement molta gent desconeixeria el Firefox o programes així... i tampoc sabria que prové de les filosofia Linux.

Salut!

Ferri
May 20th, 2007, 08:48 PM
És bo que hi hagi programes comuns a linux i windows, ja que facilita que la gent conegui la filosofia del programari lliure i vegi que pot competir perfectament amb el programari propietari.
A més dels programes que tenen versions paral·leles (firefox, openoffice) n'hi ha molts que es poden compilar per a Windows (però la majoria d'usuaris de Windows no tenen els coneixements ni les ganes per fer-ho).