PDA

View Full Version : Instal·lació



ventma
May 6th, 2007, 11:41 AM
He descarregat el "ubuntu desktop 7.0.4" i voldria instal·lar-lo al meu PC a una partició de disk que tinc preparada. Els meus dubtes:
* S'instal·larà bé sigui quin sigui el hardware del meu PC? He llegitt en algun lloc que requereix hardware específic (placa base, tarja gràfica,...).
* Puc arrancar el PC des del CD, sense instal·lar-lo?
* He vist que hi ha una versió "server" que ocupa menys memòria, fa servir l' OS instal·lat en algun servidor i a través de la xarxa?

Com podeu veure no conec rés sobre el Linux i ja va sent hora de deixar Micrisoft. Agrairé molt la vostra ajuda.
Gràcies.

patrickfromspain
May 6th, 2007, 12:33 PM
Home, maquinari especific no et cal, encara que hi ha maquinari que no esta suportat o d'altre que s'ha de "posar a punt". En principi no hauries de tenir problemes.
Pots arrancar desde el cd i alla veuras si tot funciona mes o menys be. Si t'agrada, tens una icona Install Ubuntu a l'espcriptori.
La instal·lacio server no la facis. Ocupa menys perque no instal·la interfice grafica hem sembla.

xoldy
May 6th, 2007, 01:38 PM
Hola bona tarda,
jo també vaig provar d'aquesta manera arrencant amb el liveCD i veient que carregava l'escriptori correctament. A mi em va trigar una mica el live cd, però ara un cop instal·lat no hi ha problemes. De fet tinc particionat el disc de 40gb d'un portàitil amb xp i ubuntu 7.04, i va perfecte fins i tot amb les virguries gràfiques del Beryl (res a envejar a l'Aeoro que cosa 300€ mínim). El portàtil ara te dos anys i és un centrino a 1,6ghz amb 512 de ram i 64 mb de video dedicat, res que sigui galàctic.

ànims qeu tot és començar.
Jordi
un altre qeu intenta deixar l'addicció a Windows

saballars
May 9th, 2007, 03:12 PM
Hola!

Jo també he intentat instal·lar-me el nou Ubuntú en un portàtil, a partir d’un CD live, però no me n’he sortit. Al cap d’una estona d’arrencar el CD em surt un missatge que diu, textualment: “There was an error starting the GNOME Settings Daemon. Some things, such as themes, sounds, o back ground settings may not work correctly.”
I a continuació afegeix:
The last error message was: Did no receive a reply. Possible causes include: the remote applicatin did not sent a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply time out expired, or the netxork connection was broken.
Sembla que el problema el tinc amb el Gnome. Què haig de fer? Té solució, això?
Gràcies per endavant.

CarlesOriol
May 9th, 2007, 11:15 PM
Resposta a saballars:

El cd no està be.. o l'has baixat malament o l'has enregistrat malament.

saballars
May 10th, 2007, 09:49 AM
El cd me'l vaig baixar dues vegades, per assegurar-me'n; per tant, el problema deu estar en la gravació. El vaig gravar amb el Nero i potser no ho vaig fer bé. Com ho hauria de fer?

CarlesOriol
May 10th, 2007, 12:10 PM
Ho vas fer ver però potser no es va enregistrar correctament o el cd era defectuos.

jmaspons
May 11th, 2007, 02:23 PM
Hola,
El cd té una opció quan es carrega el menú que diu alguna cosa semblant a "cd integrity check" que serveix per comporvar que el cd és correcte.

Sort.

Barfleur
May 11th, 2007, 02:56 PM
En la version 7.04 de Ubuntu, tienes que mirar de no tener una tarjeta de video VGA que sea SIS630 ya que te bloquea el raton si es esa tarjeta tienes.

La version 6.10 o la 6.06 LTS no tienen problema de instalacion

El ubuntu o xubuntu, si eso es lo que tienes lo puedes instalar desde un cd siempre y cuando tu bios te lo permita.

Disculpa mi ignorancia, leo y hablo Catalan pero como nunca fui a una escuela "Catalana" no se escribirlo.

Un saludo Cordial

Benjamin Barfleur


He descarregat el "ubuntu desktop 7.0.4" i voldria instal·lar-lo al meu PC a una partició de disk que tinc preparada. Els meus dubtes:
* S'instal·larà bé sigui quin sigui el hardware del meu PC? He llegitt en algun lloc que requereix hardware específic (placa base, tarja gràfica,...).
* Puc arrancar el PC des del CD, sense instal·lar-lo?
* He vist que hi ha una versió "server" que ocupa menys memòria, fa servir l' OS instal·lat en algun servidor i a través de la xarxa?

Com podeu veure no conec rés sobre el Linux i ja va sent hora de deixar Micrisoft. Agrairé molt la vostra ajuda.
Gràcies.

CarlesOriol
May 11th, 2007, 04:29 PM
barfleur

Gràcies per participar en el fòrum. Si et serveix d'ajuda tens un web www.internostrum.com i un programa als repositoris apertium per ajudar-te a traduir els textos entre les dues llengues.

Com que veig que tens interes si vols et puc enviar segons la zona on visquis els cursos de català per adults que tens més propers. I si tens cap dubte el meu mail és carles@kumbaworld.com estaré encantat d'ajudar-te.

agustim
May 18th, 2007, 09:38 AM
He probat el live-cd de xubuntu 7.04 i sembla que tot va correcte, però quan l'instal.lo al disc dur desapareixen els menus (no hi ha system, no hi ha res). Tot funciona, arrenco el configurador de xarxa desde terminal, però no hi ha els accessos al menu. Faig alguna cosa malament o és normal. O es poden posar d'alguna manera?.

Gràcies