PDA

View Full Version : Finestres minimitzades



xoldy
May 4th, 2007, 11:57 PM
Bona nit a tots,
estic començant a deixar de les Windows i a treballar integrament amb linux.
Podeu recomanar-me alguna pàgina amb documentació per a principiants per a coneixer el món linux, i una mica les sentencies més comunes per poder treballar amb la consola, etc?

Tinc instal·lada la Ubuntu 7.04 - the Feisty Fawn amb el Beryl, i em trobo que cada cop que per exemple s'obre una aplicació, o el firefox obre una nova finestra, no em queda la finestra en primer pla, si no que surt fent intermitències minimitzada al quadre de Gnome.
Imagino que deu ser una opció de Beryl, però no aconsegueixo trobar l'opció que fa que les finestres noves quedin minimitzades.

Moltes gràcies a tots

CarlesOriol
May 5th, 2007, 10:14 AM
Preferències del Beryl (al beryl-manager) - Opcions generals - Nivell de prevenció de la perdua del focus.

... i aquí... vas provant.

CarlesOriol
May 5th, 2007, 10:17 AM
ah... i com no... res millor per començar que la documentació oficial: https://help.ubuntu.com/

PellRoja
May 5th, 2007, 12:03 PM
o www.guia-ubuntu.org

està en castellà i esta escrita per la versió de edgy, pero segur que moltes coses funcionen igualment amb la feisty :P

xoldy
May 6th, 2007, 09:40 AM
Moltes gràcies a tots dos. Mica en mica anem entrant en el món linux. A nivell domèstic penso que no tindré problemes per fer-ho. A nivell professional, la lluita contra el monstre M$ serà molt difícil.

A partir d'ara tots els pc's que compri per casa, sense OEM de M$.

Fins aviat
Jordi

CarlesOriol
May 6th, 2007, 10:09 AM
A nivell prfessional encara és més fàcil. Tu pregunta.

xoldy
May 6th, 2007, 01:27 PM
Hola bona tarda,
a nivell professional veig més complicació ja no per les possiblitats que ens pugui oferir linux, si no perquè no sempre les persones (els que més manen) estan en bona disposició de fer un "canvi radical" real. Jo puc parlar del lloc on treballo. Penso que a nivell d'usuari trobariem molts problemes d'adaptació i de por al canvi.
Per això penso que si jo, a nivell individual començo a treballar amb Linux potser arrossegaré més gent del meu entorn més proper.

Res, de tota manera el principal problema que tinc per poder aprendre més és el temps del que disposo.

Ara que us he trobat, si no us fa res disposaré de la vostra experiència i dubte que tingui, dubte que us preguntaré.
No se si algú de vosaltres està estudiant a la UOC. Jo estic estudiant informàtica de gestió, i han començat una prova pilot per treballar amb programari lliure, i ens han distribuit des del semestre passat la distribució Ubuntu 6.06. La trobo molt interessant ja que des de la Universitat es comença a promoure l'us d'altres eines alternatives al Windows.

Pel que veig, Linux es mou, però molt lent, però espero que sigui segur!!!
Fins aviat i gràcies pel vostre ajut
Jordi

Ferri
May 6th, 2007, 10:24 PM
Penso que és qüestió de decisió. Pot dependre de cada empresa, però per a l'ús més habitual que es fa servir l'ordinador (navegació web, correu electrònic, procés de text, full de càlcul i presentacions) no crec que en realitat hagi de ser un problema d'adaptació. El problema, en tot cas, és la instal·lació i configurar la xarxa, però això teòricament no ho fan els treballadors d'una empresa, com a molt caldrà explicar-los quina icona és per a cada cosa i el demés no és igual però sí prou semblant al windows perquè l'adaptació sigui fàcil.
Lògicament la cosa es pot complicar si es fa servir algun tipus de programari específic, però no crec que sigui el cas majoritari.

joancg
May 7th, 2007, 03:03 PM
Preferències del Beryl (al beryl-manager) - Opcions generals - Nivell de prevenció de la perdua del focus.

... i aquí... vas provant.

M'ha anat bé aquesta resposta, trastejant amb el beryl em va passar igual, se m'iniciaven minimitzades, com que no vaig tocar aquestes opcions no se m'avia acudit mirar. M'heu estalviat feina :P
Gràcies!

CarlesOriol
May 7th, 2007, 09:13 PM
No creguis... pots començar per poquetes coses... un servidor d'impressora que cal reinstal·lar i es igual com es faci... un dia canvies l'enrutador per un ordinador reciclat i instales un tallafocs i un servidor web... després canvies un ordinador que no s'usi gaire (el del teu cap he he...) i si és una pyme els canvies un terrorific sp que funciona sobre dbfs per un facturalux o facturlinex... i poc a poc vas canviant