PDA

View Full Version : No es carrega el servidor grāfic (X) del CD d'instalˇlaciķ



jmaspons
May 4th, 2007, 01:29 PM
Hola a tots,
Estic intentant instalˇlar Ubuntu 7.04 en un portātil amd64 perō no se'm carrega el servidor grāfic. Concretament estic provant la versiķ catalanitzada que hi ha a caliu.cat (http://caliu.cat/blog/2007/04/20/la-ubuntu-704-feisty-en-catala-al-servidor-de-caliu/). El cd funciona correctament en altres ordinadors.

Tenia entčs que és possible instalˇlar la versiķ per i386 en un amd64. De fet en el mateix ordinador ja havia instalˇlat la versiķ Dapper per i386 i no havia tingut problemes. Pot ser que sigui aixō el quč falla?

CarlesOriol
May 4th, 2007, 05:03 PM
No per aixō no pot ser.

Pots baixar la versiķ no-catalanitzada etiquetada ALTERNATE dels servidors oficials. Instalˇlar-lo en mode text i un cop muntat descarregar els paquets d'idioma language-pack-ca.

La instaŀlaciķ serā en anglčs perō jo ja m'hi he trobat en algun amd64 amb una nvdia integrada a placa base que fa el ruc instaŀlant.

L'altra opciķ es provar de fer la instaŀlaciķ en mode grāfic segur.

papapep
May 4th, 2007, 05:31 PM
A mi no m'ha passat, perō tinc un amic, que també té AMD64 i tarja Nvidia, al qual li va passar i ho va solventar amb l'alternate, tal i com diu en Carles.

eselma
May 4th, 2007, 05:35 PM
Justament ahir vaig enviar una nota a la llista manifestant que ni al meu ordinador ni al de la meva dona arrencava el CD d'instalˇlaciķ de kubuntu 7.04 en catalā. "Casualment" els dos sķn AMD, el meu de 64 bit amb xipset nVidia, i el de la meva dona AMD XP de 32. El mateix CD arrenca bé en un portātil amb Pentium M i al de la feina (un altre intel).

Per curiositat, abans d'usar la versiķ alternate, podries provar-ho amb el CD en original; a mi aquest em funcionava (aixō si, en mode grāfic VESA, doncs tinc una tarja nVidia 6600 LE al que el xorg li aplica per defecte al cotrolador lliure nv, que no funciona amb aquesta tarja. Després li aplico el privatiu i va tot bé. Potser sigui aquest el teu problema.

Quina tarja grāfica tens?

Compact
May 4th, 2007, 10:38 PM
A mi al actualitzar al Feisty em va petar el servidor X i també tinc un AMD64 (sempron) amb una targeta de vídeo integrada Nvidia.

CarlesOriol
May 5th, 2007, 10:12 AM
Si tenies els controladors grāfics oficials d'nvidia a l'actualitzar la versiķ del nucli cal corretgir-ho a maneta. Reinstalant-los.

Si simplement es van desconfigurar, sols cal fer un sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

(aquesta comanda tinc la sensassiķ d'haver-la escrit en mil posts abans!)

En cap cas és res greu.

jmaspons
May 11th, 2007, 02:11 PM
Hola i grācies a tots,
He provat d'instalˇlar amb el cd Alternate perō el problema no se soluciona. Suposo que deu ser problema de la targeta grāfica, una ATI Mobility Radeon X1300. A la documentaciķ (https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI)he trobat una possible soluciķ.
El quč m'extranya és que amb la versiķ 6.10 no havia tingut cap problema perō en actualitzar a la 7.04 el servidor grāfic ja no funcionava... suposo que es pot considerar un bug.

Ja informaré de com em va.
Salut!

jmaspons
May 19th, 2007, 06:45 PM
Efectivament era un problema dels drivers de la targeta grāfica.
He instalˇlat els drivers restringits i ara ja em funciona, amb compiz i tot!

Visca!