PDA

View Full Version : Com gravar correctament un DVD?



bikerbaixcamp
April 27th, 2007, 10:13 PM
Bones m'agradaria gravar correctament un dvd de dades amb el K3b.

I també m'agradaria saber com és fa per un peli però bé, anem per passos.

Mai he gravat un dvd, i llavors ara que tinc pc nou voldria gravar uns dvd's amb totes les meves fotos, carpetes, documents.. fer dvd's de seguretat. M'agradaria que fos compatible amb Linux (evidentment) i que també es llegís amb Windows, com a mínim l'XP. Ho dic perquè a vegades hi ha coses de configuració i per a que tot vagi bé...

I també m'agradaria saber com funciona això de la doble capa, etc.

Gràcies!

patrickfromspain
April 27th, 2007, 10:19 PM
a k3b, grabar dvd de dades i apa, a ficar-ho tot a dins. Per defecte, els discos que graba son compatibles amb XP. El millor? arrisca un dvd i proba-ho ;)

vila-seca
April 27th, 2007, 11:51 PM
Jo he trobat això:

http://www.microteknologias.cl/linux_quemandocds.html

Tot i que segurament ja ho hauràs trobat abans..

Quim

=====================
http://wiki.lliure.eu/index.php?title=Manifest_eleccions_municipals_2007

CarlesOriol
April 28th, 2007, 08:08 AM
... i no és més fàcil pel que vols fer (en gnome)... posar el dvd blanc a l'ordinador... t'obre una finestra buida... copies el que vols... prems el butó de desar al disc i llestos?

Totes les maneres son correctes no?

albello
May 25th, 2007, 10:31 PM
Prova amb el GnomeBaker, a mi m'ha anat bé.
Ho vaig intentar primer amb el CDcreator, arrastrant arxius o des del terminal, i no hi va haver forma...

Adéu.

lluis.dalmau
May 27th, 2007, 01:51 AM
Amb el GnomeBaker i el K3B va de meravella ;)

orestesmas
May 28th, 2007, 12:30 AM
Un DVD de dades no és essencialment diferent que un CD de dades, excepte pel que fa a la capacitat. O sia que es grava essencialment igual. Tu no t'has de preocupar per les qüestions de la doble capa, etc, perquè generalment només n'hi ha una, de capa. Els DVD típics de 4,7GB només són d'una capa i una cara (parlo de memòria).

Una altra cosa és si vols crear un VideoCD, SuperVideoCD o DVD. Tots aquests han d'estructurar la informació gravada d'una determinada manera, i precisament els programes "creadors de DVD" el que fan és generar aquesta estructura (incloent menús, etc) de forma amigable. Alguns d'aquests programes són qdvdauthor, kmediafactory, devede...