PDA

View Full Version : Emular cd "a la" daemon tools

boriffus
April 24th, 2007, 11:37 AM
Hola.
Algu coneix cap aplicació per a l' ubuntu que permeti crear unitats de cd/dvd virtuals per carregar-hi imatges iso, mdf... Amb la passada versió (la 6.??) vaig estar buscant i no vaig trobar res, i la nova la vaig instal·lar tot just ahir, i tampoc no ho he mirat, però com que he trobat aquest fòrum he pensat que potser algú de vosaltres ho sap. Gràcies!

Salut!

marcoil
April 24th, 2007, 12:39 PM
Hola.
Algu coneix cap aplicació per a l' ubuntu que permeti crear unitats de cd/dvd virtuals per carregar-hi imatges iso, mdf...

A Linux no s'empren unitats, sinó que tots els dispositius als que vols accedir es munten a un lloc determinat de l'arbre d'arxius (que comença a /).

Pots veure els diferents dispositius i a on estan muntats amb la comanda mount sense arguments. Per modificar aquesta llista, has d'emprar mount com a súper-usuari (és a dir, amb sudo).

Fer accessible una imatge ISO a qualsevol directori (que ja existeixi) es pot fer emprant el dispositiu loop, que fa que qualsevol arxiu aparegui com un dispositiu:

$ sudo mount -t iso9660 -o loop imatge.iso /media/tmp
Això és equivalent a carregar un CD (o DVD) al directori /media/tmp.

Quan hagis acabat d'emprar la imatge, pensa a desmuntar-la emprant

$ sudo umount /media/tmp

Esper que t'hagi estat d'ajut!

boriffus
April 24th, 2007, 04:14 PM
És clar! En què estaria jo pensant... Per això les meves recerques sobre un programa que ho fés no donaven cap resultat, i és que no cal cap programa!

Moltes gràcies per la resposta, per un moment, he vist "la llum"!
boriffus