PDA

View Full Version : Difussió en el sector educatiu



ogmius
April 23rd, 2007, 01:34 PM
Hola a tothom,

Us informo que he creat un blog amb la finalitat de donar a conèixer Ubuntu (Edubuntu, més concretament) al sector de professionals de l'educació. La criatura encara està "en bolquers", i qualsevol tipus de col.laboració serà molt d'agrair, tant si pertanyeu al món de l'educació com si no hi teniu res a veure.

Sóc nou tant pel que fa a l'Administració de blogs com pel que fa a Ubuntu... Potser m'he llençat massa a la lleugera a una tasca d'aquest tipus, però no trobava a cap banda una pàgina amb aquesta temàtica i m'he decidit a fer-la jo mateix. A més a més del que veieu publicat, estic creant noves "notícies" a la secció Edubuntu per a Dummies.

L'adreça és: http://ubuntueducacio.lynksee.com.

Tothom que vulgui fer una aportació, per molt petita que sigui, serà benvinguda.

Ogmius

CarlesOriol
April 23rd, 2007, 09:29 PM
Hola!

A la llista de correu fa unes setmanes algú també en parlava... ets tu mateix?

Anirem seguint el blog amb asiduitat. Per cert apunta't al planet i així el tindrem encadenat junt amb la resta d'ubuntaires.

ogmius
April 23rd, 2007, 09:44 PM
Hola Carles,

Em satisfà que diguis que algú comentava coses sobre el blog, però no he estat jo. Encara no l'havia donat a conèixer a ningú. Si de veritat algú el va seguint... Informeu-me sobre les ficades de pota que hi puguin anar sortint, perquè en puc fer de l'alçada d'un campanar...

Així que pugui m'apuntu al Planet, gràcies per informar-me'n.

ogmius
April 24th, 2007, 03:34 PM
Hola a tothom,

Ja estic fitxat, tothom que vulgui pot accedir al meu RSS mitjançant el Planeta, o si voleu podeu visitar la pàgina que tinc enllaçada des del meu perfil d'usuari.

Espero estar al nivell de tots vosaltres, tenir temps per col.laborar aquí i postejar en el meu blog. Potser d'aquí un temps migro la web a Joomla, però depèn dels nois i noies del Servei Tècnic de Lynksee. Aprofito per donar-vos a conèixer, per a qui no ho sàpiga, què és Lynksee (http://www.lynksee.com/ca), que ofereix un servei web molt i molt interessant.

Salut a tothom!!!

CarlesOriol
April 24th, 2007, 04:46 PM
Mira https://lists.lafarga.cpl.upc.edu/pipermail/ubuntucat-info/2007-March/002132.html

pot ser podeu coŀlaborar=

ogmius
April 24th, 2007, 09:33 PM
Gràcies Oriol,

Tenir les Associacions de Pares a favor seria tot un puntasso per Edubuntu. Aquesta setmana els escric i a veure què em diuen.

Salut!!!

ogmius
April 26th, 2007, 09:31 AM
Ja ens hem posat en contacte i hem intercanviat un parell de missatges.

A veure si a partir d'aquí sorgeixen coses interessants. Estaria molt bé que la Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC) recolzés l'Ubuntu i Edubuntu... :grin:

orestesmas
April 26th, 2007, 02:11 PM
Estaria bé, perquè d'entrada és una distro més moderna que LinKat. Tanmateix, si ja hi ha moltes reticències en usar la linkat, més encara n'hi haurà en usar una distro no suportada per educació. I tampoc no sé si és bo fragmentar la comunitat d'usuaris, ara que tot just s'està introduint en el procés.

ogmius
April 26th, 2007, 03:38 PM
Pel que he vist, hi ha un col.lectiu d'usuaris descontents amb com s'està gestionant el Projecte Linkat.

Encara que treguin la versió 2... De moment algunes persones que han provat la Linkat es troben que:


La distro és lenta i menys "intuïtiva" per a l'usuari que Ubuntu.
La documentació que es genera és mínima i no ajuda gens a l'usuari.
No hi ha una comunitat forta de suport a l'usuari (ara mateix, ni forta ni dèbil, l'única comunitat de suport és l'oficial).
La filosofia del Projecte és estar lligat al suport amb Novell (és possible que sigui l'alter ego de Microsoft? o només ho he entès malament?), per la qual cosa alguna gent pensa que entre pagar per Linux i pagar per Windows, doncs ens quedem com estem.


Potser amb el temps canvia una mica la cosa, però ara com ara anem així. Que quedi clar que és una opinió personal, però em consta que hi ha més persones que pensen com jo.

ogmius
April 26th, 2007, 07:29 PM
Acabo de llegir alguns missatges sobre programari en el Fòrum de la Linkat. Com sempre que parlo sobre el tema tinc por a ficar la pota, ja que no sóc cap entès en el tema, però.... Vosaltres penseu que això

Exemple 1. (http://linkat.xtec.net/portal/component/option,com_smf/Itemid,129/topic,635.0)

Exemple 2. (http://linkat.xtec.net/portal/component/option,com_smf/Itemid,129/topic,513.0)

Exemple 3. (http://linkat.xtec.net/portal/component/option,com_smf/Itemid,129/topic,625.0)

...és donar suport a una Comunitat?

Com ja sabeu, la "Gene" paga diners de tots nosaltres perquè la Linkat pugui funcionar com la millor de les distros, i no li falti de res per ser implantada a les escoles. Ja sé que estan pendents de l'actualització a 2.0, però... Penseu que això justifica els missatges del tipus que us presento?

Entenc a molts usuaris que estan desencantats amb la Linkat. Sembla com si tot estigués muntat perquè no acabés de funcionar.

CarlesOriol
April 27th, 2007, 07:42 AM
Ognimus

No conec linkat ni la situació concreta del programari educatiu però els missatges que comentes em semblen força correctes. Evidentment t'indiquen la falta o el fet que alguns dels paquets existents e aquesta distribució es troben desfasats.
Bé... això passa en totes les distribucions fins i tot en el feisty quan mires alguns paquets com inkscape veus que ja avui tenim una versió anterior...

No em sembla correcte de criticar aquesta iniciativa sols per aquest fet i més comparant-la amb l'ubuntu, tant de bo tinguéssim les nostres escoles al nivell de la distribució amb més usuaris / coŀlaboradors / simpatitzants i paquets per instaŀlar del mon.

Fa uns dies llegia un missatge on debianites criticaven l'ubuntu i tenen raó en els seus arguments, malgrat tot jo crec que avui el millor que es pot fer en el mon del programari lliure es fer que aquesta distribució creixi i així també de retruc també ho faran totes i debian la primera, ja que no hi ha cap contingut secret ni cap misteri.
Si el linkat funciona minimament tot el que creeu per a ell ho tindreu amb el temps per qualsevol altra "versió" que se'n faci. Aquesta empenta cal fer-la i el canvi al programari lliure és una via que no té retorn al privatiu.

Encara que el linkat sigui basat en novell i estigui desfasat és un petit pas en la direcció correcta... la resta heu de ser els que us dediqueu a aquest sector que l'heu d'acabar d'apuntar cap a on cal que vagi.

papapep
April 27th, 2007, 02:06 PM
El que si que està clar, és que no poden competir amb la potència que donen milers d'usuaris de tot el món experimentant i recolzant Ubuntu i totes les distros "Debian like". Per assolir aquest nivell hi han de posar tants diners i recursos, que no crec que sortís a compte.
No entenc perquè intenten reinventar la roda, sincerament. Sempre estem desaprofitant la feina feta dels altres, per a "fer-la millor" nosaltres. I així ens va.

Com sempre, es flairen massa interessos ocults.

Salutacions.

ogmius
April 29th, 2007, 09:43 PM
Suposo que alguns de vosaltres ja haureu llegit aquest article de Caliu (http://caliu.cat/blog/2006/04/05/linkat-i-llicencies-de-programari-privatiu/), i la conversa posterior que s'ha generat. L'article és de fa un any, però trobo que és igual de vigent avui dia.

El tema que més ha cridat l'atenció de tothom, és el del Programari Privatiu i els tipus de Llicència. L'article ha estat debatut amb força interès pels usuaris que hi han anat entrant.

A mi l'aspecte que m'ha alarmat més, és el paràgraf on diu que es prohibeix de forma explícita que aquest programari pugui ser descarregat per gent que visqui o tingui relació amb els següents païssos: Iran, Iraq, Síria, Sudan, Líbia, Cuba, Corea del Nord i Sèrbia. Arrel de llegir aquestes línies, a mi se'm plantegen una sèrie de preguntes:


Aquest tipus de disposicions és normal en el redactat de la Llicència d'una distribució Linux?
Altres distros com Debian, Ubuntu, Guadalinex, Max, o Lliurex també la inclouen?
No hi ha ningú a qui aquests plantejaments imperialistes-semifeixistes li semblin poc adequats per a una distribució Linux destinada al món educatiu?
Quin crim han comès els 198 milions de persones que viuen en aquests països, perquè el Departament d'Educació i Novell els excloguin d'aquesta manera?
Podria trobar el Dep. d'Educació algun tipus de llicència-contracte que no financiï polítiques de bloqueig econòmic a persones innocents?
Si parlem d'una distribució Linux destinada al món de l'ensenyament, no seria molt més adequat adoptar un ideari del tipus Ubuntu (http://es.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28Sud%C3%A1frica%29)?
Què haurà de fer una escola a Catalunya on hi hagi alumnes i famílies que provinguin de Cuba o Sudan (per exemple), si volen instal.lar la Linkat? Estaran fora de la llei si instal.len la Linkat?

Espero no quedar-me sol en aquest tipus de debat "ètic i filosòfic", la barreja entre política i software educatiu, etc. És massa ingenu preguntar-se què passa amb aquest assumpte? Estic veient el tema amb ulls d'adolescent idealista? Orienteu-me una mica sobre tot plegat... Perquè la veritat és que, des que he llegit l'article, m'he quedat "garratibat" i no paro de donar-li voltes.

Escric aquí perquè crec que si ho faig en el Fòrum de la Linkat no seran prou objectius... He escrit a Caliu preguntant sobre el tema, no sé si el consideraran tancat després d'un any.

siscuboontu
October 9th, 2007, 12:09 AM
Hola Ogmius,

No sé si té gaire interès reprendre ara aquest fil pel temps que ha passat des de l´últim post. No obstant això, t'he de dir que jo també sóc professor i hem intentat fer anar la Linkat al centre, li hem donat l'oportunitat també quan ha sortit la versió 1.1, i l'hem deixat de banda per diversos motius:

1.- Per una qüestió ètica, inclou programari privatiu i propietari, cosa que no fa ubuntu (ja no entro en la discussió de la pàgina de Caliu, simplement crec que és més ètica la postura d'ubuntu).
2.- Ens dóna més problemes a l'hora d'instal·lar-la a diferents màquines. De fet, la wifi corre molt bé al portàtil que ens ha donat el Departament d'Educació però no en altres portàtils on sí que corre bé l'ubuntu.
3.- El suport i la renovació d'ubuntu són molt millors que al Departament d'Educació.

També hem provat d'instal·lar l'edubuntu però no ens hem sortit amb èxit, per la qual cosa hem optat per l'ubuntu i ja està. De fet, només trobem a faltar el Qcad però els companys que fan anar aquest tipus de programari no en volen saber res que no sigui l'autocad famós. Ens pots donar un cop de mà amb l'edubuntu o ja anem bé amb l'ubuntu?

Gràcies,

Sisco.

orestesmas
October 9th, 2007, 10:34 AM
Si no necessiteu muntar servidors d'aula ni clients d'aula, penso que ja aneu bé amb Ubuntu. La instal·lació de l'Eubuntu està orientada a facilitar la posta en marxa d'aules informàtiques, però a banda d'això, les diferències entre les diferents versions d'ubuntu (el propi ubuntu, kubuntu, xubuntu, edubuntu...) són bàsicament a nivell cosmètic i en la selecció de programes que venen preinstal·lats inicialment dins el CD/DVD. Però sigui el que sigui el que instal·lis al començament sempre pots obtenir qualsevol altre "sabor" d'ubuntu. Per exemple, per instal·lar Kubuntu (amb escriptori KDE) només cal instal·lar el paquet "kubuntu-desktop".

Però de fet no cal pas instal·lar tot l'escriptori KDE per utilitzar els programes de KDE (on, per cert, hi ha un munt d'aplicacions educatives). Qualsevol programa pot córrer en qualsevol dels escriptoris que ofereix Ubuntu.

siscuboontu
October 10th, 2007, 06:06 PM
Ja ho hem comprovat això, Orestes.
De fet, hores d'ara funcionem bé amb l'ubuntu, tenim un servidor "central" on hi ha penjades diverses unitats de xarxa que pot fer servir (i veure) la gent depenent de com es validi, això val tant pel finestres com per l'ubuntu.
Pel que fa als diversos "sabors" d'ubuntu, de moment tenim prou feina a convèncer la gent perquè comenci a fer servir el programari lliure, poc a poc els farem entrar al linux, i més endavant ja provarem el KDE (personalment em manego millor amb el gnome, però ja faré proves).
Bàsicament topem amb gent "curta de mires" (el Galí, un programari educatiu que penja de l'edu365 de la Generalitat de Catalunya, per exemple) que fa les coses pensant en un únic món, de manera que tenim problemes a l'hora de fer córrer el firefox per segons quines pàgines perquè demana plugins de java, flash,... i la gent no sap què fer i ho deixa córrer perquè amb l'altre se'n surt.

Total que de moment em sembla que començarem la lluita fent entrar l'ubuntu i el programari lliure a poc a poc, i més endavant ja hi posarem colors i sabors i....

Gràcies de tota manera, Orestes.

Miquel Ubuntero
October 10th, 2007, 10:10 PM
Felicitats.
M'agradat molt el teu blog tot i estar en bolquers ;)
Molt interesatn lynksee, gracies x l'informació.
Salut i lliure soft!

ubunkat
June 23rd, 2009, 07:04 PM
Jo sóc de la opinió que les coses petites acaben de ser engolides per les més grans, i en qüestió de coneixements i de facilitar la vida a la gent, me la jugo pels grans.Per tant jo preferiria més uns paquets i manuals d'adaptació d'ubuntu al sistema educatiu català i els seus pc's, per exemple, que no pas una distro nova, que costa diners i milions d'esforços (i que tal i com està la tecnologia i com avança no sé jo fins a quin punt és sostenible-posaré per exemple el projecte Intraweb vs. el nou Joomla .Així que m'he decidit a iniciar Ubunkat (http://ubunkat.blogspot.com) una cosa així, com una llista de paquets i modificacions preprogramades que necessitem per a que ubuntu sigui educable i al nostre sistema i escoles catalanes Però no tinc els coneixements,i necessito l'ajuda de qui vulgui.Algú que en sàpiga pot i vol ajudar?